Защо митата върху автомобилите са един от най-сериозните рискове за глобалната икономика
България 02.04.2019 19:51
Въвеждането на мита върху вноса на чуждестранни автомобили в Щатите би имал по-голям негативен ефект върху глобалната икономика, отколкото този на конфликта между САЩ и Китай. Това смята главният икономист на Световната търговска организация (СТО) Робърт Копман.
"Търговията между САЩ и Китай представлява 3% от глобалната търговия. Глобалната търговия в автомобилния сектор е с дял от около 8%. Така че можете да си представите, че ефектът от тарифи върху индустрията би бил по-голям от този на конфликта между двете най-големи икономики", коментира той, цитиран от Bloomberg.
Най-засегнати от подобно действие биха били Мексико, Южна Корея и Канада. В Европа особено изложени на риск биха били Унгария, Словакия и Германия.
Изказването на Компан дойде след като от СТО обявиха, че занижават прогнозата си за глобалния растеж на търговията за 2019 година до най-ниското й равнище от 3 години насам.
Неговият коментар идва на фона на възможността Вашингтон да въведе мита или други ограничения върху вноса на автомобили и автомобилни части. Решението ще бъде взето след като американското Министерство на търговията представи доклад за това какъв би бил резултатът от подобна стъпка за Щатите.
Това проучване е идентично на проведеното за търговията с метали, след което през миналата година президентът Доналд Тръмп обяви въвеждането на 25-процентен налог върху импорта на стомана и 10-процентен върху този на алуминий.
През юли миналата година държавният глава се съгласи да отложи новите мита върху автомобилният внос на фона на започналите преговори с Европейския съюз (ЕС) за стимулиране на търговията между двете страни. /money.bg
"Търговията между САЩ и Китай представлява 3% от глобалната търговия. Глобалната търговия в автомобилния сектор е с дял от около 8%. Така че можете да си представите, че ефектът от тарифи върху индустрията би бил по-голям от този на конфликта между двете най-големи икономики", коментира той, цитиран от Bloomberg.
Най-засегнати от подобно действие биха били Мексико, Южна Корея и Канада. В Европа особено изложени на риск биха били Унгария, Словакия и Германия.
Изказването на Компан дойде след като от СТО обявиха, че занижават прогнозата си за глобалния растеж на търговията за 2019 година до най-ниското й равнище от 3 години насам.
Неговият коментар идва на фона на възможността Вашингтон да въведе мита или други ограничения върху вноса на автомобили и автомобилни части. Решението ще бъде взето след като американското Министерство на търговията представи доклад за това какъв би бил резултатът от подобна стъпка за Щатите.
Това проучване е идентично на проведеното за търговията с метали, след което през миналата година президентът Доналд Тръмп обяви въвеждането на 25-процентен налог върху импорта на стомана и 10-процентен върху този на алуминий.
През юли миналата година държавният глава се съгласи да отложи новите мита върху автомобилният внос на фона на започналите преговори с Европейския съюз (ЕС) за стимулиране на търговията между двете страни. /money.bg
CHF | 1 | 1.98461 |
GBP | 1 | 2.28258 |
RON | 10 | 3.93116 |
TRY | 100 | 5.59045 |
USD | 1 | 1.80361 |
Последни новини
- 21:01 Хороскоп за понеделник, 20 май 2024 г.
- 19:38 Кой ще наследи Тим Кук начело на Apple
- 19:28 Байдън: Тръмп иска реванш, а не да води Америка
- 19:19 Алек: Маги и Надежда са ми като другари от войната, в момента нямам чувства и към двете
- 19:09 „Ню Йорк Таймс“: НАТО е на път да изпрати войници в Украйна
- 18:57 Йорданка Фандъкова: Опазването на живота на нашите деца може да ни обедини
- 18:47 Натали Трифонова след финала в "Dancing stars": Два дни само ям и само спя. Нищо друго не правя
- 18:42 Задържаха голямо количество нелегални цигари на ГКПП „Капитан Андреево“