Проучване: Хърватите повече вярват на интернет, отколкото на телевизията
ЕС и Свят 29.03.2019 11:36
Интернет в Хърватия продължава да бъде главен източник на информации, на които най-много се вярва, сочат резултатите от най-ново проучване на медийните навици, които проведе агенция "Ипсос" в Хърватия в сътрудничество с вестник "24 сата", съобщи Танюг, позовавайки се "Пословни дневник".
Най-новите резултати от 2019 г. потвърждават, че Интернет е главен източник на информация за 78 процента от анкетираните. За 56,6 процента Интернет е медия, на която вярват най-много, докато двойно по-малко анкетирани имат доверие в телевизията. Интернет е най-ползваната медия от събуждането през целия ден, докато телевизията става по-важна вечер. Над 40 процента от анкетираните сърфират в Интернет докато гледат телевизия и в почти 95 процента от случаите търсят съдържание, което не е свързано с предаването, което гледат, информира БТА.
Хърватите най-често използват Интернет чрез мобилни устройства, което потвърждава факта, че Интернет присъства във всички области на всекидневието. Почти половината от анкетираните провеждат в Интернет четири и повече часове дневно, а през почивните дни дори повече от това.
Анкетираните от всички възрастови групи са съгласни, че главна цел на използването на Интернет е комуникацията чрез имейли, на второ място е търсенето на полезна информация /82,1 процента/, а на трето - информирането за актуални събития /80,7 процента/.
На въпрос как следят съдържанието на вестиците, дали четат печатното издание, портали или използват апликация, най-голям брой анкетирани на първо място поставят порталите, почти 70 процента. Печатни издания предпочитат 35,6 от анкетираните, докато мобилната апликация е на трето място с 22,8 процента.
Най-новите резултати от 2019 г. потвърждават, че Интернет е главен източник на информация за 78 процента от анкетираните. За 56,6 процента Интернет е медия, на която вярват най-много, докато двойно по-малко анкетирани имат доверие в телевизията. Интернет е най-ползваната медия от събуждането през целия ден, докато телевизията става по-важна вечер. Над 40 процента от анкетираните сърфират в Интернет докато гледат телевизия и в почти 95 процента от случаите търсят съдържание, което не е свързано с предаването, което гледат, информира БТА.
Хърватите най-често използват Интернет чрез мобилни устройства, което потвърждава факта, че Интернет присъства във всички области на всекидневието. Почти половината от анкетираните провеждат в Интернет четири и повече часове дневно, а през почивните дни дори повече от това.
Анкетираните от всички възрастови групи са съгласни, че главна цел на използването на Интернет е комуникацията чрез имейли, на второ място е търсенето на полезна информация /82,1 процента/, а на трето - информирането за актуални събития /80,7 процента/.
На въпрос как следят съдържанието на вестиците, дали четат печатното издание, портали или използват апликация, най-голям брой анкетирани на първо място поставят порталите, почти 70 процента. Печатни издания предпочитат 35,6 от анкетираните, докато мобилната апликация е на трето място с 22,8 процента.
CHF
|
1 | 2.08845 |
GBP
|
1 | 2.24113 |
RON
|
10 | 3.84038 |
TRY
|
100 | 3.9506 |
USD
|
1 | 1.67954 |
Последни новини
- 20:43 Кръгла маса на Фондация „Владиславово“ търси решения за децата, въвлечени в родителски конфликт
- 19:27 Тръмп залага на хуманоидните роботи от 2026 година
- 19:19 МакДейвид заби хеттрик и изравни Месията, а Едмънтън вкара 9 гола
- 19:10 Природните бедствия в Европа - нарастващи щети и застрахователен дефицит
- 19:01 Турция удължава с една година газовите си договори с Русия
- 18:51 Американският лек суров петрол се насочва към седмично повишение
- 18:42 Учени откриха начин за унищожаване на ракови клетки чрез повишаване на тяхната алкалност
- 18:33 Американски удар с четири жертви по плавателен съд в Тихия океан