Откриха първата линия на метрото в Джакарта
ЕС и Свят 24.03.2019 17:30
В Джакарта днес бе тържествено открита първата линия от градското метро - проект на стойност 1,1 милиарда долара, дългоочакван за жителите на индонезийската столица, която е сред селищата с най-много задръствания в света, предаде Франс прес.
Президентът Джоко Видодо и министри присъстваха на церемонията, събрала огромни тълпи за старта на пътуванията по 16-километровата линия, предава БТА.
"С интегрирана транспортна система хората ще могат по-лесно да стигат от едно място до друго; надяваме се те да се откажат от колите и мотоциклетите, защото ще е по-лесно и удобно да вземат Ем Ар Ти (Mass Rapid Transit)", изтъкна държавният глава пред журналистите.
Джакарта, наброяваща с предградията и градовете-спътници 30 милиона жители, досега бе най-големият град в света без метро и десетки хиляди столичани се устремиха днес към градската железница, за да я изпробват.
"Толкова съм доволна, защото обикновено виждаш метро само в други страни (. . .) Надявам се задръстванията да намалеят", коментира за АФП Мутия Фитрианти, служителка в офис.
С подземните и надземните си отсечки първата линия от метрото в Джакарта е и надежда за по-добър живот в очите на хората, принудени от скъпите наеми да живеят далеч от местоработата си, а и според водачите на МПС.
Линията съединява хотел "Индонезия" в центъра на столицата, с южните й райони. Проектът, получил финансова подкрепа от Япония, трябваше да приключи до откриването на Азиатските игри през 2018 г., но закъсня и работата по него отне близо шест години.
Предвижда се пътуването по цялото трасе да трае към половин час срещу два часа път с кола.
Властите очакват всеки ден първата линия да превозва 130 000 пътници; една седмица всички ще пътуват безплатно.
Новата транспортна връзка няма да реши изцяло проблемите с уличното движение в Джакарта - град, създаден за автомобили, където тротоарите са малко, предупредиха експерти.
Според оценки на местните власти, цитирани от ТАСС, икономическите загуби от задръстванията в столицата надхвърлят 4,5 милиарда долара годишно, а хората прекарват в тях най-малко 10 години от живота си.
До 2024 г. втора линия от метрото трябва да свърже хотел "Индонезия" с градското пристанище на север; ще последват и други.
Метрополитенът е част от мащабните инфраструктурни проекти, насърчавани от президента на Индонезия Джоко Видодо, който се надява това да му помогне в борбата за втори мандат на изборите през април, добавя АФП.
Президентът Джоко Видодо и министри присъстваха на церемонията, събрала огромни тълпи за старта на пътуванията по 16-километровата линия, предава БТА.
"С интегрирана транспортна система хората ще могат по-лесно да стигат от едно място до друго; надяваме се те да се откажат от колите и мотоциклетите, защото ще е по-лесно и удобно да вземат Ем Ар Ти (Mass Rapid Transit)", изтъкна държавният глава пред журналистите.
Джакарта, наброяваща с предградията и градовете-спътници 30 милиона жители, досега бе най-големият град в света без метро и десетки хиляди столичани се устремиха днес към градската железница, за да я изпробват.
"Толкова съм доволна, защото обикновено виждаш метро само в други страни (. . .) Надявам се задръстванията да намалеят", коментира за АФП Мутия Фитрианти, служителка в офис.
С подземните и надземните си отсечки първата линия от метрото в Джакарта е и надежда за по-добър живот в очите на хората, принудени от скъпите наеми да живеят далеч от местоработата си, а и според водачите на МПС.
Линията съединява хотел "Индонезия" в центъра на столицата, с южните й райони. Проектът, получил финансова подкрепа от Япония, трябваше да приключи до откриването на Азиатските игри през 2018 г., но закъсня и работата по него отне близо шест години.
Предвижда се пътуването по цялото трасе да трае към половин час срещу два часа път с кола.
Властите очакват всеки ден първата линия да превозва 130 000 пътници; една седмица всички ще пътуват безплатно.
Новата транспортна връзка няма да реши изцяло проблемите с уличното движение в Джакарта - град, създаден за автомобили, където тротоарите са малко, предупредиха експерти.
Според оценки на местните власти, цитирани от ТАСС, икономическите загуби от задръстванията в столицата надхвърлят 4,5 милиарда долара годишно, а хората прекарват в тях най-малко 10 години от живота си.
До 2024 г. втора линия от метрото трябва да свърже хотел "Индонезия" с градското пристанище на север; ще последват и други.
Метрополитенът е част от мащабните инфраструктурни проекти, насърчавани от президента на Индонезия Джоко Видодо, който се надява това да му помогне в борбата за втори мандат на изборите през април, добавя АФП.
CHF | 1 | 2.00413 |
GBP | 1 | 2.2865 |
RON | 10 | 3.93029 |
TRY | 100 | 5.64706 |
USD | 1 | 1.82822 |
Последни новини
- 16:57 Сметките за електричество и газ във всички столици на ЕС са спаднали с 9% през април
- 16:45 Мадрид не спа след титлата, но Анчелоти не пусна играчите на купона
- 16:31 По-големият брат на ЕС отбелязва 75 години от създаването си
- 16:18 Индийски учени: На Луната има вода
- 16:04 Джейк Съливан: Помощта на САЩ няма веднага да промени коренно ситуацията на бойното поле в Украйна
- 15:51 Зеленски "изпуши": Бог има на рамото си украинското знаме
- 15:41 Какво се крие зад усмивката на една от кралиците на музикалната сцена на 21 век
- 15:19 Мъж катастрофира в портите на Белия дом, загина на място