15 март – Световен ден на потребителите
България 15.03.2019 13:13
На 15 март отбелязваме Световния ден на потребителите. Той се провежда под егидата на Потребителския интернационал – Consumers International – организация, в която членуват над 200 неправителствени потребителски организации от цял свят. Тази година мотото е „Надеждни интелигентни продукти“.
Според последните проучвания по света има над 23,1 милиарда смарт продукти – близо три пъти повече от жителите на планетата, съобщават от Consumers International. Сред най-популярните интелигентни продукти са смартфоните, игровите конзоли, „умните“ телевизори и играчки, гривните, свързани със здравословното ни състояние и системите за интелигентно управление на колите.
За първи път Световният ден на потребителите е отбелязан през 1983 г., когато са представени „Насоки за защита на потребителите“ пред Департамента по икономически и социални въпроси на ОНН.
Още тогава са дефинирани и основните права на потребителите, които важат независимо от вида на стоките. Това са правото на безопасни продукти и услуги, правото на информация, правото на избор, правото потребителите да бъдат чути при проблеми и да получат съдействие от търговците и от институциите, както и обезщетение, ако интересите им са били увредени, напомня Димитър Маргаритов, председател на КЗП.
Важно е да се говори за правата на потребителите, но и за техните отговорности – да проверяват добре офертите, да следят за актуализации на техните софтуерни продукти и да внимават до каква информация дават достъп на своя телефон или приложенията, които инсталират, допълва Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България.
Според последните проучвания по света има над 23,1 милиарда смарт продукти – близо три пъти повече от жителите на планетата, съобщават от Consumers International. Сред най-популярните интелигентни продукти са смартфоните, игровите конзоли, „умните“ телевизори и играчки, гривните, свързани със здравословното ни състояние и системите за интелигентно управление на колите.
За първи път Световният ден на потребителите е отбелязан през 1983 г., когато са представени „Насоки за защита на потребителите“ пред Департамента по икономически и социални въпроси на ОНН.
Още тогава са дефинирани и основните права на потребителите, които важат независимо от вида на стоките. Това са правото на безопасни продукти и услуги, правото на информация, правото на избор, правото потребителите да бъдат чути при проблеми и да получат съдействие от търговците и от институциите, както и обезщетение, ако интересите им са били увредени, напомня Димитър Маргаритов, председател на КЗП.
Важно е да се говори за правата на потребителите, но и за техните отговорности – да проверяват добре офертите, да следят за актуализации на техните софтуерни продукти и да внимават до каква информация дават достъп на своя телефон или приложенията, които инсталират, допълва Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България.
CHF
|
1 | 2.09898 |
GBP
|
1 | 2.23268 |
RON
|
10 | 3.8428 |
TRY
|
100 | 3.90089 |
USD
|
1 | 1.66994 |
Последни новини
- 11:06 Нов терористичен акт в Москва: Взривиха колата на ген. Сарваров от руския Генщаб
- 11:00 Служител на Елисейския дворец е арестуван за кражба на сребърни съдове и порцелан
- 10:52 Антон Кутев: Радев няма нито общо с движението "3 март"
- 10:45 Свалената от ефир Цънцарова потвърди, че вече няма да води сутрешния блок
- 10:39 Георги Марков: Какво ще стане ако всички от Домовата книга за служебни премиери откажат на Радев!?
- 10:32 Радев : Движение "Трети март“ и движението за президентска република нямат нищо общо с мен!
- 10:28 Църквата чества Света мъченица Анастасия
- 10:21 Нешка Робева се сбогува с Боян Радев: И щяхме да се смеем, да бъбрим, да се потопим в спомените