Санкциите на САЩ възпират знаковия руски самолет МС-21
ЕС и Свят 19.02.2019 09:10
Серийното производство на знаковия постсъветски пътнически самолет на Русия МС-21 ще бъде отложено с една година заради американските санкции, предадоха Ройтерс и Франс прес, позовавайки се на руския конгломерат Ростех.
Три прототипа от самолета за средни разстояния с два двигателя са готови, но серийното производство ще започне в края на идната година. МС-21 ще влезе в пряка конкуренция с най-продаваните модели на Еърбъс (Airbus) и Боинг (Boeing) - А320 и В737.
Разработката му обаче включва някои части чуждестранно производство, сред които неминуемо необходимите композитни материали - по-леки от традиционните сплави, внасяни от Съединените щати с цел изработването на крилата от руско предприятие, което от септември е обект на санкциите на Вашингтон.
Ръководителят на Ростех Сергей Чемезов заяви пред журналисти на авиосалона в Абу Даби, че сега се преминава към материали собствено производство.
МС-21 извърши първия си полет през май 2017 година и трябваше да бъде пуснат в експлоатация в края на 2018 година.
След украинската криза през 2014 година и засилването на международните санкции, западните санкции и най-вече американските непрекъснато се втвърдяват срещу руската икономика и по-специално срещу отбранителната промишленост.
През септември Вашингтон включи в черния си списък руски предприятия, участващи в проекта МС-21, с аргумента, че те действат против интересите на САЩ в сферата на националната сигурност или външната политика.
Впрочем, Чемезов посочи, че според договор, подписан преди въвеждането на санкциите, първата партида от 50-60 самолета ще бъдат оборудвани с американски двигатели.
Три прототипа от самолета за средни разстояния с два двигателя са готови, но серийното производство ще започне в края на идната година. МС-21 ще влезе в пряка конкуренция с най-продаваните модели на Еърбъс (Airbus) и Боинг (Boeing) - А320 и В737.
Разработката му обаче включва някои части чуждестранно производство, сред които неминуемо необходимите композитни материали - по-леки от традиционните сплави, внасяни от Съединените щати с цел изработването на крилата от руско предприятие, което от септември е обект на санкциите на Вашингтон.
Ръководителят на Ростех Сергей Чемезов заяви пред журналисти на авиосалона в Абу Даби, че сега се преминава към материали собствено производство.
МС-21 извърши първия си полет през май 2017 година и трябваше да бъде пуснат в експлоатация в края на 2018 година.
След украинската криза през 2014 година и засилването на международните санкции, западните санкции и най-вече американските непрекъснато се втвърдяват срещу руската икономика и по-специално срещу отбранителната промишленост.
През септември Вашингтон включи в черния си списък руски предприятия, участващи в проекта МС-21, с аргумента, че те действат против интересите на САЩ в сферата на националната сигурност или външната политика.
Впрочем, Чемезов посочи, че според договор, подписан преди въвеждането на санкциите, първата партида от 50-60 самолета ще бъдат оборудвани с американски двигатели.
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 19:32 Арестуваха 15 българи за производство на нелегални цигари в Испания
- 19:15 Малките земеделски стопани получават близо 10 млн. лв. за Кампания 2023
- 19:05 ОУ „Христо Ботев“ във Варна организира Ден на отворените врати
- 18:46 Били Айлиш разказа за своята бисексуалност и разкри: Винаги съм искала да напъхам лицето си във...
- 18:33 Първият в света редактор на човешка ДНК с изкуствен интелект е факт
- 18:21 Чанинг Тейтъм в ролята на зъл милиардер
- 18:09 Сделките с недвижими имоти в Европа се сринаха до най-ниските нива от 13 години
- 17:57 „Европа може да умре“: Макрон със знакова реч и призив за укрепване на отбраната