Учен: Космическият обект Оумуамуа може да е на извънземна цивилизация

Наука 15.01.2019 14:58

Оумуамуа - загадъчният космически обект с форма на пура, може да е една от квадрилионите сонди на напреднала в технологично отношение извънземна цивилизация, твърди виден учен, цитиран от в. "Дейли експрес".

Ави Льоб, ръководител на катедра Астрономия в Харвардския университет, е направил сензационното си твърдение в интервю за израелския в. "Хаарец", предаде БТА.

Оумуамуа - първият по рода си пришълец от друга слънчева система, беше открит с телескоп на Хаваите през октомври 2017 г. На местен език наименованието му означава пратеник. От тогава Оумуамуа е обект на усилени спекулации заради приликата си с извънземен кораб от творбата "Среща с Рама" на Артър Кларк.

"Няма начин да разберем дали става въпрос за активна технология или космически кораб, който вече не функционира, но продължава да се носи в пространството. Ако обаче Оумуамуа е сътворен заедно с цяла популация от подобни обекти, изстреляни напосоки, фактът, че го открихме говори, че създателите му са изпратили квадрилиони сонди към всяка звезда в Млечния път", казва Ави Льоб.

Льоб допуска също, че Вселената може да изобилства от извънземни общности. Той вярва още, че е задача на учените на Земята да ги открият.

"Подходът ни в тази насока трябва да е по-скоро археологически. По същия начин, по който дълбаем земята в търсене на изчезнали култури, трябва да "копаем" в космоса, за да открием съществуващи цивилизации извън нашата планета", допълва Ави Льоб.

В края на декември 2017 г. астрономи осъществиха "електронно подслушване" на Оумуамуа. След 10-часово наблюдение беше установено, че загадъчният обект не излъчва изкуствени сигнали и няма признаци, че е "нещо повече от късче материя" в космоса.