Никола Василев: Финансовото състояние на БДЖ е стабилно
България 15.01.2019 11:26
Финансовото състояние на БДЖ е стабилно. В момента акцентът е да се предоставя по-качествена услуга за пътниците. Това заяви на първата си пресконференция новият изпълнителен директор на Холдинг БДЖ Никола Василев, който от три седмици е на този пост заедно с новия Съвет на директорите, предаде репортер на БГНЕС.
Приходите на железницата са 350 млн. лева годишно, 175 млн. лева идват от държавата като субсидия. Оперативните задължения са в размер на 100 млн. лева. Основен кредитор е НКЖИ, към който дълговете са 30 млн. лева.
За 2018 година компанията е приключила с положителен финансов резултат около 30 млн. лева. За тази година плановете са финансовите резултати да се увеличат с още 20 млн. лева, поясни в отговори на БГНЕС Григори Григоров, член на Съвета на директорите.
Сред приоритетните цели в спешен порядък от ръководството са си поставили подобряване на вътрешната организация между отделните звена в железницата. Ръководството отчита, че причината за липсата на диалог в управлението е „заради личностни пререкания на предишното ръководство“.
Компанията ударно работи по подготовката на бюджета. Транспортният министър Росен Желязков е поставил задача разчетите да се изготвят до средата на месеца.
Дългосрочните цели са с хоризонт до 2024 година. За нови влакове ще се мисли след пет години. В момента се мисли за наемане на 20 локомотива, 50 вагони и мотриси. За справка през миналата година не са достигнали 271 локомотива. 717 влака са тръгнали и не са стигнали до крайната си точка.
Към момента не се мисли за закриване на нерентабилни линии, както и да се пускат автобуси вместо влакове в някои райони на страната. Няма да има и съкращения на служители.
Като новост от БДЖ се похвалиха, че на сайта вече ще се вижда с какво закъснение се движат влаковете.
Приходите на железницата са 350 млн. лева годишно, 175 млн. лева идват от държавата като субсидия. Оперативните задължения са в размер на 100 млн. лева. Основен кредитор е НКЖИ, към който дълговете са 30 млн. лева.
За 2018 година компанията е приключила с положителен финансов резултат около 30 млн. лева. За тази година плановете са финансовите резултати да се увеличат с още 20 млн. лева, поясни в отговори на БГНЕС Григори Григоров, член на Съвета на директорите.
Сред приоритетните цели в спешен порядък от ръководството са си поставили подобряване на вътрешната организация между отделните звена в железницата. Ръководството отчита, че причината за липсата на диалог в управлението е „заради личностни пререкания на предишното ръководство“.
Компанията ударно работи по подготовката на бюджета. Транспортният министър Росен Желязков е поставил задача разчетите да се изготвят до средата на месеца.
Дългосрочните цели са с хоризонт до 2024 година. За нови влакове ще се мисли след пет години. В момента се мисли за наемане на 20 локомотива, 50 вагони и мотриси. За справка през миналата година не са достигнали 271 локомотива. 717 влака са тръгнали и не са стигнали до крайната си точка.
Към момента не се мисли за закриване на нерентабилни линии, както и да се пускат автобуси вместо влакове в някои райони на страната. Няма да има и съкращения на служители.
Като новост от БДЖ се похвалиха, че на сайта вече ще се вижда с какво закъснение се движат влаковете.
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 19:36 Тръмп: САЩ нанесоха смъртоносен удар срещу "терористичната сган" ИДИЛ в Нигерия
- 19:25 Китай превръща Хайнан в безмитна врата към пазара от 1,4 милиарда души
- 19:15 Финансистът Виктор Папазов: За руските съдебни искове и бъдещето на ЕС
- 19:05 Япония прие рекорден бюджет за отбрана
- 18:54 Junge Welt: Атентатът срещу руския генерал Сарваров е акт на отчаяние
- 18:43 Специалисти: Хранителните стоки са поскъпнали с 35-50 процента и повече
- 18:31 Михаил Хазин: САЩ предават на Русия цяла Източна Европа, включително България
- 18:21 Пл. Димитров, КНСБ: Очаквам да има национална вълна от социални протести и ние ще ги водим