6.9% ръст на рекламните инвестиции в България се очаква през 2019 г.
България 14.01.2019 16:15
Ръст от 3,8% на разходите за реклама през 2019 г., в сравнение с 4,1% през 2018 г. предвижда прогнозата на глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network за развитието на рекламния пазар в световен мащаб.
Въпреки забавянето на темпа на растеж, очакванията са индустрията да остане стабилна, а през 2020 г. да възстанови и ускори ръста си до 4.3%. В България темпът на нарастване на рекламните инвестиции също спада на годишна база от от 9.1% през 2018 г. до 6.9% през 2019 г., но остава близо два пъти по-висок от глобалния.
Запазва се тенденцията дигиталните медии да са основния двигател за растеж на инвестициите, както в световен мащаб, така и у нас. Предвижда се глобално те да нараснат с 12% на годишна база и да достигнат 41% от общите рекламни инвестиции, като на два пазара – Китай и Великобритания – дигиталните медии вече заемат над 60% от общите разходи, които компаниите там влагат в реклама.
У нас прогнозата е онлайн рекламата да спечели близо една четвърт от общите рекламни инвестиции през 2019 г, а делът в телевизия да достигне 53.8%. Тенденцията за постепенно и плавно преразпределение на разходите от ТВ към дигитални медии средно с процент – процент и половина на година – най-вече към онлайн видео – ще остане валиден и през 2020 г., когато дигиталните инвестиции в реклама се очаква да достигнат дял от 27%.
През 2019 г. мобилната реклама и онлайн видеото се превръщат в основните двигатели на ръста на дигиталните медии. Прогнозата сочи, че близо 1/3 от глобалните онлайн инвестиции ще бъдат доставени през мобилна реклама, а в България за втора поредна година тя ще задмине разходите за дисплей, достигайки над 46% от общите дигитални инвестиции. През 2020 г. се предвижда мобилната реклама да отхапе над 50% от онлайн разходите за реклама на пазара у нас.
НАЙ-ВАЖНИТЕ МЕДИЙНИ ТЕНДЕНЦИИ:
Глобалните медийни инвестиции ще достигнат 625 милиарда щатски долара, отбелязвайки ръст на годишна база от 3,8% през 2019 г.
Темпът на нарастване на разходите за реклама се очаква да се забави в сравнение с 2018 г, когато отбелязаният ръст беше 4.1%. Това е тенденция в 32 от 59-те изследвани пазара, но прогнозата е глобалният растеж отново да се ускори до 4.3% през 2020 г.
Очаква се през 2019 г. телевизията да притежава малко над една трета от глобалните рекламни разходи – най-ниският дял отбелязван досега от началото на прогнозните изследвания на пазара през 2000 г. до днес.
Дигитална реклама остава основната движеща сила, която определя ръста на общите рекламни инвестиции. През 2019 г. се очаква за първи път да премине бариерата от 40%-ов дял в тях.
В САЩ се предвижда разходите за дигитална реклама за първи път през 2019 г. да задминат тези за телевизия.
Мобилната реклама остава най-бързо развиващия се сектор, с прогнозен ръст на годишна база от 19,2% в глобален мащаб през 2019 г.
Прогнозира се разходите за онлайн видео реклама да нараснат с една пета през 2019 г. и да превърнат този канал в най-бързо растящата дигитална категория, задвижвана основно от нарастващия навик на потребителите да гледат онлайн видео съдържание през мобилните си устройство и увеличаващата се популярността на стрийминг услугите.
В Китай се предвижда мобилната реклама за първи път да привлече над три-четвърти от дигиталните инвестиции на компаниите тази година.
Въпреки политическата несигурност около Brexit, Великобритания повиши прогнозата си за ръст на рекламните разходи от 4,7% на 6,1% през 2019 г./economic.bg
Въпреки забавянето на темпа на растеж, очакванията са индустрията да остане стабилна, а през 2020 г. да възстанови и ускори ръста си до 4.3%. В България темпът на нарастване на рекламните инвестиции също спада на годишна база от от 9.1% през 2018 г. до 6.9% през 2019 г., но остава близо два пъти по-висок от глобалния.
Запазва се тенденцията дигиталните медии да са основния двигател за растеж на инвестициите, както в световен мащаб, така и у нас. Предвижда се глобално те да нараснат с 12% на годишна база и да достигнат 41% от общите рекламни инвестиции, като на два пазара – Китай и Великобритания – дигиталните медии вече заемат над 60% от общите разходи, които компаниите там влагат в реклама.
У нас прогнозата е онлайн рекламата да спечели близо една четвърт от общите рекламни инвестиции през 2019 г, а делът в телевизия да достигне 53.8%. Тенденцията за постепенно и плавно преразпределение на разходите от ТВ към дигитални медии средно с процент – процент и половина на година – най-вече към онлайн видео – ще остане валиден и през 2020 г., когато дигиталните инвестиции в реклама се очаква да достигнат дял от 27%.
През 2019 г. мобилната реклама и онлайн видеото се превръщат в основните двигатели на ръста на дигиталните медии. Прогнозата сочи, че близо 1/3 от глобалните онлайн инвестиции ще бъдат доставени през мобилна реклама, а в България за втора поредна година тя ще задмине разходите за дисплей, достигайки над 46% от общите дигитални инвестиции. През 2020 г. се предвижда мобилната реклама да отхапе над 50% от онлайн разходите за реклама на пазара у нас.
НАЙ-ВАЖНИТЕ МЕДИЙНИ ТЕНДЕНЦИИ:
Глобалните медийни инвестиции ще достигнат 625 милиарда щатски долара, отбелязвайки ръст на годишна база от 3,8% през 2019 г.
Темпът на нарастване на разходите за реклама се очаква да се забави в сравнение с 2018 г, когато отбелязаният ръст беше 4.1%. Това е тенденция в 32 от 59-те изследвани пазара, но прогнозата е глобалният растеж отново да се ускори до 4.3% през 2020 г.
Очаква се през 2019 г. телевизията да притежава малко над една трета от глобалните рекламни разходи – най-ниският дял отбелязван досега от началото на прогнозните изследвания на пазара през 2000 г. до днес.
Дигитална реклама остава основната движеща сила, която определя ръста на общите рекламни инвестиции. През 2019 г. се очаква за първи път да премине бариерата от 40%-ов дял в тях.
В САЩ се предвижда разходите за дигитална реклама за първи път през 2019 г. да задминат тези за телевизия.
Мобилната реклама остава най-бързо развиващия се сектор, с прогнозен ръст на годишна база от 19,2% в глобален мащаб през 2019 г.
Прогнозира се разходите за онлайн видео реклама да нараснат с една пета през 2019 г. и да превърнат този канал в най-бързо растящата дигитална категория, задвижвана основно от нарастващия навик на потребителите да гледат онлайн видео съдържание през мобилните си устройство и увеличаващата се популярността на стрийминг услугите.
В Китай се предвижда мобилната реклама за първи път да привлече над три-четвърти от дигиталните инвестиции на компаниите тази година.
Въпреки политическата несигурност около Brexit, Великобритания повиши прогнозата си за ръст на рекламните разходи от 4,7% на 6,1% през 2019 г./economic.bg
CHF
|
1 | 2.09898 |
GBP
|
1 | 2.23268 |
RON
|
10 | 3.8428 |
TRY
|
100 | 3.90089 |
USD
|
1 | 1.66994 |
Последни новини
- 19:34 Васил Терзиев посрещна украински деца коледарчета в Столична община
- 19:22 ПП се оправдава за директора на 138-о училище: Не е член на „Продължаваме Промяната“
- 19:11 Ген. Безверхни: „Клането в Буча“ беше инсценирано за англоезичната публика
- 18:59 Чорбанов припомни унизителен момент: Ген. Атанасов се молеше на Борисов да не разваля сглобката
- 18:47 Водещите на „Тази сутрин“ са безпристрастни журналисти, колкото аз съм безпристрастен анализатор
- 18:36 Гроздан Караджов: Закъснелият влак на ПП-ДБ забави собствената им реформа в БДЖ
- 18:24 Защо Мария Цънцарова настъпи мотиката?
- 18:12 Седем слона загинаха при железопътна катастрофа в Индия