Звъним на НОИ най-често по въпроси за болнични и майчинство
България 11.01.2019 13:33
Над 1,1 млн. обаждания е обработил Контактният център на Националния осигурителен институт от създаването си през 2012 г. до момента, сочи статистика на института за структурата на телефонните запитвания.
Най-много са обажданията (36%) по въпроси, свързани с паричните обезщетения за временна неработоспособност и майчинство.
Една пета от потребителите търсят информация за пенсиите, а 8% се интересуват от паричните обезщетения за безработица. Електронните услуги, които НОИ предлага, вълнуват други 5%, а останалите 31% звънят по различни други теми, сред които въпроси за програмата "Профилактика, рехабилитация и отдих", фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите", осигуряване на самоосигуряващи се лица, трудови злополуки и професионални заболявания.
Статистиката обаче сочи, че най-малко една трета от запитванията са от компетенцията на други институции.
Контактният център е важна част от реалните действия за намаляване на административната тежест за осигурителите и осигурените лице.
Пример в тази посока е откриването на временна телефонна линия за информация във връзка с прекратяване на социалните пенсии за инвалидност и трансформацията им в нов вид финансова подкрепа, изплащана от Агенцията за социално подпомагане. /news.bg
Най-много са обажданията (36%) по въпроси, свързани с паричните обезщетения за временна неработоспособност и майчинство.
Една пета от потребителите търсят информация за пенсиите, а 8% се интересуват от паричните обезщетения за безработица. Електронните услуги, които НОИ предлага, вълнуват други 5%, а останалите 31% звънят по различни други теми, сред които въпроси за програмата "Профилактика, рехабилитация и отдих", фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите", осигуряване на самоосигуряващи се лица, трудови злополуки и професионални заболявания.
Статистиката обаче сочи, че най-малко една трета от запитванията са от компетенцията на други институции.
Контактният център е важна част от реалните действия за намаляване на административната тежест за осигурителите и осигурените лице.
Пример в тази посока е откриването на временна телефонна линия за информация във връзка с прекратяване на социалните пенсии за инвалидност и трансформацията им в нов вид финансова подкрепа, изплащана от Агенцията за социално подпомагане. /news.bg
CHF | 1 | 2.01549 |
GBP | 1 | 2.2841 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.63583 |
USD | 1 | 1.83147 |
Последни новини
- 22:31 Силно земетресение с магнитуд 5.6 разлюля Централна Турция
- 21:02 Хороскоп за петък, 19 април 2024 г.
- 19:26 Жените се нуждаят от повече сън, отколкото мъжете
- 19:17 Летим до Истанбул за 30 евро за еднопосочен билет
- 19:11 Телефонни измамници се представят за служители на БНБ
- 19:04 Проф. Даниел Вълчев: Правната ни система е като човек на силни лекарства без връзка с оплакванията
- 18:55 Домашна оранжерия за марихуана разбиха пернишки криминалисти
- 18:46 Филипините създават разсадници за спасени корали