Още снимки:
test

Над 600 български транспортни фирми ще протестират в четвъртък в Брюксел

08.01.2019 18.21

Над 600 представители на фирми от българския транспортен бранш ще протестират в четвъртък в Брюксел, съобщи пред журналисти Росен Димитров от Националната транспортна асоциация след срещата днес на представители на браншови организации за автомобилен превоз с президента Румен Радев по проблемите с пакета "Мобилност".

Имаме разрешение за 600 души, от 8.00 до 13.00 часа, и за 11 тежкотоварни автомобила, посочи Димитров, цитиран от БТА.

Според него би било демагогия, ако този отиващ си Европейски парламент гласува пакет, който е в ущърб на страна членка на ЕС. С този пакет от мерки се нарушава принципът на ЕС за свобода на движение на хора, стоки, услуги и капитали, коментира Димитров.

Той посочи, че са благодарни за срещата с държавния глава. В последно време широко представихме нашите проблеми. Подкрепата на президентската институция също е много важна за нас, защото всички тези дейности, включени в пакета "Мобилност 1", са абсолютен протекционизъм и целящи да закрият транспортния бранш в България, заяви Росен Димитров.

Той добави, че инвестициите в транспорта са най-мобилната инвестиция. Стремят се да ни принудят да инвестираме в други държави, посочи Димитров, като отбеляза, че основно изискване в пакета, известен и като "Макрон", е прибиране на шофьорите на 3 седмици. Ако един шофьор е служител в германска фирма, в която е назначен и чрез нея данъците и социалните осигуровки отиват в Германия, няма изискване той да се връща на всеки 3 седмици в страната на регистрация. Къде тогава е социалният елемент, коментира Димитров, като отбеляза, че един от мотивите за пакета е именно този елемент. Пакетът е валиден единствено за страни от ЕС, а основен конкурент, не само на българския транспортен бранш, а и на европейския, са транспортните фирми от Турция и Русия, каза Димитров, като акцентира върху добре развития транспортен бранш в съседната ни страна. Пакетът "Макрон" не е валиден за тези фирми, пакетът е валиден само за фирми, регистрирани в страни от ЕС, т.е. чрез него и приемането му ще се създаде конкурентно предимство в страни, регистрирани извън ЕС. Това ли е целта, попита Димитров.

По думите му превозвачите очакват подкрепа от цялата държава, защото смятат протестните действия, които предприемат, за категорично правилни и в защита не само на българския транспортен бранш, а и на държавата. Димитров припомни, че 17 процента от брутния вътрешен продукт на страната се дължат на дейността на бранша.

Освен готвения в Брюксел на 10 януари протест, целта ни, с подкрепата на институциите на президента и правителството, е да представим нашата правилна позиция пред всички международни инстанции, защото оставаме с впечатление, че въпреки усилията и правотата на нашата позиция, оставаме неразбрани, и чрез тяхно лобиране и представяне на всички нива, пакетът да отпадне, заяви Димитров. Той все пак уточни, че целта не е отпадане на целия пакет, а става дума за определени точки, които определи като протекционизъм в защита на някои от превозвачите от старите страни членки на ЕС. Едната е за връщането в страната, другата - за нощните почивки на шофьорите. Няма по никакъв начин да приемем каквато и да било цифра - 3 седмици, може ли да има свобода и от друга страна да имаш ограничение с някаква цифра отпред, заяви Росен Димитров. /24chasa.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
10:25
Атанас Димитров: Намаляването на ДДС за хотели и ресторанти дава надежда
28 май 2020 г.
14:46
Външният дълг намалява с 576 млн. евро
10:05
Алибегов: Много повече заведения щяха да фалират, ако не бяха смелите действия на правителството
09:12
Държавните бензиностанции ще обясняват реалната стойност на горивото
08:30
"Боинг" възобнови производството на 737 MAX
27 май 2020 г.
19:24
Почти половината британци са променили живота си положително по време на пандемията
18:18
Алибегов: Отварянето на заведенията на закрито от 1 юни ще спаси бранша
12:42
КЕВР предлага с 1.7% по-ниска цена на газа от 1 юни
11:24
Николай Василев: На ресторантите проблемът не е ДДС-то, а слабият сезон
11:24
Работещите не могат да бъдат допускани до работните им места без трудов договор
11:04
Франция очаква икономиката да се свие с около 20% през втората четвърт на 2020 г.
10:14
Улрике Щрака: България остава интересна за австрийския бизнес
26 май 2020 г.
20:19
Отварят барове и дискотеки от 15 юни?
20:07
На 15 юли става ясно колко ще ни върнат топлофикациите заради поевтиняването на газа
14:21
Фалшиви съобщения от името на „Български пощи“ ЕАД
12:19
Фитнес залите изправени пред фалит заради кризата
11:33
500 млн. лева щяла да струва държавната петролна компания
25 май 2020 г.
20:11
Русия спира вноса на горива до 1 октомври
20:04
Германия в рецесия: 2,2% срив на БВП през първото тримесечие
15:33
Унгария отваря частично южната си граница
15:25
Как САЩ ще плащат рекордния си дълг?
24 май 2020 г.
20:12
След пандемията: Гъвкавият режим на работа се превръща в норма
19:26
Как коронавирусът промени потребителските навици в САЩ
17:05
До 100 000 лв. помощ с европари за средния бизнес, пострадал от карантината
16:38
Заработи първата 5G мрежа в Швеция

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора