Още снимки:
test

Над 600 български транспортни фирми ще протестират в четвъртък в Брюксел

08.01.2019 18.21

Над 600 представители на фирми от българския транспортен бранш ще протестират в четвъртък в Брюксел, съобщи пред журналисти Росен Димитров от Националната транспортна асоциация след срещата днес на представители на браншови организации за автомобилен превоз с президента Румен Радев по проблемите с пакета "Мобилност".

Имаме разрешение за 600 души, от 8.00 до 13.00 часа, и за 11 тежкотоварни автомобила, посочи Димитров, цитиран от БТА.

Според него би било демагогия, ако този отиващ си Европейски парламент гласува пакет, който е в ущърб на страна членка на ЕС. С този пакет от мерки се нарушава принципът на ЕС за свобода на движение на хора, стоки, услуги и капитали, коментира Димитров.

Той посочи, че са благодарни за срещата с държавния глава. В последно време широко представихме нашите проблеми. Подкрепата на президентската институция също е много важна за нас, защото всички тези дейности, включени в пакета "Мобилност 1", са абсолютен протекционизъм и целящи да закрият транспортния бранш в България, заяви Росен Димитров.

Той добави, че инвестициите в транспорта са най-мобилната инвестиция. Стремят се да ни принудят да инвестираме в други държави, посочи Димитров, като отбеляза, че основно изискване в пакета, известен и като "Макрон", е прибиране на шофьорите на 3 седмици. Ако един шофьор е служител в германска фирма, в която е назначен и чрез нея данъците и социалните осигуровки отиват в Германия, няма изискване той да се връща на всеки 3 седмици в страната на регистрация. Къде тогава е социалният елемент, коментира Димитров, като отбеляза, че един от мотивите за пакета е именно този елемент. Пакетът е валиден единствено за страни от ЕС, а основен конкурент, не само на българския транспортен бранш, а и на европейския, са транспортните фирми от Турция и Русия, каза Димитров, като акцентира върху добре развития транспортен бранш в съседната ни страна. Пакетът "Макрон" не е валиден за тези фирми, пакетът е валиден само за фирми, регистрирани в страни от ЕС, т.е. чрез него и приемането му ще се създаде конкурентно предимство в страни, регистрирани извън ЕС. Това ли е целта, попита Димитров.

По думите му превозвачите очакват подкрепа от цялата държава, защото смятат протестните действия, които предприемат, за категорично правилни и в защита не само на българския транспортен бранш, а и на държавата. Димитров припомни, че 17 процента от брутния вътрешен продукт на страната се дължат на дейността на бранша.

Освен готвения в Брюксел на 10 януари протест, целта ни, с подкрепата на институциите на президента и правителството, е да представим нашата правилна позиция пред всички международни инстанции, защото оставаме с впечатление, че въпреки усилията и правотата на нашата позиция, оставаме неразбрани, и чрез тяхно лобиране и представяне на всички нива, пакетът да отпадне, заяви Димитров. Той все пак уточни, че целта не е отпадане на целия пакет, а става дума за определени точки, които определи като протекционизъм в защита на някои от превозвачите от старите страни членки на ЕС. Едната е за връщането в страната, другата - за нощните почивки на шофьорите. Няма по никакъв начин да приемем каквато и да било цифра - 3 седмици, може ли да има свобода и от друга страна да имаш ограничение с някаква цифра отпред, заяви Росен Димитров. /24chasa.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
11:25
Петролът изпраща седмицата с ръст на цените
11:18
"Сирма" планира да изкупи обратно свои акции за 20 милиона лева
10:05
Над 50 чуждестранни и местни компании местят производството си от Китай заради митата
09:32
Кризата със 737 Max струва $5 милиарда на Boeing
09:30
BMW вече има нов главен изпълнителен директор
09:26
Пуснатата за продажба Telekom Romania, за която наддава и Спас Русев, освобождава 700 служители
18 юли 2019 г.
20:21
Брюксел одобри мегасделката на Vodafone за $22 милиарда
19:56
Европейският отговор на GPS е отново на линия
18:19
Вече строят високоскоростната жп линия, свързваща Истанбул с България
13:34
Интелигентните диктатори привличат повече инвестиции
13:29
Jumbo отчита €812 милиона за последната година. Продажбите в България растат с 9%
13:03
Тихият отлив на инвестиции, който тласка икономиката към зоната на здрача
12:59
Три причини да се страхуваме от $70-трилионния дълг на САЩ
09:50
Мобилната банка N26 стана една от най-скъпите неборсови компании в Европа
09:48
Чуждестранните купувачи обръщат гръб на американския имотен пазар
09:46
Спад на абонатите на Netflix в САЩ за първи път от осем години "потопи" акциите ?
17 юли 2019 г.
17:50
Брюксел вдигна мерника и на Amazon
17:47
A1 записа 9,3% ръст на печалбата за тримесечието
17:43
Microsoft и AT&T подписаха сделка за $2 милиарда
17:40
Renault купува 50% от китайски производител на електромобили
16:33
До 70 процента скочиха краставиците в Токио, виновно е мрачното време
16:14
Фейсбук и Инстаграм отново се сринаха
15:27
Кения гони чужденци, включително и българи, шефове на фирми за спортни залагания
15:10
Създателите на приложението за музика Spotify пускат негова „лайт“ версия
15:05
Летище София има своя нов концесионер

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора