Още снимки:
test

Над 600 български транспортни фирми ще протестират в четвъртък в Брюксел

08.01.2019 18.21

Над 600 представители на фирми от българския транспортен бранш ще протестират в четвъртък в Брюксел, съобщи пред журналисти Росен Димитров от Националната транспортна асоциация след срещата днес на представители на браншови организации за автомобилен превоз с президента Румен Радев по проблемите с пакета "Мобилност".

Имаме разрешение за 600 души, от 8.00 до 13.00 часа, и за 11 тежкотоварни автомобила, посочи Димитров, цитиран от БТА.

Според него би било демагогия, ако този отиващ си Европейски парламент гласува пакет, който е в ущърб на страна членка на ЕС. С този пакет от мерки се нарушава принципът на ЕС за свобода на движение на хора, стоки, услуги и капитали, коментира Димитров.

Той посочи, че са благодарни за срещата с държавния глава. В последно време широко представихме нашите проблеми. Подкрепата на президентската институция също е много важна за нас, защото всички тези дейности, включени в пакета "Мобилност 1", са абсолютен протекционизъм и целящи да закрият транспортния бранш в България, заяви Росен Димитров.

Той добави, че инвестициите в транспорта са най-мобилната инвестиция. Стремят се да ни принудят да инвестираме в други държави, посочи Димитров, като отбеляза, че основно изискване в пакета, известен и като "Макрон", е прибиране на шофьорите на 3 седмици. Ако един шофьор е служител в германска фирма, в която е назначен и чрез нея данъците и социалните осигуровки отиват в Германия, няма изискване той да се връща на всеки 3 седмици в страната на регистрация. Къде тогава е социалният елемент, коментира Димитров, като отбеляза, че един от мотивите за пакета е именно този елемент. Пакетът е валиден единствено за страни от ЕС, а основен конкурент, не само на българския транспортен бранш, а и на европейския, са транспортните фирми от Турция и Русия, каза Димитров, като акцентира върху добре развития транспортен бранш в съседната ни страна. Пакетът "Макрон" не е валиден за тези фирми, пакетът е валиден само за фирми, регистрирани в страни от ЕС, т.е. чрез него и приемането му ще се създаде конкурентно предимство в страни, регистрирани извън ЕС. Това ли е целта, попита Димитров.

По думите му превозвачите очакват подкрепа от цялата държава, защото смятат протестните действия, които предприемат, за категорично правилни и в защита не само на българския транспортен бранш, а и на държавата. Димитров припомни, че 17 процента от брутния вътрешен продукт на страната се дължат на дейността на бранша.

Освен готвения в Брюксел на 10 януари протест, целта ни, с подкрепата на институциите на президента и правителството, е да представим нашата правилна позиция пред всички международни инстанции, защото оставаме с впечатление, че въпреки усилията и правотата на нашата позиция, оставаме неразбрани, и чрез тяхно лобиране и представяне на всички нива, пакетът да отпадне, заяви Димитров. Той все пак уточни, че целта не е отпадане на целия пакет, а става дума за определени точки, които определи като протекционизъм в защита на някои от превозвачите от старите страни членки на ЕС. Едната е за връщането в страната, другата - за нощните почивки на шофьорите. Няма по никакъв начин да приемем каквато и да било цифра - 3 седмици, може ли да има свобода и от друга страна да имаш ограничение с някаква цифра отпред, заяви Росен Димитров. /24chasa.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
19:44
Марк Зукърбърг, Facebook и защо все по-малко хора искат да работят за компанията
19:35
Саудитска Арабия: Намалете петролните запаси, предлагането е изобилно
18:46
Седем професии за хора, които обичат да пътуват
15:51
Илон Мъск: Tesla ще фалира до 10 месеца, ако не се съкратят разходите
13:28
Експерт: До 2024 г. цените на електромобилите ще се изравнят с тези на петролните коли
09:54
Италианският антимонополен регулатор погна Google
09:45
Шест джаджи, които ще бъдат излишни след 10 години
09:12
Вносните домати и краставици поевтиняха, но сиренето - по-скъпо
08:52
Град Джънджоу тества първата метро линия в Китай с 5G мрежа
18 май 2019 г.
16:28
Европейският банков надзор "удря" банковото финансиране за инвестиционните дружества
16:14
Потребителите все по-рядко сменят мобилния си телефон. И това е проблем за индустрията
16:04
5 от най-големите компании, за които не подозирате, че работят и в оръжейната индустрия
15:27
Иран променя тактиката за износ на петрол
13:49
Колко години трябва да работи човек, за да си купи жилище от 60 кв.м. в най-скъпите градове?
10:51
Иранският износ на петрол намалял до 500 000 барела на ден през април
10:22
САЩ може да смекчат скоро някои търговски ограничения срещу "Хуауей"
08:19
Денят на данъчната свобода: Започваме да работим за себе си
17 май 2019 г.
16:20
Китай е продала $20,5 милиарда американски дълг за месец
16:14
Паундът се срина до 4-месечно дъно
16:01
Най-бърз темп на инфлацията в Еврозоната след икономическата криза
15:28
ЕС извади Аруба, Барбадос и Бермудските острови от черния списък с офшорките
13:51
Северна Корея е изправена пред най-лошата от 40 години суша
12:50
Строителството на "Турски поток" на сръбска територия трябва да приключи до 18 декември
11:47
Най-много българи работят в преработващата промишленост
10:52
Ако рециклираме 1 млн. GSM-а, ще получим 16 т мед, 350 кг сребро, 35 кг злато

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора