Над 600 български транспортни фирми ще протестират в четвъртък в Брюксел
България 08.01.2019 18:21
Над 600 представители на фирми от българския транспортен бранш ще протестират в четвъртък в Брюксел, съобщи пред журналисти Росен Димитров от Националната транспортна асоциация след срещата днес на представители на браншови организации за автомобилен превоз с президента Румен Радев по проблемите с пакета "Мобилност".
Имаме разрешение за 600 души, от 8.00 до 13.00 часа, и за 11 тежкотоварни автомобила, посочи Димитров, цитиран от БТА.
Според него би било демагогия, ако този отиващ си Европейски парламент гласува пакет, който е в ущърб на страна членка на ЕС. С този пакет от мерки се нарушава принципът на ЕС за свобода на движение на хора, стоки, услуги и капитали, коментира Димитров.
Той посочи, че са благодарни за срещата с държавния глава. В последно време широко представихме нашите проблеми. Подкрепата на президентската институция също е много важна за нас, защото всички тези дейности, включени в пакета "Мобилност 1", са абсолютен протекционизъм и целящи да закрият транспортния бранш в България, заяви Росен Димитров.
Той добави, че инвестициите в транспорта са най-мобилната инвестиция. Стремят се да ни принудят да инвестираме в други държави, посочи Димитров, като отбеляза, че основно изискване в пакета, известен и като "Макрон", е прибиране на шофьорите на 3 седмици. Ако един шофьор е служител в германска фирма, в която е назначен и чрез нея данъците и социалните осигуровки отиват в Германия, няма изискване той да се връща на всеки 3 седмици в страната на регистрация. Къде тогава е социалният елемент, коментира Димитров, като отбеляза, че един от мотивите за пакета е именно този елемент. Пакетът е валиден единствено за страни от ЕС, а основен конкурент, не само на българския транспортен бранш, а и на европейския, са транспортните фирми от Турция и Русия, каза Димитров, като акцентира върху добре развития транспортен бранш в съседната ни страна. Пакетът "Макрон" не е валиден за тези фирми, пакетът е валиден само за фирми, регистрирани в страни от ЕС, т.е. чрез него и приемането му ще се създаде конкурентно предимство в страни, регистрирани извън ЕС. Това ли е целта, попита Димитров.
По думите му превозвачите очакват подкрепа от цялата държава, защото смятат протестните действия, които предприемат, за категорично правилни и в защита не само на българския транспортен бранш, а и на държавата. Димитров припомни, че 17 процента от брутния вътрешен продукт на страната се дължат на дейността на бранша.
Освен готвения в Брюксел на 10 януари протест, целта ни, с подкрепата на институциите на президента и правителството, е да представим нашата правилна позиция пред всички международни инстанции, защото оставаме с впечатление, че въпреки усилията и правотата на нашата позиция, оставаме неразбрани, и чрез тяхно лобиране и представяне на всички нива, пакетът да отпадне, заяви Димитров. Той все пак уточни, че целта не е отпадане на целия пакет, а става дума за определени точки, които определи като протекционизъм в защита на някои от превозвачите от старите страни членки на ЕС. Едната е за връщането в страната, другата - за нощните почивки на шофьорите. Няма по никакъв начин да приемем каквато и да било цифра - 3 седмици, може ли да има свобода и от друга страна да имаш ограничение с някаква цифра отпред, заяви Росен Димитров. /24chasa.bg
Имаме разрешение за 600 души, от 8.00 до 13.00 часа, и за 11 тежкотоварни автомобила, посочи Димитров, цитиран от БТА.
Според него би било демагогия, ако този отиващ си Европейски парламент гласува пакет, който е в ущърб на страна членка на ЕС. С този пакет от мерки се нарушава принципът на ЕС за свобода на движение на хора, стоки, услуги и капитали, коментира Димитров.
Той посочи, че са благодарни за срещата с държавния глава. В последно време широко представихме нашите проблеми. Подкрепата на президентската институция също е много важна за нас, защото всички тези дейности, включени в пакета "Мобилност 1", са абсолютен протекционизъм и целящи да закрият транспортния бранш в България, заяви Росен Димитров.
Той добави, че инвестициите в транспорта са най-мобилната инвестиция. Стремят се да ни принудят да инвестираме в други държави, посочи Димитров, като отбеляза, че основно изискване в пакета, известен и като "Макрон", е прибиране на шофьорите на 3 седмици. Ако един шофьор е служител в германска фирма, в която е назначен и чрез нея данъците и социалните осигуровки отиват в Германия, няма изискване той да се връща на всеки 3 седмици в страната на регистрация. Къде тогава е социалният елемент, коментира Димитров, като отбеляза, че един от мотивите за пакета е именно този елемент. Пакетът е валиден единствено за страни от ЕС, а основен конкурент, не само на българския транспортен бранш, а и на европейския, са транспортните фирми от Турция и Русия, каза Димитров, като акцентира върху добре развития транспортен бранш в съседната ни страна. Пакетът "Макрон" не е валиден за тези фирми, пакетът е валиден само за фирми, регистрирани в страни от ЕС, т.е. чрез него и приемането му ще се създаде конкурентно предимство в страни, регистрирани извън ЕС. Това ли е целта, попита Димитров.
По думите му превозвачите очакват подкрепа от цялата държава, защото смятат протестните действия, които предприемат, за категорично правилни и в защита не само на българския транспортен бранш, а и на държавата. Димитров припомни, че 17 процента от брутния вътрешен продукт на страната се дължат на дейността на бранша.
Освен готвения в Брюксел на 10 януари протест, целта ни, с подкрепата на институциите на президента и правителството, е да представим нашата правилна позиция пред всички международни инстанции, защото оставаме с впечатление, че въпреки усилията и правотата на нашата позиция, оставаме неразбрани, и чрез тяхно лобиране и представяне на всички нива, пакетът да отпадне, заяви Димитров. Той все пак уточни, че целта не е отпадане на целия пакет, а става дума за определени точки, които определи като протекционизъм в защита на някои от превозвачите от старите страни членки на ЕС. Едната е за връщането в страната, другата - за нощните почивки на шофьорите. Няма по никакъв начин да приемем каквато и да било цифра - 3 седмици, може ли да има свобода и от друга страна да имаш ограничение с някаква цифра отпред, заяви Росен Димитров. /24chasa.bg
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 16:24 Ако ядрени оръжия на НАТО бъдат разположени в Полша, те ще станат мишена за Русия
- 16:14 На каква възраст се определяме като “стари"
- 16:06 Глобалното затопляне ще донесе епидемии, пренасяни от комари
- 15:57 Турция предлага помощ на Ирак да обезопаси границите си
- 15:48 Лукашенко: Западът превърна Украйна в наркоман
- 15:38 Човешката храна, която води до затлъстяване при кучетата
- 15:37 Либерализацията на пазара на тока се отлага за 1 юли 2025 г.
- 15:29 Внук инсценира обир и открадна голяма сума пари от дома на дядо си