Още снимки:
test

Над 600 български транспортни фирми ще протестират в четвъртък в Брюксел

08.01.2019 18.21

Над 600 представители на фирми от българския транспортен бранш ще протестират в четвъртък в Брюксел, съобщи пред журналисти Росен Димитров от Националната транспортна асоциация след срещата днес на представители на браншови организации за автомобилен превоз с президента Румен Радев по проблемите с пакета "Мобилност".

Имаме разрешение за 600 души, от 8.00 до 13.00 часа, и за 11 тежкотоварни автомобила, посочи Димитров, цитиран от БТА.

Според него би било демагогия, ако този отиващ си Европейски парламент гласува пакет, който е в ущърб на страна членка на ЕС. С този пакет от мерки се нарушава принципът на ЕС за свобода на движение на хора, стоки, услуги и капитали, коментира Димитров.

Той посочи, че са благодарни за срещата с държавния глава. В последно време широко представихме нашите проблеми. Подкрепата на президентската институция също е много важна за нас, защото всички тези дейности, включени в пакета "Мобилност 1", са абсолютен протекционизъм и целящи да закрият транспортния бранш в България, заяви Росен Димитров.

Той добави, че инвестициите в транспорта са най-мобилната инвестиция. Стремят се да ни принудят да инвестираме в други държави, посочи Димитров, като отбеляза, че основно изискване в пакета, известен и като "Макрон", е прибиране на шофьорите на 3 седмици. Ако един шофьор е служител в германска фирма, в която е назначен и чрез нея данъците и социалните осигуровки отиват в Германия, няма изискване той да се връща на всеки 3 седмици в страната на регистрация. Къде тогава е социалният елемент, коментира Димитров, като отбеляза, че един от мотивите за пакета е именно този елемент. Пакетът е валиден единствено за страни от ЕС, а основен конкурент, не само на българския транспортен бранш, а и на европейския, са транспортните фирми от Турция и Русия, каза Димитров, като акцентира върху добре развития транспортен бранш в съседната ни страна. Пакетът "Макрон" не е валиден за тези фирми, пакетът е валиден само за фирми, регистрирани в страни от ЕС, т.е. чрез него и приемането му ще се създаде конкурентно предимство в страни, регистрирани извън ЕС. Това ли е целта, попита Димитров.

По думите му превозвачите очакват подкрепа от цялата държава, защото смятат протестните действия, които предприемат, за категорично правилни и в защита не само на българския транспортен бранш, а и на държавата. Димитров припомни, че 17 процента от брутния вътрешен продукт на страната се дължат на дейността на бранша.

Освен готвения в Брюксел на 10 януари протест, целта ни, с подкрепата на институциите на президента и правителството, е да представим нашата правилна позиция пред всички международни инстанции, защото оставаме с впечатление, че въпреки усилията и правотата на нашата позиция, оставаме неразбрани, и чрез тяхно лобиране и представяне на всички нива, пакетът да отпадне, заяви Димитров. Той все пак уточни, че целта не е отпадане на целия пакет, а става дума за определени точки, които определи като протекционизъм в защита на някои от превозвачите от старите страни членки на ЕС. Едната е за връщането в страната, другата - за нощните почивки на шофьорите. Няма по никакъв начин да приемем каквато и да било цифра - 3 седмици, може ли да има свобода и от друга страна да имаш ограничение с някаква цифра отпред, заяви Росен Димитров. /24chasa.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
17:53
Boeing е била тук и друг път: През 60-те години 4 самолета 727 катастрофират за 4 месеца
15:30
"Артекс" за имота на Цветанов: Сделката е законна и стандартна
14:45
Родни превозвачи готвят протест срещу Пакета "Мобилност" и в София
10:13
"Фич" повиши рейтинга си за България
08:55
ЕС няма да се отказва от Huawei
22 март 2019 г.
20:14
Управителят на БНБ представи Радослав Миленков пред УС
20:09
Само ДНСК може да реши бъдещето на небостъргача в столичния кв. "Лозенец"
19:55
Apple: Старата-нова най-скъпа компания на света
19:47
Как петролните компании блокират овладяването на климата
19:30
Българската икономика расте по-бързо от повечето източноевропейски страни
14:00
До 2018 г. в Китай са били регистрирани 1,6 млн. патента
12:44
От Асоциацията на авиационните превозвачи оцениха 2018 г. като добра
12:26
КЗК разреши на Домусчиев да купи "Нова телевизия"
11:07
Тръмп нападна Фед заради ръста на икономиката
11:06
Паундът се покачва
09:32
Парламентът ще избере подуправител на БНБ
21 март 2019 г.
19:08
Един от най-големите вносители на тоалетна хартия на Острова трупа 600 тона запаси
18:37
Faraday Future продаде централата си, за да оцелее
18:20
Разследват смартфоните Nokia за изпращане на информация до сървъри в Китай
17:55
1 милиард инвестиция и 5000 работни места: Германски гигант развива земеделието в Унгария
16:51
В парламента таксиджиите поискаха спиране на интернет приложение за превоз
15:44
Загубите за “Боинг” едва ли ще донесат печалби за “Еърбъс”. Русия се точи на дял от пазара
14:14
Пивоварните в България с милиони инвестиции за устойчива околна среда
13:38
Износът на зърно тази година върви обезпокоително трудно
13:36
Toyota и Suzuki в партньорство при електрическите автомобили

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора