Невромаркетинг или как да надникнеш в главата на избирателя
Наука 01.01.2019 17:07
Теорията не забранява т.нар. невромаркетинг да се употребява и за политическа реклама, каза пред БНР Стилян Георгиев от изследователския институт по невробиология на БАН.
„Практически може да се гледа всичко – видео, филм, политическо послание. Всеки комплексен стимул може да бъде изследван“.
По думите му технологията може да се използва за политическа реклама:
„Нямам информация някой да го прави. Но щом може, със сигурност някой го прави. Посланията стават много добре адресирани и може би на хората може да се повлияе много повече, отколкото примерно преди 20-30 години, да направят един или друг избор“.
Макар и официално да не се признава, източници на „Хоризонт“ от изследователските среди споделиха, че е имало запитвания дали може да се прави невромаркетинг и на политическите реклами от предизборните кампании. Георгиев успокоява, че дори политиците да се хванат за новата технология, страшно за избирателите няма:
„Преценяваме доколко успешно монтирана е била една телевизионна рекламата. Това не означава, че ние самите изработваме или манипулираме реклама“.
Стилян Георгиев обясни как действа технологията. Той слага на Радослав електроди на главата. Безобидното устройство е свързано с компютър, а на него ще бъде показана реклама. Апаратът ще измери вниманието на човека при определени моменти от рекламата:
„Ще поставя една джаджа. Това, което записваме и анализираме – най-вече следим кога вниманието на човек е било привлечено към определена част от рекламата и кога човек е бил по-отнесен. След всяко гледане ще знаем какво е текущото състояние на всички изследвани“.
След като видя рекламата Радослав сподели: „Може би повишаването на гласа – в началото и в края. Визуално – при смяната на кадрите също предизвиква вниманието“./бнр.бг
„Практически може да се гледа всичко – видео, филм, политическо послание. Всеки комплексен стимул може да бъде изследван“.
По думите му технологията може да се използва за политическа реклама:
„Нямам информация някой да го прави. Но щом може, със сигурност някой го прави. Посланията стават много добре адресирани и може би на хората може да се повлияе много повече, отколкото примерно преди 20-30 години, да направят един или друг избор“.
Макар и официално да не се признава, източници на „Хоризонт“ от изследователските среди споделиха, че е имало запитвания дали може да се прави невромаркетинг и на политическите реклами от предизборните кампании. Георгиев успокоява, че дори политиците да се хванат за новата технология, страшно за избирателите няма:
„Преценяваме доколко успешно монтирана е била една телевизионна рекламата. Това не означава, че ние самите изработваме или манипулираме реклама“.
Стилян Георгиев обясни как действа технологията. Той слага на Радослав електроди на главата. Безобидното устройство е свързано с компютър, а на него ще бъде показана реклама. Апаратът ще измери вниманието на човека при определени моменти от рекламата:
„Ще поставя една джаджа. Това, което записваме и анализираме – най-вече следим кога вниманието на човек е било привлечено към определена част от рекламата и кога човек е бил по-отнесен. След всяко гледане ще знаем какво е текущото състояние на всички изследвани“.
След като видя рекламата Радослав сподели: „Може би повишаването на гласа – в началото и в края. Визуално – при смяната на кадрите също предизвиква вниманието“./бнр.бг
CHF | 1 | 2.00003 |
GBP | 1 | 2.2837 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.61962 |
USD | 1 | 1.82549 |
Последни новини
- 17:48 Какво време ни очаква утре
- 17:37 Украински експерт: Русия ще ни довърши през следващите месеци
- 17:29 В Словения кенчета ще бъдат превърнати в планински заслони
- 17:20 The Japan Times: Руските войски напредват бързо в тясна колона на Авдеевското направление
- 17:12 Прогнозират по-висока избирателна активност заради вота 2 в 1
- 17:01 Филмовият фестивал в Кан обяви журито за тазгодишното издание
- 16:50 Китайският президент Си Дзинпин ще бъде на посещение във Франция на 6 и 7 май
- 16:41 Рамзан Кадиров назначи 16-годишния си син на висш пост в университет на името на Путин