„Фейсбук“ и „Гугъл“ плащат глоба за политическа агитация
България 19.12.2018 10:08
Американските компании „Гугъл“ и „Фейсбук“ са се съгласили да платят общо 455 хиляди долара за урегулиране на претенциите на щата Вашингтон, засягащи събирането на информация за политическа агитация в интернет. Това се казва в изявление на главния прокурор на щата Боб Фъргюсън.
От него става ясно, че „Гугъл“ ще плати 217 хиляди долара, а „Фейсбук“ - 238 хиляди долара. Главният прокурор на щата уточни, че през юни срещу компаниите са заведени дела. Те са обвинени в нарушаване на щатските закони, които предвиждат събиране, запазване и публикуване на информация за тези, които поръчват политическа реклама на интернет ресурсите. „Гугъл“ и „Фейсбук“ не са правили това най-малкото от 2013 г.
„Дали сте вестник в малко градче или голяма корпорация, законите на Вашингтон за разкриване на информацията за политическа реклама се разпространяват върху всички“, подчертава Фъргюсън.
В неговото изявление се цитиран данни, според които през последното десетилетие в щата Вашингтон кандидатите за изборите на различни нива са публикували агитационни материали, за които са платили на „Гугъл“ 1,5 милиона долара, а на „Фейсбук“ - 5,1 милиона долара. Компаниите не са могли да предоставят изчерпваща информация за това от кого са дошли парите. /ТАСС
От него става ясно, че „Гугъл“ ще плати 217 хиляди долара, а „Фейсбук“ - 238 хиляди долара. Главният прокурор на щата уточни, че през юни срещу компаниите са заведени дела. Те са обвинени в нарушаване на щатските закони, които предвиждат събиране, запазване и публикуване на информация за тези, които поръчват политическа реклама на интернет ресурсите. „Гугъл“ и „Фейсбук“ не са правили това най-малкото от 2013 г.
„Дали сте вестник в малко градче или голяма корпорация, законите на Вашингтон за разкриване на информацията за политическа реклама се разпространяват върху всички“, подчертава Фъргюсън.
В неговото изявление се цитиран данни, според които през последното десетилетие в щата Вашингтон кандидатите за изборите на различни нива са публикували агитационни материали, за които са платили на „Гугъл“ 1,5 милиона долара, а на „Фейсбук“ - 5,1 милиона долара. Компаниите не са могли да предоставят изчерпваща информация за това от кого са дошли парите. /ТАСС
CHF | 1 | 1.98461 |
GBP | 1 | 2.28258 |
RON | 10 | 3.93116 |
TRY | 100 | 5.59045 |
USD | 1 | 1.80361 |
Последни новини
- 19:09 „Ню Йорк Таймс“: НАТО е на път да изпрати войници в Украйна
- 18:57 Йорданка Фандъкова: Опазването на живота на нашите деца може да ни обедини
- 18:47 Натали Трифонова след финала в "Dancing stars": Два дни само ям и само спя. Нищо друго не правя
- 18:42 Задържаха голямо количество нелегални цигари на ГКПП „Капитан Андреево“
- 18:39 Президентът на КНСБ: Имам уверение от МОН, че на 20 май по сметките на ВУЗ-овете ще са 39 млн. лв.
- 18:35 ISW: Русия стяга обръча около Часов Яр
- 18:28 Мицотакис предупреди Силяновска: Без нови провокации
- 18:25 Пловдивчанин е в неизвестност шести месец, в един и същи ден са продадени 3 негови апартамента