40 часа вече влакове през Кресненското дефиле няма
България 21.11.2018 12:54
40 часа след дерайлирането на влака на изхода на Кресненското дефиле, влакове все още не се движат. В втори ден продължава отстраняването на щетите, предаде кореспондентът на БГНЕС за региона.
Във вторник вечер дерайлиралият локомотив бе наместен на релсите и дръпнат назад, на 2 метра от 50-тонната скала. Наместването върху релсите стана с помощта на кран и хидравлични крикове. Макар и върху релсите, локомотивът не може да бъде издърпан напред, защото скалата е върху част от релсите, заемайки около метър от габарита на влака. Част от този ъгъл върху релсите бе разбит, но много малка част, понеже се цепи на плочи.
В 8 часа тази сутрин по релсите пристигна багер, който започна разчистването на по-малките скални късове. Наложи се багерът да направи път между скалата и ската над река Струма, за да разчисти скалните късове до локомотива, както и на изпочупените от сблъсъка агрегати като електродвигателите. Контактната мрежа липсва върху 4 стълба, бетонният бе съборен от дерайлиралия локомотив.
Най-оптимистичната прогноза е движението на влаковете по линията да бъде възстановено в четвъртък, 22 ноември, след обяд. А влаковете да преминават разстоянието между 4-те стълба със свален пантограф.
Днес от сутринта на местопроизшествието вали силен дъжд, от канарата падат малки камъни, което означава, че има опасност от отцепване и свличане на нови скали. Заради времето алпинисти няма да се качват и събарят малки и нестабилни късове. Всички служители на НКЖИ работят с риск за живота си под надвисналата 50-метрова канара. /БГНЕС
Във вторник вечер дерайлиралият локомотив бе наместен на релсите и дръпнат назад, на 2 метра от 50-тонната скала. Наместването върху релсите стана с помощта на кран и хидравлични крикове. Макар и върху релсите, локомотивът не може да бъде издърпан напред, защото скалата е върху част от релсите, заемайки около метър от габарита на влака. Част от този ъгъл върху релсите бе разбит, но много малка част, понеже се цепи на плочи.
В 8 часа тази сутрин по релсите пристигна багер, който започна разчистването на по-малките скални късове. Наложи се багерът да направи път между скалата и ската над река Струма, за да разчисти скалните късове до локомотива, както и на изпочупените от сблъсъка агрегати като електродвигателите. Контактната мрежа липсва върху 4 стълба, бетонният бе съборен от дерайлиралия локомотив.
Най-оптимистичната прогноза е движението на влаковете по линията да бъде възстановено в четвъртък, 22 ноември, след обяд. А влаковете да преминават разстоянието между 4-те стълба със свален пантограф.
Днес от сутринта на местопроизшествието вали силен дъжд, от канарата падат малки камъни, което означава, че има опасност от отцепване и свличане на нови скали. Заради времето алпинисти няма да се качват и събарят малки и нестабилни късове. Всички служители на НКЖИ работят с риск за живота си под надвисналата 50-метрова канара. /БГНЕС
CHF | 1 | 2.00413 |
GBP | 1 | 2.2865 |
RON | 10 | 3.93029 |
TRY | 100 | 5.64706 |
USD | 1 | 1.82822 |
Последни новини
- 00:23 Възвестиха Възкресение Христово
- 00:13 Христос Воскресе!
- 00:10 БПЦ за Великден: Възкресението ни увери, че светлината и животът тържествуват над мрака и смъртта
- 00:02 Великден е! Христос Воскресе!
- 21:03 Хороскоп за неделя, 5 май 2024 г.
- 19:31 ИТН обяви водачите на листите си. Трифонов оглавява Плевен
- 19:19 Български роми си спретнаха масов бой в Италия
- 19:07 Родилка и бебе починаха в Самоков