"Мъртвата зона" при колите остава в историята

Наука 11.11.2018 08:44

Един от най-големите проблеми, свързани със сигурността при колите, автобусите и камионите, е решен. Т. нар. мъртва зона, която се причинява от носещите предни колони и петното, попадащо между страничните огледала и задната част на превозното средство, вече няма да я има. Технология “премахва” предните греди, а огледалата ще бъдат заменени с камери.

Continental, позната на всички и като производител на гуми, създаде технология, която елиминира мъртвите точки в автомобила и позволява на водача да вижда през предните колони и по този начин значително да подобри неговото поле на видимост.

Предните поддържащи греди, наричани А-колони, държат предното стъкло и са основата в началото на тавана на автомобила. Тези колони в повечето случаи са значителни визуални препятствия за водача.

През годините техните

размери постепенно

са увеличавани,

за да подобрят сигурността при обръщане и за да отговорят на стандартите за устойчивост на покрива. Тази тенденция доведе до повишен риск за пешеходците и други участници в движението, които се оказват скрити от полето на видимост на водача.

В някои ситуации в зависимост от широчината на носещата колона линейно пространство с размер от 91 см на разстояние само 3,5 метра от колоната може да остане невидимо за водача. Това линейно пространство се увеличава значително с отдалечаването от автомобила. В резултат дизайнът на А-колоните е важен фактор при увеличаване на полето на видимост на водача.

Виртуалната А-колона на Continental

използва нови извити

OLED екрани

и високоразвити

технологии

за проследяване на движението на главата, за да подобри полето на видимост на водача. Обикновено шофьорите компенсират липсата на предна видимост, като променят позицията си при шофиране. Системата на Continental проследява тези движения на шофьора чрез вътрешна камера, поставена точно над волана. В същото време SurroundView външната камера предава в реално време образ от външната среда на автомобила върху OLED дисплеите, вградени в носещите колони. Интегрирайки движението на главата с образите от външната среда, виртуалната А-колона прави динамична перспектива пред водача, която създава пред него усещането, че гледа през прозорец, а не във видео образ.

Тази нова технология позволява на шофьора да види пешеходците и другите автомобили, идващи отляво или отдясно, които иначе биха били блокирани от носещите колони.

Lexus стана първият в света автомобилен производител, който

започна официални

продажби

на автомобили

с камери вместо

външни огледала Пионер стана моделът Lexus ES, предназначен за японския пазар.

Внедряването на технологията стана възможно след одобрението на властите от Страната на изгряващото слънце, които разрешиха да се използват подобни системи в серийни автомобили. На вратите малко по-ниско от стъклата се намират два 7-инчови дисплея с органични светодиоди. На тях се показват изображенията, заснети от камерите, които заменят външните огледала. Предвидени са 3 режима на прожектиране на информацията - на пътя, в завой и при паркиране.

Подобна технология се използва и при електрическия кросоувър Audi e-tron, който обаче се забавя с лансирането на пазара в Германия. Също така не е ясно колко скоро властите на други държави ще позволят използването на камери вместо традиционните странични огледала. При електрическото ауди дисплеите за обратно виждане са вградени в горната част на вратите, точно под стъклото.

Сред основните предимства на системата е значителното подобрение в изображението - особено при лошо време. Освен това използването на камери намалява съпротивлението на въздушния поток, което има положителен ефект върху икономията на гориво и шума в купето. /24chasa.bg
CHF CHF 1 2.02049
GBP GBP 1 2.28431
RON RON 10 3.93021
TRY TRY 100 5.63146
USD USD 1 1.83594