Обичаш работата си, но не се разбираш с колегите ...
България 04.11.2018 20:04
На работното място минава повече време, отколкото прекарваме дори с близките си. Колегите оказват влияние върху това дали харесваме работата си, но не са определящ фактор, пише CNN.
"Често добрите резултати зависят от разбирателството или липсата на такова с нашите колеги", казва Лин Тейлър, експерт в отношенията на работното място и автор на "Tame Your Terrible Office Tyrant". По думите ? не трябва да се сприятеляваме с всеки, но за общия интерес е важно поне да се разбираме.
Среща на неутрална територия
Тейлър съветва да обядвате или вечеряте с колеги, за да разберете къде се корени проблемът. Така ще можете да си изясните нещата. Тя обяснява още, че не е добре да започвате разговора директно с въпрос, свързан с работата, а първо да обсъдите по-неангажираща тема. Ако все пак се окаже, че има неразбирателство, авторката предлага да използвате фрази, като "За да подобря работата си, имам нужда ти да..." и "Затруднява ме, когато ти..."
Поставете граници
Ейми Хаким, практикуващ психолог в тази област, обяснява, че няма как да контролирате поведението на някой друг, но можете да промените начина, по който се справяте с дразнещото държание. За пример дава ситуация, в която ръководител изисква да отчитате резултатите редовно, но това на вас ви пречи да се концентрирате. Решението е предварително да подготвяте данните или да направите споделено пространство, където останалите могат да виждат резултатите, без да се налага да ги представяте индивидуално. По този начин ще спестите и време.
Намерете си убежище
Контактът с определен колега все пак може да бъде непоносим. В такъв случай, Хаким предлага да помолите шефа си, да не ви се засичат смените или да работите дистанционно, ако има такава възможност. Друг вариант за облекчаване на ситуацията, според експерта, е да ограничите максимално контакта с въпросния колега, докато сте в офиса.
Запомнете: Не е задължително да ставате приятели
Лин Тейлър казва, че често има случаи, в които вие сте интроверт, а вашият колега екстроверт, а на тях им е в природата да обсъждат всичко и да говорят прекалено. Докато вие сте абсолютната противоположност.
"В един офис има различни персоналности. Можете да се опитате да разберете личността на всеки един и да го уважавате именно заради различията", допълва Тейлър.
"Опитайте се да разговаряте с колегите си. Може да откриете нещо общо", пък съветва Пол Уайт, съавтор на "Rising Above a Toxic Workplace: Taking Care of Yourself in an Unhealthy Environment".
Експертите препоръчват да разговаряте за спорт и времето, но да не опитвате с политика, защото вместо да намерете общ език, може да задълбочите неразбирателството помежду си. /money.bg
"Често добрите резултати зависят от разбирателството или липсата на такова с нашите колеги", казва Лин Тейлър, експерт в отношенията на работното място и автор на "Tame Your Terrible Office Tyrant". По думите ? не трябва да се сприятеляваме с всеки, но за общия интерес е важно поне да се разбираме.
Среща на неутрална територия
Тейлър съветва да обядвате или вечеряте с колеги, за да разберете къде се корени проблемът. Така ще можете да си изясните нещата. Тя обяснява още, че не е добре да започвате разговора директно с въпрос, свързан с работата, а първо да обсъдите по-неангажираща тема. Ако все пак се окаже, че има неразбирателство, авторката предлага да използвате фрази, като "За да подобря работата си, имам нужда ти да..." и "Затруднява ме, когато ти..."
Поставете граници
Ейми Хаким, практикуващ психолог в тази област, обяснява, че няма как да контролирате поведението на някой друг, но можете да промените начина, по който се справяте с дразнещото държание. За пример дава ситуация, в която ръководител изисква да отчитате резултатите редовно, но това на вас ви пречи да се концентрирате. Решението е предварително да подготвяте данните или да направите споделено пространство, където останалите могат да виждат резултатите, без да се налага да ги представяте индивидуално. По този начин ще спестите и време.
Намерете си убежище
Контактът с определен колега все пак може да бъде непоносим. В такъв случай, Хаким предлага да помолите шефа си, да не ви се засичат смените или да работите дистанционно, ако има такава възможност. Друг вариант за облекчаване на ситуацията, според експерта, е да ограничите максимално контакта с въпросния колега, докато сте в офиса.
Запомнете: Не е задължително да ставате приятели
Лин Тейлър казва, че често има случаи, в които вие сте интроверт, а вашият колега екстроверт, а на тях им е в природата да обсъждат всичко и да говорят прекалено. Докато вие сте абсолютната противоположност.
"В един офис има различни персоналности. Можете да се опитате да разберете личността на всеки един и да го уважавате именно заради различията", допълва Тейлър.
"Опитайте се да разговаряте с колегите си. Може да откриете нещо общо", пък съветва Пол Уайт, съавтор на "Rising Above a Toxic Workplace: Taking Care of Yourself in an Unhealthy Environment".
Експертите препоръчват да разговаряте за спорт и времето, но да не опитвате с политика, защото вместо да намерете общ език, може да задълбочите неразбирателството помежду си. /money.bg
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 21:11 Хороскоп за сряда, 24 декември 2025 г.
- 19:08 Ким откри пет луксозни хотела с дъщеря си, отчете икономически напредък на КНДР
- 19:01 Александър Николов и Карлос Насар попаднаха в Топ 10 на "Спортист на Балканите"
- 18:54 Южна Корея тества ултраиздръжлив робот за изследване на мистериозните лунни пещери
- 18:47 В Полша двама миньори се задушиха с метан и загинаха във въгледобивна мина
- 18:39 Московски съд арестува задочно Каспаров, обявен за чужд агент и включен в регистъра на терористите
- 18:32 Как дядо Коледа пътува по света? Отговорът се крие в Айнщайн
- 18:27 "Политико": Европа проваля Украйна