Интегрираният билет за автобус ще важи 90 минути

Варна<+> 23.10.2018 14:52

В спешен порядък ще бъде увеличен от 60 на 90 минути времевият прозорец, в който ще е валиден билетът за интегрирания градски транспорт във Варна. Това реши комисията по транспорт към общинския съвет. Причината са големите инфраструктурни ремонти в целия град, които обуславят солидни закъснения в графика на всички градски линии. Така 60 мин. в час пик се оказват недостатъчни за преход от Владиславово до сп. Почивка, например или до която и да е точка на Аспарухово или Галата и пътуващите трябва да си купят втори билет, ако не искат да продължат до местоназначението си пеш.

Вторият проблем е свързан с валидаторите – варненци не са длъжни да знаят в кои автобуси работят и в кои не. В случаите, в които не им проработи късметът, са принудени от контрольора да си купят хартиен билет, въпреки че имат електронен и той все още е валиден. Като прибавим и условието, че за да си купиш електронен билет, трябва да имаш точно 1 лв, защото машините още не са настроени да връщат ресто, ситуацията става още по-изнервяща за гражданите и нагнетяваща негативи за общината.

Писмо с предложение за решаване на проблемите тръгва още днес към кабинета на кмета, увери председателят на транспортната комисия Добромир Джиков. Той увери, че реакцията ще е светкавична и само технологичното време за пренастройване на автоматите ще е пречка промените да влязат в сила от днес.

Въпреки тези мерки обаче е опасна заблудата, че градският транспорт във Варна ще стане редовен, удобен и съвременен. Причините са комплексни, но основните са две – не стигат нито автобусите, нито шофьорите. Според директора на обществения превозвач Злати Златев фирмата от дълго време търси да наеме поне 10 съчленени автобуса, чакат се оферти, но до момента резултатите не са обнадеждаващи.

Дори обаче да се намерят коли, няма кой да ги кара, казва Златев. И допълва, че още днес може да назначи 30 души, стига да има желаещи. От постигнатите договорки с частни школи за подготовка на водачи да преквалифицират приоритетно от С в Д категория, до момента са обучени едва 2-ма шофьори на автобуси. Острият недостиг на кадри в „Градски транспорт” отлага и за неопределено време предложенията на съветници от транспортната комисия за наемане на микробуси, които в час пик да изпълняват къси маршрути на по-висока цена, но все пак по-бързи и удобни в сравнетие със сегашните.
Гинка Христова

CHF CHF 1 2.00413
GBP GBP 1 2.2865
RON RON 10 3.93029
TRY TRY 100 5.64706
USD USD 1 1.82822

Водещите новини