Български кораб блокиран от 3 седмици край Свищов заради ниското ниво на Дунав
България 20.10.2018 13:13
Кораб на русенска компания заседна край Свищов, а екипажът е закотвен там от 24 септември. Причината за бедствената ситуация е критично ниското ниво на река Дунав и неправилна маневра на румънски плавателен съд, предава Нова телевизия.
Технически е възможно да се стигне до кораба само с рибарска лодка. Само така могат да се доставят храна, вода и лекарства на екипажа. Приближаването на какъвто и да е плавателен съд до този кораб обаче е незаконно, тъй като все още не е преминал митническа проверка.
Трета седмица „Рубишипс 8” не може да бъде изтеглен от района на Свищов. Корабът, който превозва селскостопанска техника, може да престои на това място дори още месец. Доброто в случая е, че екипажът не бедства и че корабът не пречи на придвижването на останалите плавателни съдове.
Няколко са критичните участъци в българската част на Дунав - край Попина, Вардим и Свищов. Нивото там пада до 13 см под условната кота нула. От „Морска администрация” препоръчват на капитаните да не надценяват възможностите си.
За разлика от Горен Дунав, където почти всички кораби са спрели, в българо-румънския участък има корабоплаване, въпреки че някои от собствениците на кораби предпочитат да изчакат на стоянка покачването нивото на реката.
Технически е възможно да се стигне до кораба само с рибарска лодка. Само така могат да се доставят храна, вода и лекарства на екипажа. Приближаването на какъвто и да е плавателен съд до този кораб обаче е незаконно, тъй като все още не е преминал митническа проверка.
Трета седмица „Рубишипс 8” не може да бъде изтеглен от района на Свищов. Корабът, който превозва селскостопанска техника, може да престои на това място дори още месец. Доброто в случая е, че екипажът не бедства и че корабът не пречи на придвижването на останалите плавателни съдове.
Няколко са критичните участъци в българската част на Дунав - край Попина, Вардим и Свищов. Нивото там пада до 13 см под условната кота нула. От „Морска администрация” препоръчват на капитаните да не надценяват възможностите си.
За разлика от Горен Дунав, където почти всички кораби са спрели, в българо-румънския участък има корабоплаване, въпреки че някои от собствениците на кораби предпочитат да изчакат на стоянка покачването нивото на реката.
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 09:19 Йончева: Аз определям дали мога да правя компромиси
- 09:14 Байдън подписа закона за военната помощ за Украйна, Израел и Тайван
- 09:09 10-километрово задръстване на "Дунав мост"2
- 09:06 Ивет Лалова-Колио стана майка за първи път
- 08:55 До 15 май ще бъде изплатена т.нар „украинска помощ“ на земеделците, увери Главчев
- 08:54 Общинския съвет на Варна заседава за десети път днес
- 08:46 Главчев: Не съм станал само още министър на енергетиката
- 08:37 Радев за "Боташ": Трябва да се извърши щателна проверка от къде и какъв газ внасяме