Проект предвижда Аспарухов мост 2 да излиза на "Максуда"
Варна<+> 18.10.2018 11:28
Втори Аспарухов мост на две нива, разположен почти паралелно на сегашния мост. Това предвижда проект на Сдружение с нестопанска цел „Бъдеще за Варна“. Според разработката мостът ще е висящ и ще свърза брега под „Максуда” с автомагистрала „Черно море”, близо до стария Аспарухов мост.
Проектът е от 2013 г. и впоследствие поет от Клъстер Черноморска икономическа зона, а сред основните му учредители са „Бъдеще за Варна“, Областна администрация и Технически университет – Варна.
Проектът е комплексно техническо предложение съгласно направен анализ на всички възможни инженерни решения в достъп на дълбоководни кораби и e най-оптималното решение на целия транспортен трафик в региона – транзитен и градски, според създателите на проекта.
Мостът ще минава по трасе, заложено в Общия устройствен план на Варна. Ще бъде дълъг 1900 метра и широк 29 метра, с две двойни платна. Предвижда се първото ниво на моста да поеме трафика от магистралите „Хемус“ и „Черно море“, а второто - трафика от града, обясни за Дарик авторът на идеята д-р инж. Дойчин Ников, който е и председател на Клъстер Черноморска икономическа зона.
Проектът предвижда мостът да има три просвета с размери 114 – 570 – 114 метра. Максималната височина над водата ще е близо 58 метра. Височината на пилона ще е 127 метра. За изграждането ще са необходими 45 500 тона конструктивна стомана и стоманен сноп свързващи кабели, според извършените предварителни предпроектни проучвания.
Недостатъкът на проекта са високите разходи за инвестиции и бавното реализиране на проекта в строителство. Предимствата са, че ще реши проблема с трафика, а двете нива могат да бъдат реализирани поетапно.
Проектът за моста би могъл да се реализира без прекъсване на трафика през стария Аспарухов мост в срок от 6 години в прогнозна стойност на инвестиция до 790 млн. евро. Реализацията в старт на проекта би могло да стане още през настоящия програмен период на Оперативна програма „Транспорт” 2014-2020 чрез кандидатстване за европейско финансиране, след изработка на окончателен работен и технически проект, или проектът да се реализира изцяло чрез публично частно партньорство, изтъкна д-р инж. Ников.
Като пример може да се посочи строителството на подобен мост в Хърватия. Съоръжението „Peljesac” ще е с дължина 2,4 км и макс. височина на отвора 55 метра. За този мост през 2017 година Европейската комисия отпусна 357 милиона евро (85% от цялата инвестиция по проекта) по Кохезионна политика 2014-2020. /dariknews.bg
Проектът е от 2013 г. и впоследствие поет от Клъстер Черноморска икономическа зона, а сред основните му учредители са „Бъдеще за Варна“, Областна администрация и Технически университет – Варна.
Проектът е комплексно техническо предложение съгласно направен анализ на всички възможни инженерни решения в достъп на дълбоководни кораби и e най-оптималното решение на целия транспортен трафик в региона – транзитен и градски, според създателите на проекта.
Мостът ще минава по трасе, заложено в Общия устройствен план на Варна. Ще бъде дълъг 1900 метра и широк 29 метра, с две двойни платна. Предвижда се първото ниво на моста да поеме трафика от магистралите „Хемус“ и „Черно море“, а второто - трафика от града, обясни за Дарик авторът на идеята д-р инж. Дойчин Ников, който е и председател на Клъстер Черноморска икономическа зона.
Проектът предвижда мостът да има три просвета с размери 114 – 570 – 114 метра. Максималната височина над водата ще е близо 58 метра. Височината на пилона ще е 127 метра. За изграждането ще са необходими 45 500 тона конструктивна стомана и стоманен сноп свързващи кабели, според извършените предварителни предпроектни проучвания.
Недостатъкът на проекта са високите разходи за инвестиции и бавното реализиране на проекта в строителство. Предимствата са, че ще реши проблема с трафика, а двете нива могат да бъдат реализирани поетапно.
Проектът за моста би могъл да се реализира без прекъсване на трафика през стария Аспарухов мост в срок от 6 години в прогнозна стойност на инвестиция до 790 млн. евро. Реализацията в старт на проекта би могло да стане още през настоящия програмен период на Оперативна програма „Транспорт” 2014-2020 чрез кандидатстване за европейско финансиране, след изработка на окончателен работен и технически проект, или проектът да се реализира изцяло чрез публично частно партньорство, изтъкна д-р инж. Ников.
Като пример може да се посочи строителството на подобен мост в Хърватия. Съоръжението „Peljesac” ще е с дължина 2,4 км и макс. височина на отвора 55 метра. За този мост през 2017 година Европейската комисия отпусна 357 милиона евро (85% от цялата инвестиция по проекта) по Кохезионна политика 2014-2020. /dariknews.bg
CHF | 1 | 2.01549 |
GBP | 1 | 2.2841 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.63583 |
USD | 1 | 1.83147 |
Последни новини
- 14:01 Ирански медии: Край Исфахан е стреляла ПВО, но няма данни за чуждестранна атака
- 13:50 Принц Хари официално потвърди, че вече е жител на САЩ
- 13:39 Турция има нова цел: 60 млрд. долара приходи от туризъм и 60 млн. туристи
- 13:34 Оставиха в ареста наркодилър от Варна
- 13:33 Балабанов се закани: Няма да им се размине! Нито на Бойко Рашков, нито на Асен Василев
- 13:31 Либерализацията на тока се отлага с година
- 13:27 Юношата, намушкал епископ в Сидни, е обвинен в тероризъм
- 13:20 Димитър Главчев след отказа на Даниел Митов да бъде външен министър: Нямам план Б