На първо четене: Старите коли с до 30% по-висок данък от догодина
България 18.10.2018 10:58
Без дебат в пленарна зала парламентът гласува на първо четене промените в данъчното законодателство, променящи формулата за определяне на налозите върху леките и тежкотоварните автомобили с маса до 3,5 тона, предаде репортер на БГНЕС.
Новите текстове предвиждат, освен имуществен, в определянето на размера на данъка да се включи и нов компонент – екологичен. Както и досега, имущественият компонент ще отчита мощността и годината на производство на автомобила, а екологичният – екологичната му категория. Така за колите, които замърсяват повече, данъкът ще бъде по-висок. Размерът на увеличението обаче не може да бъде изчислено с точност, защото конкретният размер на данъчната ставка ще се определя от съответния общински съвет, но то няма да надхвърля 30%.
Новите данъчни правила ще засегнат значителна част от собствениците на автомобили. Според данните регистрираните у нас превозни средства са над 3,6 милиона. От тях на възраст до 5 години са едва около 168 000, а колите над 20-годишна възраст са 1,5 милиона.
След като бъдат окончателно приети в зала и на второ четене, новите правила трябва да влязат в сила от 1 януари догодина.
Въпреки че не взеха отношение в рамките на дебатите, от опозицията разкритикуваха законопроекта. „Колко български граждани могат да си позволят да си купят нов и екологичен автомобил?“, попита Иван Иванов от „БСП за България“ и подчерта, че новите налози ще засегнат най-уязвимата група от населението. „Тази политика е пагубна“, категоричен бе той, обосновавайки отрицателния си вот.
Промените защити председателят на Комисията по бюджет и финанси Менда Стоянова. „Стъпката е доста умерена. Не повече от 20-30% ще бъде ръстът на данъка на тези автомобили, като се има предвид, че те по принцип са с по-нисък данък. Това няма да е голяма сума, която да утежни хората. Мисля, че като общество е крайно време да решим дали искаме да продължаваме да се тровим с този въздух, който дишаме ние и нашите деца“, смята тя.
Новите текстове в закона предвиждат още да не се прилага данъчното облекчение за основно жилище и данъка върху недвижимите имоти да се определя в пълен размер за всички жилища на данъчно задълженото лице, когато повече от едно жилище е декларирано като основно. /БГНЕС
Новите текстове предвиждат, освен имуществен, в определянето на размера на данъка да се включи и нов компонент – екологичен. Както и досега, имущественият компонент ще отчита мощността и годината на производство на автомобила, а екологичният – екологичната му категория. Така за колите, които замърсяват повече, данъкът ще бъде по-висок. Размерът на увеличението обаче не може да бъде изчислено с точност, защото конкретният размер на данъчната ставка ще се определя от съответния общински съвет, но то няма да надхвърля 30%.
Новите данъчни правила ще засегнат значителна част от собствениците на автомобили. Според данните регистрираните у нас превозни средства са над 3,6 милиона. От тях на възраст до 5 години са едва около 168 000, а колите над 20-годишна възраст са 1,5 милиона.
След като бъдат окончателно приети в зала и на второ четене, новите правила трябва да влязат в сила от 1 януари догодина.
Въпреки че не взеха отношение в рамките на дебатите, от опозицията разкритикуваха законопроекта. „Колко български граждани могат да си позволят да си купят нов и екологичен автомобил?“, попита Иван Иванов от „БСП за България“ и подчерта, че новите налози ще засегнат най-уязвимата група от населението. „Тази политика е пагубна“, категоричен бе той, обосновавайки отрицателния си вот.
Промените защити председателят на Комисията по бюджет и финанси Менда Стоянова. „Стъпката е доста умерена. Не повече от 20-30% ще бъде ръстът на данъка на тези автомобили, като се има предвид, че те по принцип са с по-нисък данък. Това няма да е голяма сума, която да утежни хората. Мисля, че като общество е крайно време да решим дали искаме да продължаваме да се тровим с този въздух, който дишаме ние и нашите деца“, смята тя.
Новите текстове в закона предвиждат още да не се прилага данъчното облекчение за основно жилище и данъка върху недвижимите имоти да се определя в пълен размер за всички жилища на данъчно задълженото лице, когато повече от едно жилище е декларирано като основно. /БГНЕС
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 21:11 Хороскоп за петък, 26 април 2024 г.
- 19:32 Арестуваха 15 българи за производство на нелегални цигари в Испания
- 19:15 Малките земеделски стопани получават близо 10 млн. лв. за Кампания 2023
- 19:05 ОУ „Христо Ботев“ във Варна организира Ден на отворените врати
- 18:46 Били Айлиш разказа за своята бисексуалност и разкри: Винаги съм искала да напъхам лицето си във...
- 18:33 Първият в света редактор на човешка ДНК с изкуствен интелект е факт
- 18:21 Чанинг Тейтъм в ролята на зъл милиардер
- 18:09 Сделките с недвижими имоти в Европа се сринаха до най-ниските нива от 13 години