Фейсбук изисква купувачите на британски политически реклами да разкриват самоличността си
България 16.10.2018 17:18
Уебсайтът Фейсбук, най-голямата безплатна онлайн социална мрежа в света, заяви, че всеки, който публикува британски политически реклами на платформата й, ще бъде задължен да разкрива самоличността си, в интерес на прозрачността и за ограничаване на фалшивата информация, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
Компанията днес заяви, че ще изисква също отказ от права върху всякакви британски политически съобщения. Всички данни за купувачите на реклами ще бъдат архивирани за срок от 7 години в база данни, до която ще има публичен достъп.
Фейбук вече прилага подобна система в САЩ, където предстоят междинни избори за Конгрес, и в Бразилия, където този месец имаше парламентарни избори.
Британските законодатели призоваха за по-голям контрол върху върху компаниите, собственици на социални медии, и върху предизборните кампании за защита на демокрацията в дигиталната ера.
В доклад на британската Камара на общините тази година се казва, че демокрацията е изправена пред криза, защото анализът на данните и социалните медии позволяват кампаниите да са насочени към избиратели с послания на омраза, без тяхно съгласие.
"Макар голямата част от рекламите във Фейсбук да са управлявани от легитимни организации, знаем, че има лоши актьори, които се опитват да злоупотребяват с нашата платформа", се казва в изявление на Фейсбук. "Като изискваме от хората да удостоверяват кои са, смятаме, че ще помогнем за предотвратяване на злоупотребите".
Фейсбук посочи, че противниците му са "умни и добре финансирани" и променят тактиката си, когато злоупотребата бъде забелязана", но вярва, че засилената прозрачност е от полза за демокрацията и изборния процес.
Компанията днес заяви, че ще изисква също отказ от права върху всякакви британски политически съобщения. Всички данни за купувачите на реклами ще бъдат архивирани за срок от 7 години в база данни, до която ще има публичен достъп.
Фейбук вече прилага подобна система в САЩ, където предстоят междинни избори за Конгрес, и в Бразилия, където този месец имаше парламентарни избори.
Британските законодатели призоваха за по-голям контрол върху върху компаниите, собственици на социални медии, и върху предизборните кампании за защита на демокрацията в дигиталната ера.
В доклад на британската Камара на общините тази година се казва, че демокрацията е изправена пред криза, защото анализът на данните и социалните медии позволяват кампаниите да са насочени към избиратели с послания на омраза, без тяхно съгласие.
"Макар голямата част от рекламите във Фейсбук да са управлявани от легитимни организации, знаем, че има лоши актьори, които се опитват да злоупотребяват с нашата платформа", се казва в изявление на Фейсбук. "Като изискваме от хората да удостоверяват кои са, смятаме, че ще помогнем за предотвратяване на злоупотребите".
Фейсбук посочи, че противниците му са "умни и добре финансирани" и променят тактиката си, когато злоупотребата бъде забелязана", но вярва, че засилената прозрачност е от полза за демокрацията и изборния процес.
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 16:50 Необичайно проучване: Кой е най-прекрасно ухаещият град в света?
- 16:44 Ан Хатауей: Накараха ме да целувам 10 момчета заради роли
- 16:39 Китай разкри подробности за Международната лунна изследователска станция
- 16:27 Смъртните случаи в Европа, свързани с горещи вълни, са се увеличили с 30% за 20 години
- 16:21 Силвия Кацарова на 70: Трябва да се научим да живеем с бъдещето
- 16:17 Ейдриън Нюи, архитектът на шампионските болиди на "Ред Бул", отива във „Ферари“
- 16:08 В Китай само за първото тримесечие са одобрени 127 проекта за вятърна енергия
- 16:02 Американски регулатор разследва изтеглянето на 2 милиона автомобила от Tesla заради автопилота