20 октомври 2018 г. 14:04 ч.
:: Бизнес и Икономика
последна актуализация: 20.10.2018 г. 13:49:38 ч.
Още снимки:
test

15-те гиганта, които ръководят автомобилната индустрия в света

14.10.2018 09.07

Автомобилната индустрия е един от най-силните сектори на глобалната икономика, като леките коли са сред най-изнасяните стоки в световен мащаб. Любопитното обаче е, че пазарът се ръководи от едва 15 корпорации, които произвеждат повечето возила.

Към днешна дата лидер е германския конгломерат Volkswagen с приходи от 256,7 милиарда долара, а малко след него с такива от 260,8 милиарда долара е японският гигант Toyota. Трета е групата на Renault-Nissan-Mitsubishi, която генерира приходи от 189,8 милиарда долара.

Как обаче пазарът придобива сегашния си облик?

Японските марки, включително и Toyota, не са така популярни в световен мащаб преди няколко десетилетия. През 60-те и 70-те години на миналия век те "заливат" пазара на Северна Америка. Въпреки че те успяват да си спечелят добър пазарен дял още тогава, компаниите все още нямат репутацията, с която могат да се похвалят днес.

За да успеят да наваксат на фона на растящия пазар на луксозни автомобили за кратко време след 85-та се появяват техните марки Acura, Infinity и Lexus.

Някои други лидери на пазара обаче често използват възможността да придобият чужд бранд вместо да създадат нов от нулата с цел да завладеят нов сегмент на пазара. Такъв пример е индийската tata Motor, която в началото на 2000 година развива доста бързо бизнеса си. През 2008 година тя купи Jaguar land Rover от Ford.

Един друг подобен пример е Chrysler, която се превръща в обект на интерес от страна на два големи играча на пазара по различно време. През 1998 година германската Daimler се опитва да придобие марката, но сделката пропада.

11 години по-късно обаче италианската Fiat успява да го направи след като Chrysler фалира и към днешна дата двете компании продължават да са част от една група.

Днес повечето от тези 15 лидера в автомобилната индустрия притежават по няколко бранда и надали много хора знаят всички тях. Но пък могат да ги видят в следващата инфографика./money.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
12:26
Ресто или бакшиш? Какво правят в различните страни
11:34
Китайските туристи на 13-о място по посещаемост у нас, искат визови облекчения
09:45
Агенция Мудис понижи кредитния рейтинг на Италия до една степен над спекулативната зона
09:43
Текущата и капиталова сметка на държавата за август е 1197,2 милиона евро
19 октомври 2018 г.
19:32
Държавният фонд на Норвегия вече е 2 пъти по-голям от икономиката й
19:20
7 негативни ефекта на увеличаващата се инфлация в България
19:06
Узбекистан ще изгради първата си атомна централа
19:00
Porsche инвестира €700 милиона в новия си завод за електромобили
15:46
НАП проверява осигуряват ли строителните работници по обектите в страната
13:32
Над 60% от работодателите у нас очакват да повишат заплатите на служителите си през 2019-а
13:26
Основната цел на новия турски бюджет: да балансира икономиката на страната
10:54
Еврото поевтинява на фона на проблемите с бюджета на Италия
10:53
Великобритания иска да се "сбогува" напълно с бензиновите и дизеловите коли до 14 години
08:11
Форум за повишаването на доходите на българите ще се състои днес в Стара Загора
08:04
Facebook създаде отдел за борба с намесата в избори
18 октомври 2018 г.
19:27
Турският финансов министър: Значително са спаднали оценките за кредитния риск на страната
18:22
Старите автомобили ще бъдат облагани с по-висок данък
18:21
2,5 млрд. евро са приходите на автомобилната индустрия у нас за 2017 г.
18:19
Цената на „Гражданска отговорност“ може да скочи 3 пъти
18:12
Новият закон за горивата влиза в средата на януари
15:15
Акционерите на "Фейсбук" отново поискаха оставката на Марк Зукърбърг
14:46
Увеличаването на търсенето доведе до ръст на добива на „Газпром“ от началото на годината с 6,8%
14:33
НС прие 7% праг на конвенционалните биогорива в транспорта
14:30
Бизнесът иска да отпадне платеният отпуск по време на майчинство
14:21
Третата най-голяма икономика започна да страда от спора на първите две

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора