Още снимки:
test

15-те гиганта, които ръководят автомобилната индустрия в света

14.10.2018 09.07

Автомобилната индустрия е един от най-силните сектори на глобалната икономика, като леките коли са сред най-изнасяните стоки в световен мащаб. Любопитното обаче е, че пазарът се ръководи от едва 15 корпорации, които произвеждат повечето возила.

Към днешна дата лидер е германския конгломерат Volkswagen с приходи от 256,7 милиарда долара, а малко след него с такива от 260,8 милиарда долара е японският гигант Toyota. Трета е групата на Renault-Nissan-Mitsubishi, която генерира приходи от 189,8 милиарда долара.

Как обаче пазарът придобива сегашния си облик?

Японските марки, включително и Toyota, не са така популярни в световен мащаб преди няколко десетилетия. През 60-те и 70-те години на миналия век те "заливат" пазара на Северна Америка. Въпреки че те успяват да си спечелят добър пазарен дял още тогава, компаниите все още нямат репутацията, с която могат да се похвалят днес.

За да успеят да наваксат на фона на растящия пазар на луксозни автомобили за кратко време след 85-та се появяват техните марки Acura, Infinity и Lexus.

Някои други лидери на пазара обаче често използват възможността да придобият чужд бранд вместо да създадат нов от нулата с цел да завладеят нов сегмент на пазара. Такъв пример е индийската tata Motor, която в началото на 2000 година развива доста бързо бизнеса си. През 2008 година тя купи Jaguar land Rover от Ford.

Един друг подобен пример е Chrysler, която се превръща в обект на интерес от страна на два големи играча на пазара по различно време. През 1998 година германската Daimler се опитва да придобие марката, но сделката пропада.

11 години по-късно обаче италианската Fiat успява да го направи след като Chrysler фалира и към днешна дата двете компании продължават да са част от една група.

Днес повечето от тези 15 лидера в автомобилната индустрия притежават по няколко бранда и надали много хора знаят всички тях. Но пък могат да ги видят в следващата инфографика./money.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
09:43
В кои държави офис служителите работят извънредно най-много
08:34
Основателят на Huawei: САЩ няма да ни сломят
18 февруари 2019 г.
19:39
Британското правителство определи Facebook като "дигитален гангстер"
17:02
БТПП помага на малките предприятия със съвети за инвестиции
16:53
Временна слабост или продължителна криза? Този въпрос ще определи кога ЕЦБ ще вдигане лихвите
16:51
Санкциите на САЩ принуждават Русия да забави самолета MC-21
16:40
Новите правила на ЕС могат да оставят "Северен поток-2" полупразен
16:30
Завод за автомати "Калашников" във Венецуела заработва до края на 2019-а
15:22
Сашо Дончев, който съди за $ 350 млн. съдружника “Газпром”, загуби първия рунд
14:48
Първият високоскоростен влак местно производство в Индия се счупи при първото си пътуване
12:47
Фабриките в Северна Корея копират кецовете на големите марки
11:37
Доларът поевтинява
10:16
Продажбите на автомобили в Китай се сринаха с 15,8%
09:58
КЗП: „Потребителят не може да бъде задължен да подпише договор, който не е прочел”
09:07
За първи път от 1963 година Холандия внася повече газ, отколкото изнася
17 февруари 2019 г.
19:03
Защо повечето жилища в Америка изглеждат еднакво
18:19
Над 412 хил. клиенти на ЧЕЗ получават фактурите си онлайн
18:14
Френско-саудитска компания ще строи бойни кораби в кралството
15:05
Милионерите, които искат да плащат по-високи данъци
11:19
Китай притежава най-много американски държавни ценни книжа
10:12
Мечтаната работа: Заплата от $97 000 на година, за да тестваш коли, яхти и частни острови
09:29
Чайна Телеком издаде първата 5G СИМ-карта
16 февруари 2019 г.
20:08
Хотелът в Манхатън, който направи Тръмп известен, ще бъде разрушен
20:02
Китайските смартфони превземат европейския пазар
12:04
Рекорд - 26 фирми искат да строят магистрала “Струма” през дефилето

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора