15-те гиганта, които ръководят автомобилната индустрия в света
България 14.10.2018 09:07
Автомобилната индустрия е един от най-силните сектори на глобалната икономика, като леките коли са сред най-изнасяните стоки в световен мащаб. Любопитното обаче е, че пазарът се ръководи от едва 15 корпорации, които произвеждат повечето возила.
Към днешна дата лидер е германския конгломерат Volkswagen с приходи от 256,7 милиарда долара, а малко след него с такива от 260,8 милиарда долара е японският гигант Toyota. Трета е групата на Renault-Nissan-Mitsubishi, която генерира приходи от 189,8 милиарда долара.
Как обаче пазарът придобива сегашния си облик?
Японските марки, включително и Toyota, не са така популярни в световен мащаб преди няколко десетилетия. През 60-те и 70-те години на миналия век те "заливат" пазара на Северна Америка. Въпреки че те успяват да си спечелят добър пазарен дял още тогава, компаниите все още нямат репутацията, с която могат да се похвалят днес.
За да успеят да наваксат на фона на растящия пазар на луксозни автомобили за кратко време след 85-та се появяват техните марки Acura, Infinity и Lexus.
Някои други лидери на пазара обаче често използват възможността да придобият чужд бранд вместо да създадат нов от нулата с цел да завладеят нов сегмент на пазара. Такъв пример е индийската tata Motor, която в началото на 2000 година развива доста бързо бизнеса си. През 2008 година тя купи Jaguar land Rover от Ford.
Един друг подобен пример е Chrysler, която се превръща в обект на интерес от страна на два големи играча на пазара по различно време. През 1998 година германската Daimler се опитва да придобие марката, но сделката пропада.
11 години по-късно обаче италианската Fiat успява да го направи след като Chrysler фалира и към днешна дата двете компании продължават да са част от една група.
Днес повечето от тези 15 лидера в автомобилната индустрия притежават по няколко бранда и надали много хора знаят всички тях. Но пък могат да ги видят в следващата инфографика./money.bg
Към днешна дата лидер е германския конгломерат Volkswagen с приходи от 256,7 милиарда долара, а малко след него с такива от 260,8 милиарда долара е японският гигант Toyota. Трета е групата на Renault-Nissan-Mitsubishi, която генерира приходи от 189,8 милиарда долара.
Как обаче пазарът придобива сегашния си облик?
Японските марки, включително и Toyota, не са така популярни в световен мащаб преди няколко десетилетия. През 60-те и 70-те години на миналия век те "заливат" пазара на Северна Америка. Въпреки че те успяват да си спечелят добър пазарен дял още тогава, компаниите все още нямат репутацията, с която могат да се похвалят днес.
За да успеят да наваксат на фона на растящия пазар на луксозни автомобили за кратко време след 85-та се появяват техните марки Acura, Infinity и Lexus.
Някои други лидери на пазара обаче често използват възможността да придобият чужд бранд вместо да създадат нов от нулата с цел да завладеят нов сегмент на пазара. Такъв пример е индийската tata Motor, която в началото на 2000 година развива доста бързо бизнеса си. През 2008 година тя купи Jaguar land Rover от Ford.
Един друг подобен пример е Chrysler, която се превръща в обект на интерес от страна на два големи играча на пазара по различно време. През 1998 година германската Daimler се опитва да придобие марката, но сделката пропада.
11 години по-късно обаче италианската Fiat успява да го направи след като Chrysler фалира и към днешна дата двете компании продължават да са част от една група.
Днес повечето от тези 15 лидера в автомобилната индустрия притежават по няколко бранда и надали много хора знаят всички тях. Но пък могат да ги видят в следващата инфографика./money.bg
CHF | 1 | 2.02049 |
GBP | 1 | 2.28431 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.63146 |
USD | 1 | 1.83594 |
Последни новини
- 22:04 Хороскоп за събота, 20 април 2024 г.
- 21:21 НС реши: Министърът на енергетиката да предоговори газовото споразумение с "Боташ"
- 21:14 2 май ще е неучебен за всички ученици в страната
- 19:37 Блинкен обвини Китай, че помага на Русия във войната в Украйна
- 19:26 Гърция спаси 198 плажа от концесионери, чадъри и шезлонги
- 19:17 Сидни Суини отговори на критиките, че "не е красива и талантлива"
- 19:08 Младши сержант е осъден окончателно на 7 години затвор за убийство на полицай в Пловдив
- 18:58 ЦИК реши: Велин Жеков от ГЕРБ – СДС отново ще е шеф на РИК – Варна