Тръмп иска повече американски коли в Япония. Но няма кой да ги купи
България 27.09.2018 12:16
В опита си да подобри достъпа на американските автомобили до Япония, президентът Доналд Тръмп може да пренебрегне основната пречка: японските потребители не ги искат, пише Bloomberg.
От 3.2 млн. автомобила, продадени тази година в Япония, само 0.3% са американски, по данни на асоциациите на автомобилната индустрия в Япония. За разлика от това, японските марки имат пазарен дял от около 40% в САЩ.
Тръмп съобщи в сряда, че е постигнал споразумение с японския премиер Шиндзо Абе да започне търговски преговори между двете страни. Президентът заплаши с мито от 25% за автомобилите, в опит да възпре вноса и да насърчи повече производство и работни места в Америка.
Тръмп, който също иска по-добър достъп за американските автомобили в Япония, се съгласи с Абе, че санкциите за износа на автомобили няма да се прилагат по време на преговорите.
Японските компании се готвят да завладеят пазарa на електромобили в Китай
Япония се готви да завладее най-големия автомобилен пазар в света
Автопроизводителите залагат на вече утвърдени модели
Докато САЩ в момента има тарифи от 2.5% за внос на леки автомобили и 25% за камиони, Япония премахна последните си налози върху автомобилния внос преди почти 4 десетилетия.
Страната на изгряващото слънце отдавна твърди, че причината за слабото присъствие на американските автомобили в страната няма нищо общо с тарифите: японските потребители като цяло възприемат автомобилите от САЩ като обемисти и неефективни. Малките коли и други местни модели, спестяващи гориво, доминират в автомобилния пазар в страната.
Само около 7% от общия брой продадени автомобили в Япония са вносни, но някои чужди марки са търсени. Германските производители са сред 5-те най-големи вносители на коли в азиатската държава - аргумент, който Япония използва, за да докаже, че нейните потребители не избягват всички чуждестранни марки.
Mercedes-Benz на Daimler продаде 42 000 бройки до края на август тази година, докато BMW продаде 30 500 бройки.
Jeep на Fiat Chrysler е най-голямата американска марка в Япония, продавайки над 7000 бройки през първите 8 месеца на годината, като продажбите му надвишават общите на останалите марки от САЩ в страната.
Ford Motor заяви през 2016 г., че се изтегля от азиатската държава, наричайки я най-затвореният развит автомобилен пазар в света. /money.bg
От 3.2 млн. автомобила, продадени тази година в Япония, само 0.3% са американски, по данни на асоциациите на автомобилната индустрия в Япония. За разлика от това, японските марки имат пазарен дял от около 40% в САЩ.
Тръмп съобщи в сряда, че е постигнал споразумение с японския премиер Шиндзо Абе да започне търговски преговори между двете страни. Президентът заплаши с мито от 25% за автомобилите, в опит да възпре вноса и да насърчи повече производство и работни места в Америка.
Тръмп, който също иска по-добър достъп за американските автомобили в Япония, се съгласи с Абе, че санкциите за износа на автомобили няма да се прилагат по време на преговорите.
Японските компании се готвят да завладеят пазарa на електромобили в Китай
Япония се готви да завладее най-големия автомобилен пазар в света
Автопроизводителите залагат на вече утвърдени модели
Докато САЩ в момента има тарифи от 2.5% за внос на леки автомобили и 25% за камиони, Япония премахна последните си налози върху автомобилния внос преди почти 4 десетилетия.
Страната на изгряващото слънце отдавна твърди, че причината за слабото присъствие на американските автомобили в страната няма нищо общо с тарифите: японските потребители като цяло възприемат автомобилите от САЩ като обемисти и неефективни. Малките коли и други местни модели, спестяващи гориво, доминират в автомобилния пазар в страната.
Само около 7% от общия брой продадени автомобили в Япония са вносни, но някои чужди марки са търсени. Германските производители са сред 5-те най-големи вносители на коли в азиатската държава - аргумент, който Япония използва, за да докаже, че нейните потребители не избягват всички чуждестранни марки.
Mercedes-Benz на Daimler продаде 42 000 бройки до края на август тази година, докато BMW продаде 30 500 бройки.
Jeep на Fiat Chrysler е най-голямата американска марка в Япония, продавайки над 7000 бройки през първите 8 месеца на годината, като продажбите му надвишават общите на останалите марки от САЩ в страната.
Ford Motor заяви през 2016 г., че се изтегля от азиатската държава, наричайки я най-затвореният развит автомобилен пазар в света. /money.bg
CHF | 1 | 1.97959 |
GBP | 1 | 2.28624 |
RON | 10 | 3.93132 |
TRY | 100 | 5.59248 |
USD | 1 | 1.80078 |
Последни новини
- 19:35 Джейсън Момоа отново е влюбен, показа новото си гадже
- 19:23 ЕС прие плана за печалбите на замразените руски активи - отиват за Украйна
- 19:13 За две седмици: Многото велосипедисти и дъжд олющиха пешеходна пътека в центъра на София
- 19:04 Политолог: Европейските избори в Литва са засенчени от президентските, има „умора“ у избирателите
- 19:01 На една благословия от разкола - Николай Пловдивски служи с украински разколници
- 18:55 Economist за катастрофата на ВСУ в Харков: Зеленски крещи на генералите, те говорят за предателство
- 18:48 Съпругата на сирийския президент Башар ал Асад е диагностицирана с левкемия
- 18:45 Бербок обвини Путин в целенасочен терор срещу цивилните в Украйна