Четирима убити и 20 ранени на жп прелези от началото на годината
България 24.09.2018 10:36
От 1 януари до 20 септември 2018 г. инцидентите при железопътни прелези са довели до четирима убити и 20 ранени.
В периода 2009-2018 г. инцидентите на железопътни прелези са 231, като само при два случая вината е на машинист. Всички останали случаи са по вина на пешеходци и шофьори.
Данните представи главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Мичев в ефира на Нова телевизия.
В страната има 272 прелези, които са със светофари, 126 с автоматични бариери, 121 с електронни бариери и 90 с ръчноуправляваеми бариери, върху които се работи, за да бъдат намалени, поясни експертът от НКЖИ.
Има нормативна уредба, която регламентира къде да бъдат поставяни железопътните сигнализации. Чисто психологически като има препятствие е по-добре, обясни Мичев и добави, че това, което се прави в момента, е, че трябва да се слагат само бариери и видеонаблюдение.
Той уточни, че шофьорите се изнервят, когато дълго време е спусната бариерата и затова се намалява времето за нея, което зависи от скоростта на влака.
Мичев изрази съжаление, че в България има четири прелезни бариерни механизма, но по думите му те са опасни, защото нямаме култура на поведение за тях.
Когато започнат да светят железопътните сигнализации, шофьорите трябва да спрат, а когато се спуснат и автомобилът е попаднал на железопътния прелез, то той бързо трябва да се изнесе от тях, за да не се стигне до инцидент, поясни експертът.
В периода 2009-2018 г. инцидентите на железопътни прелези са 231, като само при два случая вината е на машинист. Всички останали случаи са по вина на пешеходци и шофьори.
Данните представи главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Мичев в ефира на Нова телевизия.
В страната има 272 прелези, които са със светофари, 126 с автоматични бариери, 121 с електронни бариери и 90 с ръчноуправляваеми бариери, върху които се работи, за да бъдат намалени, поясни експертът от НКЖИ.
Има нормативна уредба, която регламентира къде да бъдат поставяни железопътните сигнализации. Чисто психологически като има препятствие е по-добре, обясни Мичев и добави, че това, което се прави в момента, е, че трябва да се слагат само бариери и видеонаблюдение.
Той уточни, че шофьорите се изнервят, когато дълго време е спусната бариерата и затова се намалява времето за нея, което зависи от скоростта на влака.
Мичев изрази съжаление, че в България има четири прелезни бариерни механизма, но по думите му те са опасни, защото нямаме култура на поведение за тях.
Когато започнат да светят железопътните сигнализации, шофьорите трябва да спрат, а когато се спуснат и автомобилът е попаднал на железопътния прелез, то той бързо трябва да се изнесе от тях, за да не се стигне до инцидент, поясни експертът.
CHF
|
1 | 2.09943 |
GBP
|
1 | 2.23728 |
RON
|
10 | 3.84401 |
TRY
|
100 | 3.88992 |
USD
|
1 | 1.66524 |
Последни новини
- 17:42 Омбудсманът предлага несеквестируемите средства да се теглят и от банкомат
- 17:33 ОИК-Варна отново не събра кворум за отстраняването на кмета Благомир Коцев
- 17:24 Администрацията на Тръмп настоява за прекратяване на делата за убежище
- 17:15 Warner Bros. Discovery отново отхвърли оферта на Paramount
- 17:06 Какво знаем до тук за втората партида документи по делото "Епстийн"?
- 16:57 Сърбия се споразумя за удължаване на доставките на руски природен газ до 31 март 2026 г.
- 16:48 От Фондация "Четири лапи" призовават да празнуваме без гърмежи
- 16:39 Депозитите на домакинствата в България вече прехвърлят 100 млрд. лева