Служители на Amazon продават данни срещу подкупи
България 17.09.2018 12:26
Amazon Inc. е започнала вътрешно разследване, насочено срещу служители, които са продавали вътрешна информация срещу подкупи, пише The Wall Street Journal, цитирайки продавачи, на които е предлагано - и са купували информация, брокери, както и хора, запознати със самото разследване.
Практиката, която е в разрез с вътрешните правила, е особено разпространена в Китай заради растящия брой продавачи там. Освен това служителите на компанията там получават сравнително ниски заплати, което ги окуражава да поемат рискове.
В замяна на плащания, които варират между $80 и $2 000, брокерите, които работят заедно със служителите, предлагат вътрешни данни за продажбите, както и услуга за изтриване на негативни ревюта и възстановяване на изтрити акаунти.
Amazon проверява редица случи, включващи служители и в САЩ. Разследването е започнало през май, след като вицепрезидентът Ерик Брусард, който надзривава международните пазари, е получил информация за случващото се. Бързо са сменени и хората на ръководни позиции в Поднебесната империя.
През последните години Amazon агресивно търси независими търговци, които да продават стоките си на сайта. Към момента има над два милиона, които продават около 550 милиона продукта. Те отговарят за около половината продажби с оборот около $200 милиарда.Агресивна е конкуренцията между продавачите, особено за позициониране на продукта на първа страница при търсене. Системата на Amazon поставя продуктите на база няколко фактора, включително съдържанието на част от ревютата или броя кликания върху продукта. Продавачите отдавна се опитват да изиграят системата, като плащат за кликове или фалшиви ревюта.
Най-новият метод включва подкупването на служители, намирайки се на средно ниво в компанията. Те могат да трият негативните ревюта. Посредниците търсят служителите в приложението WeChat и ги питат даи са съгласни на подобна сделка. Изтриването на негативно ревю струва около $300. За по-малко пари продавачите могат да получат имейлите на тези, които са написали негативни ревюта - и да се опитят да ги убедят да променят мнението си. Amazon забранява тази практика.
Брокерите на информация често продават и вътрешни данни, включително ключовите думи, по които клиентите търсят, обемите на продажба и други. Това позволява на продавачите да се класират по-напред при търсенията.
Практиката, която е в разрез с вътрешните правила, е особено разпространена в Китай заради растящия брой продавачи там. Освен това служителите на компанията там получават сравнително ниски заплати, което ги окуражава да поемат рискове.
В замяна на плащания, които варират между $80 и $2 000, брокерите, които работят заедно със служителите, предлагат вътрешни данни за продажбите, както и услуга за изтриване на негативни ревюта и възстановяване на изтрити акаунти.
Amazon проверява редица случи, включващи служители и в САЩ. Разследването е започнало през май, след като вицепрезидентът Ерик Брусард, който надзривава международните пазари, е получил информация за случващото се. Бързо са сменени и хората на ръководни позиции в Поднебесната империя.
През последните години Amazon агресивно търси независими търговци, които да продават стоките си на сайта. Към момента има над два милиона, които продават около 550 милиона продукта. Те отговарят за около половината продажби с оборот около $200 милиарда.Агресивна е конкуренцията между продавачите, особено за позициониране на продукта на първа страница при търсене. Системата на Amazon поставя продуктите на база няколко фактора, включително съдържанието на част от ревютата или броя кликания върху продукта. Продавачите отдавна се опитват да изиграят системата, като плащат за кликове или фалшиви ревюта.
Най-новият метод включва подкупването на служители, намирайки се на средно ниво в компанията. Те могат да трият негативните ревюта. Посредниците търсят служителите в приложението WeChat и ги питат даи са съгласни на подобна сделка. Изтриването на негативно ревю струва около $300. За по-малко пари продавачите могат да получат имейлите на тези, които са написали негативни ревюта - и да се опитят да ги убедят да променят мнението си. Amazon забранява тази практика.
Брокерите на информация често продават и вътрешни данни, включително ключовите думи, по които клиентите търсят, обемите на продажба и други. Това позволява на продавачите да се класират по-напред при търсенията.
CHF
|
1 | 2.09898 |
GBP
|
1 | 2.23268 |
RON
|
10 | 3.8428 |
TRY
|
100 | 3.90089 |
USD
|
1 | 1.66994 |
Последни новини
- 01:25 Хороскоп за неделя, 21 декември 2025 г.
- 19:34 Васил Терзиев посрещна украински деца коледарчета в Столична община
- 19:22 ПП се оправдава за директора на 138-о училище: Не е член на „Продължаваме Промяната“
- 19:11 Ген. Безверхни: „Клането в Буча“ беше инсценирано за англоезичната публика
- 18:59 Чорбанов припомни унизителен момент: Ген. Атанасов се молеше на Борисов да не разваля сглобката
- 18:47 Водещите на „Тази сутрин“ са безпристрастни журналисти, колкото аз съм безпристрастен анализатор
- 18:36 Гроздан Караджов: Закъснелият влак на ПП-ДБ забави собствената им реформа в БДЖ
- 18:24 Защо Мария Цънцарова настъпи мотиката?