19 септември 2018 г. 14:07 ч.
:: Бизнес и Икономика
последна актуализация: 19.9.2018 г. 14:07:42 ч.
Още снимки:
test

Непознатият мегаполис за $15 милиарда, който ще съперничи на Хонконг и Дубай

16.09.2018 11.35

Строежът на чисто новия град Порт Сити в Шри Ланка предизвика паралели с редица големи градски центрове. Със своите 2700 декара, проектът за 1.4 млрд. долара е с площта на централен Лондон, но поглеждайки дизайна му, се сещаме за градове като Хонконг, Сингапур и Дубай, пише Business Insider.

Преди десетилетие идеята за град в Шри Ланка, който да съперничи на водещите финансови центрове в света, изглежда невъзможна. От 1983 до 2009 г. страната е опустошена от брутална гражданска война между нейната армия и бунтовническа група, наречена Тамилските тигри. До края на конфликта стотици хиляди цивилни са убити, а държавата харчи повече от 200 млрд. долара за военни разходи.

По-малко от 10 години по-късно островната държава е разработила план за привличане на работни места и икономически възможности в столицата Коломбо. Чрез развитието на нов метрополис в столицата, служителите изчисляват, че в крайна сметка тя може да се удвои по размери. Коломбо вече е най-гъсто населеният град в Шри Ланка, като в него живеят около 750 000 жители.

Въпреки че идеята за Порт Сити възникна през 2004 г., плановете за реализирането му бяха забавени до края на войната. По това време Шри Ланка получи приток от китайски инвестиции, които използва за големи подобрения в инфраструктурата.

Партньорството попада в беда, когато Шри Ланка се затруднява да изплати дълга си, докато Китай е обвинен, че използва инвестициите си, за да упражнява политическо влияние.

През 2014 г. министър-председателят Ранил Уикрамасингхе спира изпълнението на проекта, заради опасения за увреждане на бреговата линия.

Това разгневява инвеститора в проекта China Communications Construction Company, който претендира, че губи по 380 000 долара на ден, докато разработката е в застой. До 2016 г. планът отново е в действие с нов набор от мерки за опазване на околната среда.

Според строителя China Harbor Engineering Company проектът все още работи върху рекултивация, а първата фаза на инфраструктурата трябва да е готова до 2020 г. Порт Сити ще бъде завършен окончателно през 2041 г., като цената му ще достигне 15 млрд. долара.

Екологични групи се безпокоят, че използваните за строежа драги може да унищожат водната фауна, което ще навреди на препитанието на местните рибари. Но строителите твърдят, че драгирането няма да представлява заплаха.

Китайската компания наскоро получи разрешително, което й позволява да драгира на 5 км от бреговата линия и само на дълбочина до или под 15 м. Забранено й е да драгира в райони, близки до рифовите местообитания или местата за риболов.

За да компенсира икономическите разходи на местните рибари, компанията е отделила близо 7 млн. долара, които да бъдат разпределени между риболовните асоциации в продължение на 3 години.

Как се изграждат вълнолома и подпорната конструкция можете да видите във видеото отдолу. Как ще изглежда градът изглежда в бъдеще, можете да видите в галерията. /money.bg

Днес+

Коментирай статията

16.09.2018 12:55
гост
Преди има-няма 40-50 год. имаше международен конкурс за изграждане на съвременна Варна. Изглеждаше по подобен начин. После зейна дупката на х-л "Черно море" и "цъфнаха" кайсиите на Франгата.

Последни от Бизнес
13:42
Velocity Minerals очаква да спечели $100 милиона от нов проект за златодобив в България
12:22
Apple плати данъците в Ирландия
10:14
КЕВР обмисля 14%-но поскъпване на природния газ от 1 октомври
09:26
КФН заличи "Лев инс брокер" и "Български брокер"
18 септември 2018 г.
18:28
С колко поскъпна земеделската земя за 10 години
17:32
ЕС разследва тайно споразумение между големите германски производители на коли
17:10
Китай налага мита за американски стоки на стойност 60 млрд. долара
16:58
Бизнесът предлага промени в Закона за храните срещу двойния стандарт
16:30
Турската лира пада за трети пореден ден
15:09
Ръст на петролните фючърси
14:46
Младежи теглят кредити, играят на борсата
14:19
Финансовият регулатор заличи "Лев Инс брокер" като брокер
13:31
Google постигна важна сделка с най-големия автомобилен производител
12:57
До 50 лв. отделят фирмите за служителите с деца-ученици
12:40
Базовият доход е "ябълката на раздора" в Италия
12:31
Нямаме избор освен да отвърнем на митата на САЩ, отговори Китай
12:03
Финансовият министър на Италия заплашван с уволнение, ако не въведе универсален доход
10:04
Добивът на шистов петрол в САЩ ще нарасне до 7,59 млн. барела
09:35
Моймир Хампл: Нищо не може да спре България към еврозоната, поне на хартия
08:45
Тръмп удари с нови мита Китай
17 септември 2018 г.
19:36
Италия дава сигнал, че ще играе по правилата на Брюксел
19:18
Турция ще помогне на банките с лошите кредити чрез ново дружество
19:12
Инфлацията в България е втората най-висока в ЕС
15:07
Енергийната борса затвори при средна цена 111.99 лева за мегаватчас
13:40
КЗП: „Без драстични нарушения при продажбата на ученически стоки”

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора