Питат 4-класниците в тест кой приема законите в България
България 28.08.2018 14:57
Кой приема законите в България?
На 1 ноември какъв ден отбелязваме?
Кой девиз е изписан върху герба на Република България?
За коя трудова дейност на хората има най-благоприятни условия в Дунавската равнина?
Къде са изброени и описани застрашените от изчезване растения и животни в България?
Коя е столицата на българската държава по времето на Асеневци?
Това са въпроси, които могат да се паднат на националното външно оценяване по човекът и обществото след 4-и клас. Това са т.нар. първи миниматури.
Изпитите са по четирите основни предмета - човекът и обществото, човекът и природата, български език и литература и математика. Форматът на въшното оценяване няма да е по-различен от предходните години, обясниха от министерството на образованието.
Ще се запазят
броят и видовете
на задачите,
както и оценяваните компетентности. Оценяването догодина ще е по старите учебни програми от 1-и до 4-и клас. За ориентир на родителя броят на получените точки могат да се превърнат в оценки. В документа на учениците за начален етап на основно образование се записват резултатите в точки като процент от максималния брой точки.
Ако приемем, че максималният брой точки е 20 и детето изкара 20 точки, като процент ще му се запишат 100. Ако детето по уважителна причина не е положило национално външно оценяване, това не означава, че няма да получи документи и няма да премине нагоре.
За всеки от изпитите четвъртокласниците ще имат на разположение един учебен час за работа върху задачите. Продължителността на всеки изпит за децата със специални образователни потребности е два учебни часа.
Целта на националните външни оценявания е да измерят индивидуалните постижения на учениците по различните предмети, да се определи необходимостта от подкрепа, както и да се осъществи
мониторинг на
образователния
процес
на различни нива - училищно, регионално и национално.
С резултатите от националното външно оценяване по математика може да се кандидатства за обучение в прогимназиален етап в профилираните гимназии с профил “Математически” и “Природни науки”, като тежестта им при балообразуването се определя от конкретното училище.
По български език и литература в 4-и клас продължава процесът на овладяване на знания за езика и за литературата, като усвоените в предходните 3 класа знания за езиковите и речевите единици и за художествената образност се задълбочават, обогатяват и надграждат.
Включват се литературни произведения от нови литературни видове като
мит, легенда,
афоризъм
По време на тестовете учениците слушат внимателно текст и го записват под диктовка. Към предоставен им втори текст пък им се задават различни въпроси, които разпознават доколко ученикът е осмислил прочетеното.
Отговарят и на въпроси дали две думи са синоними, многозначни или сродни са думите, какво е по цел изказването - съобщително, възклицателно или въпросително, и др.
По математика пък питат децата кое от числата е най-голямо. Откриват колко е частното на числа, търсят неизвестното в равенството. По човекът и природата пък има въпроси като: в кой ред изброените вещества се разтварят във вода или на какво се дължи смяната на деня с нощта.
На последното външно оценяване на 4-класниците през май най-добре се представиха учениците от Смолян, София-град и Варна. С най-лоши резултати бяха децата от Сливен, Шумен и София-област.
Децата учат начини за
проверка на правописа,
вместо да зубрят граматични
правила по български
Новите програми за 4-и клас ще влязат в сила през учебната 2019/2020 г. Програмата по български език включва знания от различни дялове на езика и цели интегриране на основните езикови дейности четене, писане, слушане и говорене по темите.
В програмата е олекотено учебното съдържание по отношение на терминологията. Акцентът при усвояване на книжовните норми е поставен върху
начините за проверка
на правописа,
а не върху наизустяване на многобройни правописни правила.
В програмата по литература са определени тематични области като ориентир за подбора на произведения. Такива са: България, българският народ и българският език, приятелството, знанието, културното многообразие и нравствените добродетели. Поставен е акцент върху развитието на културата и формирането на читателски интерес у децата. Те се запознават с фолклора чрез изучаването на легенди, научават разликата между диалог и монолог. Усъвършенства се читателската, литературната и езиковата култура, както и уменията за учене.
Темите, които ще се изучават в 4-и клас по технологии и предприемачество, са запознаване с видовете материали, както и конструкции и модели.
В частта за предприемачеството
се акцентира върху
изграждането на
икономическа култура,
като съобразено с възрастта се въвеждат уроци за различаването на стоки и услуги, представяне на понятия като производство, създаване на продукти, размяна и продажба, реклама.
Знанията за техниката се обогатяват със знания за правилата за използване и пестенето на електроенергия при употребата на домашни електроуреди. Отделно учениците
ще изучават
какво е рециклиране
Акцентира се върху запознаването с устройства и приложения за предаване, приемане и съхраняване на информация. Безопасността на работата се свързва и с възможностите за предвиждане на риска за себе си и за другите в процеса на работа с материали и инструменти.
Основна в обучението е работата с хартия, картон и леснодостъпни опаковъчни материали, като децата трябва да създават от тях конструкции и модели с прости механизми - колела и оси, лост, макари, наклонена равнина. Това е свързано с възможността за формиране на конкретни трудови умения. /24chasa.bg
На 1 ноември какъв ден отбелязваме?
Кой девиз е изписан върху герба на Република България?
За коя трудова дейност на хората има най-благоприятни условия в Дунавската равнина?
Къде са изброени и описани застрашените от изчезване растения и животни в България?
Коя е столицата на българската държава по времето на Асеневци?
Това са въпроси, които могат да се паднат на националното външно оценяване по човекът и обществото след 4-и клас. Това са т.нар. първи миниматури.
Изпитите са по четирите основни предмета - човекът и обществото, човекът и природата, български език и литература и математика. Форматът на въшното оценяване няма да е по-различен от предходните години, обясниха от министерството на образованието.
Ще се запазят
броят и видовете
на задачите,
както и оценяваните компетентности. Оценяването догодина ще е по старите учебни програми от 1-и до 4-и клас. За ориентир на родителя броят на получените точки могат да се превърнат в оценки. В документа на учениците за начален етап на основно образование се записват резултатите в точки като процент от максималния брой точки.
Ако приемем, че максималният брой точки е 20 и детето изкара 20 точки, като процент ще му се запишат 100. Ако детето по уважителна причина не е положило национално външно оценяване, това не означава, че няма да получи документи и няма да премине нагоре.
За всеки от изпитите четвъртокласниците ще имат на разположение един учебен час за работа върху задачите. Продължителността на всеки изпит за децата със специални образователни потребности е два учебни часа.
Целта на националните външни оценявания е да измерят индивидуалните постижения на учениците по различните предмети, да се определи необходимостта от подкрепа, както и да се осъществи
мониторинг на
образователния
процес
на различни нива - училищно, регионално и национално.
С резултатите от националното външно оценяване по математика може да се кандидатства за обучение в прогимназиален етап в профилираните гимназии с профил “Математически” и “Природни науки”, като тежестта им при балообразуването се определя от конкретното училище.
По български език и литература в 4-и клас продължава процесът на овладяване на знания за езика и за литературата, като усвоените в предходните 3 класа знания за езиковите и речевите единици и за художествената образност се задълбочават, обогатяват и надграждат.
Включват се литературни произведения от нови литературни видове като
мит, легенда,
афоризъм
По време на тестовете учениците слушат внимателно текст и го записват под диктовка. Към предоставен им втори текст пък им се задават различни въпроси, които разпознават доколко ученикът е осмислил прочетеното.
Отговарят и на въпроси дали две думи са синоними, многозначни или сродни са думите, какво е по цел изказването - съобщително, възклицателно или въпросително, и др.
По математика пък питат децата кое от числата е най-голямо. Откриват колко е частното на числа, търсят неизвестното в равенството. По човекът и природата пък има въпроси като: в кой ред изброените вещества се разтварят във вода или на какво се дължи смяната на деня с нощта.
На последното външно оценяване на 4-класниците през май най-добре се представиха учениците от Смолян, София-град и Варна. С най-лоши резултати бяха децата от Сливен, Шумен и София-област.
Децата учат начини за
проверка на правописа,
вместо да зубрят граматични
правила по български
Новите програми за 4-и клас ще влязат в сила през учебната 2019/2020 г. Програмата по български език включва знания от различни дялове на езика и цели интегриране на основните езикови дейности четене, писане, слушане и говорене по темите.
В програмата е олекотено учебното съдържание по отношение на терминологията. Акцентът при усвояване на книжовните норми е поставен върху
начините за проверка
на правописа,
а не върху наизустяване на многобройни правописни правила.
В програмата по литература са определени тематични области като ориентир за подбора на произведения. Такива са: България, българският народ и българският език, приятелството, знанието, културното многообразие и нравствените добродетели. Поставен е акцент върху развитието на културата и формирането на читателски интерес у децата. Те се запознават с фолклора чрез изучаването на легенди, научават разликата между диалог и монолог. Усъвършенства се читателската, литературната и езиковата култура, както и уменията за учене.
Темите, които ще се изучават в 4-и клас по технологии и предприемачество, са запознаване с видовете материали, както и конструкции и модели.
В частта за предприемачеството
се акцентира върху
изграждането на
икономическа култура,
като съобразено с възрастта се въвеждат уроци за различаването на стоки и услуги, представяне на понятия като производство, създаване на продукти, размяна и продажба, реклама.
Знанията за техниката се обогатяват със знания за правилата за използване и пестенето на електроенергия при употребата на домашни електроуреди. Отделно учениците
ще изучават
какво е рециклиране
Акцентира се върху запознаването с устройства и приложения за предаване, приемане и съхраняване на информация. Безопасността на работата се свързва и с възможностите за предвиждане на риска за себе си и за другите в процеса на работа с материали и инструменти.
Основна в обучението е работата с хартия, картон и леснодостъпни опаковъчни материали, като децата трябва да създават от тях конструкции и модели с прости механизми - колела и оси, лост, макари, наклонена равнина. Това е свързано с възможността за формиране на конкретни трудови умения. /24chasa.bg
CHF
|
1 | 2.09898 |
GBP
|
1 | 2.23268 |
RON
|
10 | 3.8428 |
TRY
|
100 | 3.90089 |
USD
|
1 | 1.66994 |
Последни новини
- 17:09 Изчезнали документи от архива "Епстийн" разпалиха спор във Вашингтон
- 16:57 Митничари проверяват санкциониран от ЕС руски кораб, акостирал в шведски води заради повреда
- 16:47 Шефката на разузнаването на САЩ: Дълбоката държава пречи на мира, иска да ни вкара във война с Русия
- 16:36 Хуманоиден робот раздава пуканки: "Тесла" показа "Оптимус" в Берлин
- 16:25 Италианската полиция арестува 384 души и конфискува 1,4 тона наркотици
- 16:15 Мъжът, когото жените обожават
- 16:04 Георг Георгиев: Радев има различна визия за външната политика на страната
- 15:53 Джошуа хвърли ръкавицата към Фюри след победата над Пол