Младите шофьори: Със самочувствие и без правилна преценка за риска на пътя
България 18.08.2018 16:36
Ръчната спирачка не е играчка и в никакъв случай не трябва да се дърпа в движение. Това коментира пред Дарик председателят на Академия за безопасно шофиране "Павел Жеков" - Васил Жеков.
Професионалният автомобилен състезател отбеляза, че младите шофьори имат прекалено самочувствие на пътя и това често е причина за липса на правилна преценка при рискови ситуации. "Строго е забранено да се експериментира по улиците. Тези, които го правят, не са отговорни само за техния живот, но и за живота на останалите. А те не се замислят, че застрашават живота и на останалите", коментира Жеков.
Всички сме били нови шофьори и всеки иска да изпита удоволствието от шофирането, признава той. "За съжаление в България няма къде да се случи това нещо. Почти във всички държави има писти, полигони, където това да се случва. Места, където да се изразходва тази енергия, агресия", допълва Васил Жеков.
"Шофьорите не знаят, че колата е нещо много опасно и съществуват физични закони, които трябва да бъдат изучени, за да могат да си позволят въобще да правят каквото и да е с автомобила", коментира още автомобилният състезател.
И дава пример с ръчната спирачка. "Тя не трябва да се пипа в града", категоричен е той. "Ръчната спирачка е направена колата да не потегля, ако е под наклон. И в професионалните среди тя се използва от пилотите в състезания. По никакъв начин ръчната спирачка не трябва да бъде опъвана от шофьорите в градски условия", поясни пред Дарик председателят на Академията за безопасно шофиране.
Професионалният автомобилен състезател отбеляза, че младите шофьори имат прекалено самочувствие на пътя и това често е причина за липса на правилна преценка при рискови ситуации. "Строго е забранено да се експериментира по улиците. Тези, които го правят, не са отговорни само за техния живот, но и за живота на останалите. А те не се замислят, че застрашават живота и на останалите", коментира Жеков.
Всички сме били нови шофьори и всеки иска да изпита удоволствието от шофирането, признава той. "За съжаление в България няма къде да се случи това нещо. Почти във всички държави има писти, полигони, където това да се случва. Места, където да се изразходва тази енергия, агресия", допълва Васил Жеков.
"Шофьорите не знаят, че колата е нещо много опасно и съществуват физични закони, които трябва да бъдат изучени, за да могат да си позволят въобще да правят каквото и да е с автомобила", коментира още автомобилният състезател.
И дава пример с ръчната спирачка. "Тя не трябва да се пипа в града", категоричен е той. "Ръчната спирачка е направена колата да не потегля, ако е под наклон. И в професионалните среди тя се използва от пилотите в състезания. По никакъв начин ръчната спирачка не трябва да бъде опъвана от шофьорите в градски условия", поясни пред Дарик председателят на Академията за безопасно шофиране.
CHF | 1 | 2.00269 |
GBP | 1 | 2.28725 |
RON | 10 | 3.9325 |
TRY | 100 | 5.59629 |
USD | 1 | 1.80911 |
Последни новини
- 14:58 Виктория в "Ергенът": Да не се окаже, че някоя е бременна, а Йоана и Алек са брат и сестра
- 14:44 3 години затвор за мъж от Аксаково, изнасилил 4 пъти непълнолетна
- 14:32 Повече полети от и до Варна след 1 април, докъде ще пътуваме?
- 14:22 НАП напомня: Последни 4 дни за данък върху доходите с отстъпка
- 14:19 Благотворителен волейболен турнир в подкрепа на детската хематология в УМБАЛ "Св. Марина"-Варна
- 14:11 Спад на производствените цени през февруари
- 14:06 Доналд Туск: Руското нахлуване в Украйна постави началото на нова ера на войни в Европа
- 13:58 Орбан: Без буферна зона между НАТО и Русия, украинците ще загубят страната си