ЕК: "Фолксваген" ремонтира повечето автомобили с измамни устройства за вредните газови емисии
България 16.07.2018 17:46
След скандала от 2015-а година насам, известен като "Дизелгейт", германският гигант "Фолксваген" е успял да поправи милиони автомобили в които бяха открити софтуери, представящи неверни данни за отделяните вредни газови емисии, но въпреки това компанията трябва да направи повече, за да удовлетвори своите потребители, заяви в понеделник Европейската комисия.
"Компанията "Фолксваген" изпълни до голяма степен планът за действие, с който самата тя се ангажира", коментира Вера Йоурова, която е еврокомисар, отговарящ за правосъдието, потребителите и равенство на половете в рамките на ЕС, съобщава агенция Франс прес.
Трябва да се има предвид, че скандалът тръгна от Съединените щати, където "Фолксваген" в последствие се съгласи да плати обезщетения на собствениците и на дилърите на дизелови автомобили на немската компания.
Вера Йоурова заяви, че Европейската комисия и оторизираните национални потребителски органи "съжаляват, че компанията не е дала пълна и ясна гаранция в случай на проблеми след вече осъществения ремонт".
Водещата германската компания изготви план за действие за да ремонтира софтуерът, отчитащ отделяните вредни емисии, след като през 2015-а година призна, че е инсталирала устройства в 11 милиона дизелови автомобила по целия свят, целящи да измамят регулаторните тестове.
В тази връзка европейският комисар допълни, че "Фолксваген" вече е ремонтирала около 80% от 8,5 млн. автомобила в Европа, за които е било установено, че разполагат с измамните устройства.
Йоурова посочи, че нивото на ремонтираните автомобили варира от 96% за колите в Германия до 36% за тези в Румъния, но добави, че клиентите, които все още не са направили това, ще имат възможност да го направят до 2020-а година. /bnr.bg
"Компанията "Фолксваген" изпълни до голяма степен планът за действие, с който самата тя се ангажира", коментира Вера Йоурова, която е еврокомисар, отговарящ за правосъдието, потребителите и равенство на половете в рамките на ЕС, съобщава агенция Франс прес.
Трябва да се има предвид, че скандалът тръгна от Съединените щати, където "Фолксваген" в последствие се съгласи да плати обезщетения на собствениците и на дилърите на дизелови автомобили на немската компания.
Вера Йоурова заяви, че Европейската комисия и оторизираните национални потребителски органи "съжаляват, че компанията не е дала пълна и ясна гаранция в случай на проблеми след вече осъществения ремонт".
Водещата германската компания изготви план за действие за да ремонтира софтуерът, отчитащ отделяните вредни емисии, след като през 2015-а година призна, че е инсталирала устройства в 11 милиона дизелови автомобила по целия свят, целящи да измамят регулаторните тестове.
В тази връзка европейският комисар допълни, че "Фолксваген" вече е ремонтирала около 80% от 8,5 млн. автомобила в Европа, за които е било установено, че разполагат с измамните устройства.
Йоурова посочи, че нивото на ремонтираните автомобили варира от 96% за колите в Германия до 36% за тези в Румъния, но добави, че клиентите, които все още не са направили това, ще имат възможност да го направят до 2020-а година. /bnr.bg
CHF | 1 | 1.9984 |
GBP | 1 | 2.28811 |
RON | 10 | 3.93061 |
TRY | 100 | 5.63567 |
USD | 1 | 1.82481 |
Последни новини
- 19:29 Пак внезапна смърт на разобличител на "Боинг" - почина 45-годишен одитор по качеството на доставките
- 19:21 Ще ограничат ли до 100 км/ч скоростта по най-бързите магистрали в Европа - германските?
- 19:12 Хванаха с допинг една от звездите на бокса
- 19:03 Кои са петимата най-богати, които дариха с над $50 млн. кампанията на Тръмп
- 18:55 До края на 2025 година се очаква България да се присъедини към ОИСР
- 18:53 На 5 май ще има около 30 падащи звезди на час
- 18:44 "Инфлацията все още е твърде висока": Шесто поред замразяване на лихвите
- 18:41 САЩ обвини Русия в използването на химическо оръжие в Украйна, Кремъл отрече