Илия Левков: Зареждането на електромобилите няма как да стане платено
България 12.07.2018 20:12
Индустриален клъстер „Електромобили“ няма как да подкрепи поправките в Закона за енергетиката, тъй като спъват развитието на сектора. Това заяви председателят на сдружението Илия Левков, предаде репортер на БГНЕС.
Според текстовете, предложени от Министерството на енергетиката, Комисията за енергийно и водно регулиране занапред ще има задължението да определя цени за зареждане на електромобилите. Оказало се, че в проектозакона е допусната техническа грешка, която ще бъде отстранена между двете четения на поредните поправки в Закона за енергетиката.
"Дано наистина е техническа грешка. Искаме да регулираме пазар, който все още не е стартирал. Няма как зареждането да бъде регулирано като бизнес. Получава се прецедент: фирмите, които са инвестирали в оборудване да привличат клиенти с безплатното зареждане, държавата ще ги задължи да сложат цена на услугата. По света няма такъв тип регулация, България ще бъде единствената“, категоричен е Левков.
Най-ниската цена за една зарядна станция е 10 000 лева, има и такива в по-големите вериги магазини, които достигат до 100 000 лева. Към момента в страната са изградени 110 станции.
Въпреки несъгласието на Клъстер, промените в закона минаха днес на първо четене в ресорната енергийната комисия. 11 депутати гласуваха "за" и 7 "въздържал се". Заради наближаващата лятна ваканция поправките в закона ще бъдат окончателно приети най-вероятно в средата на септември. "Препоръката на Клъстера в месеците преди окончателното приемане на поправките е да се търсят допълнителни стимули за бизнеса да инвестира в закупуването на електромобили", отбеляза Левков. По данни на КАТ към края на юни в страната се движат 1308 електромобила. /БГНЕС
Според текстовете, предложени от Министерството на енергетиката, Комисията за енергийно и водно регулиране занапред ще има задължението да определя цени за зареждане на електромобилите. Оказало се, че в проектозакона е допусната техническа грешка, която ще бъде отстранена между двете четения на поредните поправки в Закона за енергетиката.
"Дано наистина е техническа грешка. Искаме да регулираме пазар, който все още не е стартирал. Няма как зареждането да бъде регулирано като бизнес. Получава се прецедент: фирмите, които са инвестирали в оборудване да привличат клиенти с безплатното зареждане, държавата ще ги задължи да сложат цена на услугата. По света няма такъв тип регулация, България ще бъде единствената“, категоричен е Левков.
Най-ниската цена за една зарядна станция е 10 000 лева, има и такива в по-големите вериги магазини, които достигат до 100 000 лева. Към момента в страната са изградени 110 станции.
Въпреки несъгласието на Клъстер, промените в закона минаха днес на първо четене в ресорната енергийната комисия. 11 депутати гласуваха "за" и 7 "въздържал се". Заради наближаващата лятна ваканция поправките в закона ще бъдат окончателно приети най-вероятно в средата на септември. "Препоръката на Клъстера в месеците преди окончателното приемане на поправките е да се търсят допълнителни стимули за бизнеса да инвестира в закупуването на електромобили", отбеляза Левков. По данни на КАТ към края на юни в страната се движат 1308 електромобила. /БГНЕС
CHF | 1 | 2.01134 |
GBP | 1 | 2.2729 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.62332 |
USD | 1 | 1.83233 |
Последни новини
- 21:33 Хороскоп за сряда, 24 април 2024 г.
- 19:37 Аржентинският президент празнува постигането на "нулев дефицит" - ключова негова цел
- 19:29 Русия започна изтеглянето на мироопазващите сили от Нагорни Карабах
- 19:21 Почетоха гаснещия Ериксон и в клуба, за който извърши най-голямото си чудо (ВИДЕО)
- 19:11 Виктория още имала чувства към Алек
- 19:02 И среброто се готви за ценови рекорди
- 18:53 Доц. Кунчев ще предложи до края на седмицата да се обяви епидемия от коклюш
- 18:53 Бивш инженер на НАСА твърди, че е изобретил двигател, който не изисква гориво