Китайска компания ще прави електрически камиони в завод за €10 милиона край Пловдив
България 12.07.2018 13:49
Китайска компания с партньори от Люксембург и България ще отвори завод за производство на мини електрически камиони край Пловдив. Центърът ще бъде част от "Тракия икономическа зона" (ТИЗ), като в изграждането му ще бъдат инвестирани около 10 милиона евро в следващите 3 години.
Заводът ще се управлява в партньорство от китайската "Сентро аутомотив груп" и люксембургската "Севек имобилити", като там ще бъдат отворени 150 работни места, посочват в официално съобщение от ТИЗ.
"До 6 месеца се надяваме първият камион да е готов", заявил изпълнителният директор на китайското дружество Питър Уанг по време на среща с министъра на икономиката Емил Караниколов.
"Бихме искали този завод да се превърне в център за Централна Европа - не само за сглобяване, но и за производство на отделните части, както и за поддръжка. Това е целта ни", казва в допълнение той.
"Доброто образование на работниците е една от основните причини компанията да направи инвестицията си в България. Цената за сглобяването и пласирането на пазара на самите електромобили също е доста привлекателна за инвеститорите", обяснява председателят на люксембургската компания Жилбер Жост.
Вече е направено проучване сред няколко български спедиторски фирми, които са проявили интерес към придобиването на такъв тип транспорт.
По думите на Жост няма да е необходимо камионите да бъдат купувани. "Самото превозно средство не е важно - важна е технологията, която се крие зад него - приложенията, мобилната комуникация, цялостната поддръжка на камиона. В Европа всъщност ние не продаваме камиони - продаваме решения, логистична концепция", казва той. /money.bg
Заводът ще се управлява в партньорство от китайската "Сентро аутомотив груп" и люксембургската "Севек имобилити", като там ще бъдат отворени 150 работни места, посочват в официално съобщение от ТИЗ.
"До 6 месеца се надяваме първият камион да е готов", заявил изпълнителният директор на китайското дружество Питър Уанг по време на среща с министъра на икономиката Емил Караниколов.
"Бихме искали този завод да се превърне в център за Централна Европа - не само за сглобяване, но и за производство на отделните части, както и за поддръжка. Това е целта ни", казва в допълнение той.
"Доброто образование на работниците е една от основните причини компанията да направи инвестицията си в България. Цената за сглобяването и пласирането на пазара на самите електромобили също е доста привлекателна за инвеститорите", обяснява председателят на люксембургската компания Жилбер Жост.
Вече е направено проучване сред няколко български спедиторски фирми, които са проявили интерес към придобиването на такъв тип транспорт.
По думите на Жост няма да е необходимо камионите да бъдат купувани. "Самото превозно средство не е важно - важна е технологията, която се крие зад него - приложенията, мобилната комуникация, цялостната поддръжка на камиона. В Европа всъщност ние не продаваме камиони - продаваме решения, логистична концепция", казва той. /money.bg
CHF | 1 | 2.01134 |
GBP | 1 | 2.2729 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.62332 |
USD | 1 | 1.83233 |
Последни новини
- 11:58 Делян Пеевски: Елена Йончева е независим човек и доказала, че защитава свободата на медиите
- 11:52 ПП-ДБ се регистрира за участие в изборите: Нито ще се откажем, нито ще се предадем
- 11:46 Защитник на Лудогрец е №1 в Европа
- 11:37 РЗИ: Болните от коклюш деца в Пловдив са били имунизирани
- 11:33 Дилема в "Мерцедес": Операция "Верстапен" или да заложи на 17-годишно "златно момче"
- 11:27 Пеевски: Ако това за пуделите и пачките се докаже от органите, няма да имаме диалог с ПП-ДБ
- 11:24 Байдън: САЩ ще започнат да изпращат нови оръжия на Украйна още тази седмица
- 11:21 "Възраждане" поиска оставката на Росен Желязков, търси БСП и ИТН за подкрепа