Германските коли поскъпват с 10 000 евро заради митата на САЩ
България 09.07.2018 10:48
25-процентните мита на САЩ може да увеличат цените на европейските автомобили с 10 000 евро или 11 688 долара, предупреждават от Европейския съюз (ЕС). Най-засегнати от новите тарифи ще бъдат Porshe и Audi, тъй като нито една марка на Volkswagen няма производство в Щатите.
В същото време Китай увеличи до 40% митата върху произведени в САЩ коли, а намали тези за останалите вносни возила от 25 на 15%. Това е добра новина за производители, като Mercedes и BMW, които доставят около една трета на техният най-важен пазар в момента.
По-ниските тарифи в Китай ще подкрепят и други производители на луксозни автомобили, като Porsche, посочват в своя публикация от Bloomberg.
Политиката на Пекин обаче има и друга страна - влезлите в сила от петък китайски мита срещу САЩ може да засегнат бизнеса на BMW и Daimler, като голяма част от техния внос в азиатската държава идва от заводите им в Щатите.
Погледнато в по-глобален мащаб германската автомобилна индустрия, която е най-големият износител на коли в света, вече трябва да се бори на няколко фронта - освен главна жертва на зараждащата се търговска война, тя е притисната и от нарасналото търсене на електрически автомобили.
В същото време производителите на електромобили в Китай набират все по-голяма скорост и се превръщат в сериозен конкурент на германските брандове.
"Отварянето на втори фронт прави бизнесът на германските компании много труден и това подтиска маржовете им", смята Петер Фус, който е партньор в консултантската EY. "Има голям натиск върху иновативните идеи заради напрежението те да не бъдат изпреварени от някой конкурент в тази посока", обяснява той.
Нещо повече - автомобилните производители нямат достатъчно време да отговорят на променените условия на пазара в кратък срок. Това е и причината някои от тях, като Daimler, да предупредят за очакван спад в печалбата им.
В допълнение "Брекзит" представлява още един голям риск за индустрията, като Великобритания е вторият по големина пазар на автомобили в Европа.
"Ние отново и отново доказахме, че можем да излезем по-силни от неблагоприятни условия на пазара. Автомобилната индустрия в Германия е в състояние непрекъснато да се променя", успокоява от своя страна главният изпълнителен директор на BMW Хералд Крюгер в отговор на въпроси на Bloomberg.
И все пак тепърва предстои да се види дали те ще успеят да намерят изход и този път, като се справят с битките на различните фронтове. /money.bg
В същото време Китай увеличи до 40% митата върху произведени в САЩ коли, а намали тези за останалите вносни возила от 25 на 15%. Това е добра новина за производители, като Mercedes и BMW, които доставят около една трета на техният най-важен пазар в момента.
По-ниските тарифи в Китай ще подкрепят и други производители на луксозни автомобили, като Porsche, посочват в своя публикация от Bloomberg.
Политиката на Пекин обаче има и друга страна - влезлите в сила от петък китайски мита срещу САЩ може да засегнат бизнеса на BMW и Daimler, като голяма част от техния внос в азиатската държава идва от заводите им в Щатите.
Погледнато в по-глобален мащаб германската автомобилна индустрия, която е най-големият износител на коли в света, вече трябва да се бори на няколко фронта - освен главна жертва на зараждащата се търговска война, тя е притисната и от нарасналото търсене на електрически автомобили.
В същото време производителите на електромобили в Китай набират все по-голяма скорост и се превръщат в сериозен конкурент на германските брандове.
"Отварянето на втори фронт прави бизнесът на германските компании много труден и това подтиска маржовете им", смята Петер Фус, който е партньор в консултантската EY. "Има голям натиск върху иновативните идеи заради напрежението те да не бъдат изпреварени от някой конкурент в тази посока", обяснява той.
Нещо повече - автомобилните производители нямат достатъчно време да отговорят на променените условия на пазара в кратък срок. Това е и причината някои от тях, като Daimler, да предупредят за очакван спад в печалбата им.
В допълнение "Брекзит" представлява още един голям риск за индустрията, като Великобритания е вторият по големина пазар на автомобили в Европа.
"Ние отново и отново доказахме, че можем да излезем по-силни от неблагоприятни условия на пазара. Автомобилната индустрия в Германия е в състояние непрекъснато да се променя", успокоява от своя страна главният изпълнителен директор на BMW Хералд Крюгер в отговор на въпроси на Bloomberg.
И все пак тепърва предстои да се види дали те ще успеят да намерят изход и този път, като се справят с битките на различните фронтове. /money.bg
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 18:47 След арктически студ за Нова година, идва топъл януари с температури до 15 градуса
- 18:37 Икономическият принос на Международното летище в Атина далеч надхвърля представите
- 18:26 Невзривена бомба от Втората световна война беше обезвредена в центъра на Белград
- 18:16 Най-добрите голи рокли за 2025 г.
- 18:04 Полицията в Монтана задържа 18-годишен шофьор след употреба на кокаин
- 17:53 US икономист алармира: Гаранциите за Киев са бомба със закъснител, Западът готви мащабна провокация
- 17:42 Поставиха последния кристал в новогодишната „Топка на съзвездието” в Ню Йорк
- 17:32 Киев възстанови електричеството на 748 000 домакинства след масираните руски удари