Още снимки:
test

Консумирайте тези продукти и проблемите със съня ще изчезнат мигом

06.07.2018 12.30

Добрият и пълноценен сън е много важен за здравето ви. Той може да намали риска от развитие на определени хронични заболявания, да поддържа активен и здрав мозъка ви, да укрепне имунната система, да балансира храносмилането, да спомогне да бъдете по-спокойни, да се чувствате добре, заредени и пълноценни в дейностите ви през деня.

Между 7 и 9 часа сън всяка вечер се смятат за здравословно време. Добре е също така да лягате приблизително по едно и също време (не прекалено късно) и да ставате по едно и също време. Режимът е важната част от това сънят ви да е пълноценен.

Има много начини, с които да стимулирате по-доброто наспиване и да помогнете на себе си да се чувствате по-добре на сутринта. Сред тях са да не сте заобиколени от техника, по-малко телевизия и повече книги, по-малко негативни емоции и повече спокойствие и приятни изживявания и т.н.

Но сред всички тези възможности има храни и напитки, които също могат да ви помогнат, пише "Дарик". Ето най-добрите сред тях, които можете да консумирате преди лягане, за да подобрите качеството на съня си.

Бадеми

Те са отличен източник на много хранителни вещества, а 30 грама от тях съдържат нужните дневни дози фосфор и манган.

Редовното хапване на тези вкусни ядки намалява риска от хронични и сърдечни заболявания. Това се дължи на тяхното съдържание на мононенаситени мазнини, фибри и антиоксиданти.

Бадемите могат да помогнат за подобряване качеството на съня, защото са източник на регулиращия съня хормон мелатонин. Те са и отличен източник на магнезий и консумирането им в умерени количества (не повече от една шепа) може да помогне за хора, които страдат от безсъние.

Чай от лайка

Той съдържа антиоксиданти, стимулира имунната система, намалява тревожността и депресията и помага за здравето на кожата. Освен това чаят от лайка има някои уникални свойства, които могат да подобрят качеството на съня. Въздействието от приятната напитка след дългия ден е приятно, отпускащо и успокоително.

Приготвянето на чай от лайка е много лесно. Възвира се водата и се прибавя цвета от лайка. Изчакват се няколко минути и се отнема от котлона. Добре е чаят от лайка да престои малко, докато билката падне на дъното. Чаят се прецежда и се подслажда с мед по желание.

Мляко

Прекрасна напитка преди сън, особено ако е съчетана с лъжичка мед.

Млякото съдържа триптофан, което е една от 20-те основни аминокиселини и е жизнено важна за човека. Триптофанът трябва да се доставя чрез храната или добавки. Хроничният недостиг на триптофан води до намалени нива на серотонин и други невротрансмитери, което може да повлияе на настроението, влошават паметта и повишава агресията.

Млякото е доказано, че подобрява съня, особено когато се приема заедно с мелатонин и се свързва с упражнения.

Банани

Тези плодове са полезни за намаляване на нивата на стрес, защото съдържат триптофан, форма на протеин, който тялото преобразува в серотонин (т. нар. "щастлив хормон"), който от своя страна ви помага да се отпуснете и подобрява настроението.

Бананите са и добър източник на магнезий. И двата типа свойства могат да ви помогнат да постигнете добър сън.

Киви

Екзотичният плод ускорява заспиването и учените още не са установили каква е причината за това негово действие. Те предполагат, че кивито влияе на нивата на антиоксидантите и на серотонина в човешкия организъм.

Бoгaтото нa флaвoнoиди ?иви e пoлeзно пo вpeмe нa бpeмeннocт, дoпpинacя зa пoддъpжaнe нa здpaвeтo нa ?oжaтa и нacъpчaвa ycвoявaнeтo нa жeлязo в opгaнизмa. Aнтими?poбнитe cвoйcтвa нa ?ивитo пpeдпaзвaт oт peдицa пaтoгeни и y?peпвaт имyннaтa зaщитa нa тялoтo.

Мед

Само една чаена лъжичка мед е достатъчна, за да стимулира отделянето на мелатонин в мозъка и да изключи орексина (който ни държи нащрек), като по този начин ви помага да се абстрахирате и отпуснете.

Ако съчетаете меда с чаша чай, ще бъде прекрасно, особено ако той е от лайка или мента.

Сънят преди всичко е здраве и удоволствие. Той лекува, възстановява, дава спокойствие, помага за позитивното мислене, намалява стреса и разхубавява. Създайте си церемония преди лягане и му се насладете! /zdrave.to

Днес+

Коментирай статията


Последни от Любопитно
09:05
21 ноември - Чудесно време за решаване на практически въпроси
09:01
Митове за метаболизма, които пречат на тънката ви талия
09:00
Черти на лицето и характера, които привличат околните
08:57
Хранителни вещества за сексуалната функция
08:26
Хороскоп за сряда
20 ноември 2018 г.
20:17
Астрологична дневна прогноза за 21 ноември 2018 година
11:41
Продължителното седене - по-опасно от пушенето
10:36
Сънят, проблемите с него и как да спим достатъчно през зимата
10:34
Рим, един графит, и боята, която пречиства въздуха
10:31
Храната на пода, бактериите и 5-секундното правило
09:36
Дъвките и бонбоните крият неподозирана опасност
09:33
Кафето пази мозъка и повишава уменията за мислене
09:26
Какви грешки допускаме при измиването на боядисана коса
08:32
Хороскоп за вторник
19 ноември 2018 г.
20:22
Астрологична дневна прогноза за 19 ноември 2018 година
15:44
Кое прави пицата пица и защо вече не ухае по италиански?
13:15
Как в Япония възпитават примерни граждани без наказания
13:11
Какво правят мъжете от различните зодии, когато са влюбени
12:03
Студеният и мрачен климат повишава употребата на алкохол
11:24
Храненето модерните храни през 2019 г. и най-актуалните тенденции
11:18
Защо все още не е прието жените да хранят семейството
11:07
Специалисти посочиха опасностите за здравето на децата при недоспиване
10:59
6 съчетания на лекарства, които трябва да избягвате
09:46
Никол Станкулова стана майка на момиченце
09:42
8 храни, които задължително да ядете сурови

Най-четени от Любопитно

Избор на редактора