Само 5% от продадените коли в ЕС ще са дизелови до 2030 година
България 03.07.2018 12:12
Дизеловите автомобили се очаква да паднат до 5% от пазара на автомобили в ЕС до 2030 г., твърди ново проучване.
Опасенията относно качеството на въздуха и емисионните норми вече засегнаха продажбите на дизелови автомобили, но консултантската компания AlixPartners твърди, че спадът ще се ускори.
Делът на дизелите на европейския пазар вече е спаднал от 52% на 45% между 2015 и 2017 г., изчисляват от компанията, цитирани от BBC.
Отказването от дизела обаче ще направи още по-трудно ЕС да постигне целите си за въглеродните емисии.
Дизелът бе популяризиран като по-екологично съобразен от бензина като част от усилията на ЕС за намаляване на емисиите на парникови газове и по-специално на въглеродния диоксид. Въпреки че дизеловото гориво съдържа малко повече въглерод, общите емисии на въглероден диоксид на средния дизелов автомобил са по-ниски.
Дизеловите двигатели обаче генерират по-високи нива на азотни оксиди и фини частици - малки частици сажди, които могат да влязат в белите дробове.
"Автомобилният парк в ЕС трябва да постигне годишно намаляване на въглеродните емисии с 4.6% до 2021 г. Въпреки това през 2017 г. общото количество въглероден диоксид в ЕС се е увеличило с 0.3 гр/км", се казва в проучването.
Производителите на автомобили са "изправени пред технологичен избор", като електрическите и хибридните автомобили са "единственият отговор" на предизвикателството за намаляване на емисиите, отбелязват от AlixPartners.
Общественото доверие в дизеловото гориво също бе подкопано от скандала с емисиите на Volkswagen, при който стана ясно, че дизеловите автомобили са оборудвани с устройства, предназначени да мамят тестовете за емисии.
Във Великобритания продажбите на дизелови автомобили са се понижили с 23.6% през май спрямо същия месец през 2017 г., според Сдружението на производителите и търговците на автомобили.
Това е 14-ия пореден месец, в който британският пазар на дизели се свива. През 2017 г. търсенето на нови дизелови автомобили спадна със 17%.
Причината може да се корени и в по-високите данъци върху дизелите. През 2017 г. британските власти обявиха налог върху новите дизелови коли, които не отговарят на най-новите норми за емисии. Първото увеличение на пътния данък за дизеловите автомобили влезе в сила през април и ще се прилага до 2021 г. /money.bg
Опасенията относно качеството на въздуха и емисионните норми вече засегнаха продажбите на дизелови автомобили, но консултантската компания AlixPartners твърди, че спадът ще се ускори.
Делът на дизелите на европейския пазар вече е спаднал от 52% на 45% между 2015 и 2017 г., изчисляват от компанията, цитирани от BBC.
Отказването от дизела обаче ще направи още по-трудно ЕС да постигне целите си за въглеродните емисии.
Дизелът бе популяризиран като по-екологично съобразен от бензина като част от усилията на ЕС за намаляване на емисиите на парникови газове и по-специално на въглеродния диоксид. Въпреки че дизеловото гориво съдържа малко повече въглерод, общите емисии на въглероден диоксид на средния дизелов автомобил са по-ниски.
Дизеловите двигатели обаче генерират по-високи нива на азотни оксиди и фини частици - малки частици сажди, които могат да влязат в белите дробове.
"Автомобилният парк в ЕС трябва да постигне годишно намаляване на въглеродните емисии с 4.6% до 2021 г. Въпреки това през 2017 г. общото количество въглероден диоксид в ЕС се е увеличило с 0.3 гр/км", се казва в проучването.
Производителите на автомобили са "изправени пред технологичен избор", като електрическите и хибридните автомобили са "единственият отговор" на предизвикателството за намаляване на емисиите, отбелязват от AlixPartners.
Общественото доверие в дизеловото гориво също бе подкопано от скандала с емисиите на Volkswagen, при който стана ясно, че дизеловите автомобили са оборудвани с устройства, предназначени да мамят тестовете за емисии.
Във Великобритания продажбите на дизелови автомобили са се понижили с 23.6% през май спрямо същия месец през 2017 г., според Сдружението на производителите и търговците на автомобили.
Това е 14-ия пореден месец, в който британският пазар на дизели се свива. През 2017 г. търсенето на нови дизелови автомобили спадна със 17%.
Причината може да се корени и в по-високите данъци върху дизелите. През 2017 г. британските власти обявиха налог върху новите дизелови коли, които не отговарят на най-новите норми за емисии. Първото увеличение на пътния данък за дизеловите автомобили влезе в сила през април и ще се прилага до 2021 г. /money.bg
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 11:23 Зеленски за Коледа: Имаме мечта, Путин да умре
- 11:11 Терзиев и СО с тежки обвинения към гл. арх. Панайотова: Саботаж и непрофесионален начин на работа!
- 11:00 Зеленски даде подробности за 20-те точки от мирния план за Украйна
- 10:48 Основателят на "Телеграм" Павел Дуров: Макрон превръща ЕС в цифров ГУЛАГ
- 10:37 Руските войски атакуват в Харковска, Сумска и Черкаска области
- 10:27 Руската ПВО е свалила 16 украински дрона над Москва
- 10:16 Путин: Русия стабилно върви напред, въпреки предизвикателствата
- 10:06 Силни снеговалежи затрудняват движението в Северозападна България