Ангелкова: Искаме да е устойчива туристическа дестинация в топ 5 на Югоизточна Европа
България 22.06.2018 14:04
Туризмът е един от основните стълбове на икономиката на България и само за миналата година ние посрещнаха повече от 8 900 000 чуждестранни туристи, повече от 9 милиона нощувки са регистрирани от българи, а чужденците са закупили над 27 милиона нощувки. Това посочи министърът на туризма Николина Ангелкова в дебата за туризма по време на първия Пловдивски икономически форум. По думите й приходите от чуждестранен туризъм са в рамките на 6 900 милиона лева, и повече от 335 000 заети лица в сектора, предава БТА.
Като основна цел на министерството на туризма Ангелкова посочи превръщането на страната ни в устойчива целогодишна туристическа дестинация в топ 5 от Югоизточна Европа. Затова, по думите й е необходимо работа в екип с хората, които развиват секторните политики и като основни приоритети посочи поддържането на добра и чиста инфраструктура, реформите в образованието и осигуряване на квалифицирана работна ръка.
За да предложим качествен туристически продукт е необходима законодателна инициатива и популяризирането му на основните пазари в България, каза още министърът на туризма. Според нея основните пазари за България са страните от Европейския съюз, от където идват 69 на сто от туристите, а в топ 20 са Украйна, Израел, Молдова, с перспектива е работата за далечните пазари като Китай, Индия, Япония, Южна Корея, САЩ, Близкия изток. Това, според Ангелкова е свързано с предлагането на съвместни туристически продукти със съседни държави и като пример посочи инициативата за общ балкански маршрут. Ангелкова добави, че е започнало разработването и предлагането на общи културни маршрути с фокус паметници на ЮНЕСКО, което ще спести средства за реклама.
По думите на министър Ангелкова трябва да се позиционираме като държава, която е предвидима, която предлага високо качество туристически продукт и сигурност за туристите. А това, допълва тя, може да се случи, ако работят заедно местните власти и фирмите по места. Министерството е предложило за дебат дефиниция за национален курорт, както и основните дейности, които следва да се регулират, свързани с инфраструктура, реклама, архитектурна визия, зелени площи, регулация на шумовите норми, с което ще може да се отговори на изискванията на всеки потребител.
Изключително важно е да се регламентира и къмпингуването, като трябва да се въведат правила, които да не пречат както на любителите на къмпинги, така и на останалите. Тя е убедена, че може да се намери балансът и този вид туризъм да се случва по правилата.
Като основна цел на министерството на туризма Ангелкова посочи превръщането на страната ни в устойчива целогодишна туристическа дестинация в топ 5 от Югоизточна Европа. Затова, по думите й е необходимо работа в екип с хората, които развиват секторните политики и като основни приоритети посочи поддържането на добра и чиста инфраструктура, реформите в образованието и осигуряване на квалифицирана работна ръка.
За да предложим качествен туристически продукт е необходима законодателна инициатива и популяризирането му на основните пазари в България, каза още министърът на туризма. Според нея основните пазари за България са страните от Европейския съюз, от където идват 69 на сто от туристите, а в топ 20 са Украйна, Израел, Молдова, с перспектива е работата за далечните пазари като Китай, Индия, Япония, Южна Корея, САЩ, Близкия изток. Това, според Ангелкова е свързано с предлагането на съвместни туристически продукти със съседни държави и като пример посочи инициативата за общ балкански маршрут. Ангелкова добави, че е започнало разработването и предлагането на общи културни маршрути с фокус паметници на ЮНЕСКО, което ще спести средства за реклама.
По думите на министър Ангелкова трябва да се позиционираме като държава, която е предвидима, която предлага високо качество туристически продукт и сигурност за туристите. А това, допълва тя, може да се случи, ако работят заедно местните власти и фирмите по места. Министерството е предложило за дебат дефиниция за национален курорт, както и основните дейности, които следва да се регулират, свързани с инфраструктура, реклама, архитектурна визия, зелени площи, регулация на шумовите норми, с което ще може да се отговори на изискванията на всеки потребител.
Изключително важно е да се регламентира и къмпингуването, като трябва да се въведат правила, които да не пречат както на любителите на къмпинги, така и на останалите. Тя е убедена, че може да се намери балансът и този вид туризъм да се случва по правилата.
CHF | 1 | 2.01549 |
GBP | 1 | 2.2841 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.63583 |
USD | 1 | 1.83147 |
Последни новини
- 19:37 Блинкен обвини Китай, че помага на Русия във войната в Украйна
- 19:26 Гърция спаси 198 плажа от концесионери, чадъри и шезлонги
- 19:17 Сидни Суини отговори на критиките, че "не е красива и талантлива"
- 19:08 Младши сержант е осъден окончателно на 7 години затвор за убийство на полицай в Пловдив
- 18:58 ЦИК реши: Велин Жеков от ГЕРБ – СДС отново ще е шеф на РИК – Варна
- 18:57 В България в 80% от случаите мъжете са насилници, а само в 20% - жените
- 18:55 Aктуализираха заплатите на кметовете на варненските райони и села в общината
- 18:53 "Емирейтс" спира чекирането за полети с последващо прекачване в Дубай