Още снимки:
test

5 хранителни комбинации които да избягвате

12.06.2018 11.22

През летните месеци обичаме да си приготвяме напитка с мляко и пъпеш. Вкусна е, смятаме че е полезна, но забравяме, че тази комбинация може да предизвика нежелано разстройство на храносмилателната система. Специалисти по хранене препоръчват плода да не се съчетава с други храни, освен с плодове.

Кои други хранителни комбинации е добре да избягвате?

Кекс и плодов сок

Голяма част от любимите ни храни и напитки, вместо да ни зареждат с енергия, сякаш отнемат от нея. Като комбинацията на сладкиш с плодов сок. Тук липсват протеини, полезни фибри, но количеството на въглехидрати е голямо, което повишава нивата на кръвната захар, а след това спадат рязко.


Съвет: Изберете пълнозърнеста закуска и чаша кисело мляко.

Месо и сирене

Топеното сирене, кашкавал, моцарела, бяло саламурено, синьо и т. н. са вкусни, обичаме да ги добавяме към нашите месни рецепти. Но точно тази комбинация от два вида животински протеини не се препоръчва, особено за доброто храносмилане. В сиренето има калций, а в месото – желязо и цинк. Въпреки че тези елементи участват в метаболитните процеси, калцият може да забави усвояването на цинка и желязото.

Съвет: Опитайте се да комбинирате месо със зеленчуци, тъй като те са богати на витамин С, който помага за абсорбирането на желязото.

Риба и яйца

Тази комбинация не звучи никак нездравословна, но според някои диетолози е добре да я избягваме. И двата продукта поотделно са много полезни, тъй като ни осигуряват важни хранителни вещества като витамини и аминокиселини. Суровите яйца съдържат специфичен протеин, наречен авидин, а рибата витамин В7 (биотин), който играе важна роля в метаболизма на протеини, мазнини и въглехидрати, както и за поддържане на нивата на кръвната захар.

Ако комбинирате сурови яйца с риба, авидинът може да неутрализира действието на витамина. Препоръчва се яйца да не се съчетават със сирене, мляко, масло, майонеза, картофи, авокадо и други.

Чай и кифли

Вкусният чай с кроасаните приготвени с мая, може да създаде усещане за тежест и ферментация в стомаха.

Съвет: Най-добре е да пиете напитки, богати на танин и кофеин, един час след хранене.

Кисело мляко и киви

Кивито често се добавя към кисело мляко и млечни шейкове. Ензимите, които се съдържат в плода, допринасят за ускореното разграждане на млечния протеин. По тази причина вкусът на млякото и млечните продукти става горчив.

Съвет: По-добре е да добавите банан, горски плодове, праскови, кайсии. /az-jenata.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Любопитно
08:42
Японска диета за 14 дни с която сваляте 8 килограма
08:42
Продуктите, които причиняват стрес и водят до депресия
08:11
Хороскоп за понеделник
24 юни 2018 г.
20:23
Астрологична дневна прогноза за 25 юни 2017 година
19:23
AI на Facebook отваря очите ни на “заспали” снимки
19:17
Градът без закони и без правила
18:42
Държавите, в които не живее почти никой
14:22
Денят на калиничките в Асеновград - смях и сълзи в бяло
13:30
Откъде идват имената на градовете по света?
11:50
Еманюел и Бриджит Макрон превърнаха Елисейския дворец в нощен клуб
11:40
Джони Деп се изповядва разтърсващо
11:32
Орангутани се бият като кикбоксьори за радост на Хун Сен
11:28
Средновековен фестивал в Пловдив
08:11
Хороскоп за неделя
23 юни 2018 г.
20:06
Астрологична дневна прогноза за 24 юни 2017 година
19:26
Тъжен ден за метъла: почина барабанистът на "Пантера" Вини Пол
18:48
Лято без мазоли – мисията възможна
16:49
Алтернативни употреби на ориза в домакинството
15:34
Херкулесова диета – сваля до 5 кг за 7 дни
13:52
Кафето защитава сърцето
13:15
Как да имаме по-бели зъби
13:13
Бананите Кавендиш може скоро да изчезнат
11:01
Златни правила в борбата срещу температурата при деца
09:34
Типове храни, които намаляват естествено кръвната захар
09:18
Защо любовните връзки се провалят

Най-четени от Любопитно

Избор на редактора