Над половината българчета учат с видеоклипчета
България 27.05.2018 10:40
Картинната информация се усвоява 60 хил. пъти по-бързо и остава в съзнанието по-дълго
Над 60% от учениците ни гледат видеоуроци и търсят материали в интернет, за да се подготвят за училище. В същото време 20% от родителите се доверяват на тези материали, а 44% дори са платили за онлайн помагала. Една четвърт от родителите смятат, че видеоуроци и онлайн материали трябва да се използват и в класните стаи.
Това показва изследване на образователен портал от 2015 г., обхващащо 1442 български ученици и родители.
Въпреки широко разпространеното мнение, че технологиите отдалечават днешните деца от четенето и ученето, те не бива напълно да се заклеймяват.
Когато става въпрос за възприемане на информация и усвояване на някакво умение, младите предпочитат да изгледат видео със синтезирано поднесени данни или показани инструкции.
В ютюб може да се намери
клипче с
указания за
почти всяко едно
действие от
ежедневието
като например как да си поправиш нещо вкъщи, да си разглобиш телефона, как да рисуваш, да се целуваш. Тази тенденция се пренася и в училищата, най-вече в чужбина, но малко по малко и у нас и е причина учениците да постигат все по-добри резултати. Вече е доказано, че си има съвсем научни причини за това. Мозъкът реагира на визуалното представяне 60 хил. пъти по-бързо, отколкото на текста или всякакъв друг вид учебен материал. А
една минута от
онлайн клипче
дава информация
приблизително
колкото 1,8
милиона
написани думи Освен това картинката остава в съзнанието много по-дълго време.
В ютюб има клипчета с напътствия за всякакви действия от ежедневието ни.
Всъщност 90% от информацията, която мозъкът ни възприема по принцип, е визуална. Клипчетата в ютюб са перфектен начин за развиване на конкретно умение, защото демонстрацията дава много по-ясна представа какво трябва да се направи.
Така нещата стават по-малко абстрактни.
Когато се използват в училище, тези клипчета могат да улеснят прилагането на конкретна теория в реална обстановка и ситуация, което намалява случаите, в които нещо просто е назубрено с мисълта, че никога няма да влезе в употреба. Разбира се, чрез видеата самият учебен процес може да стане по-ефективен – с тях учителят може да покаже какво точно иска да се направи за домашно, може да се свърже с учениците дистанционно и да направи урока по-забавен.
Като цяло децата днес променят читателските си навици и ги прехвърлят на екрана - дори когато става въпрос за художествена литература. Според изследване от 2013 г.
една трета от 8-
до 16-годишните
четат романи на
устройствата си.
Но процесът на дигитализация все още не е напълно завършен - половината от децата отварят и принтирани на хартия книги.
Преди години да се сгушиш в топлото кресло с чаша чай и книга в ръка, когато навън вали и е студено, е била една от малкото опции за борба със скуката вкъщи. Но днес вариантите вече са много повече – предаване по телевизията, изтеглен на компютъра филм или просто ровене в интернет и социалните мрежи през мобилния телефон.
През 1984 г. 8% от 13-годишните и 9% от 17-годишните признават, че никога не четат за удоволствие, показва американско изследване. През 2014 г. броят им почти се е утроил до съответно 22% и 27%.
Освен това момичетата са склонни да четат повече от момчетата - 18% от младежите казват, че четат ежедневно при 30% от девойките. Половината от 17-годишните доброволно подхващат някоя книга веднъж или два пъти в годината, докато през 1985 г. 60% от тийнейджърите са сядали да почетат поне веднъж в седмицата. Авторите на американското изследване твърдят обясняват това не само с технологичния напредък, но и с родителите, които вече четат на глас на децата си по-малко. Преди 15 години малчуганите между 2 и 7-годишна възраст са се наслаждавали на 45 минути приказки, докато сега времето е спаднало до 30 минути. /24chasa.bg
Над 60% от учениците ни гледат видеоуроци и търсят материали в интернет, за да се подготвят за училище. В същото време 20% от родителите се доверяват на тези материали, а 44% дори са платили за онлайн помагала. Една четвърт от родителите смятат, че видеоуроци и онлайн материали трябва да се използват и в класните стаи.
Това показва изследване на образователен портал от 2015 г., обхващащо 1442 български ученици и родители.
Въпреки широко разпространеното мнение, че технологиите отдалечават днешните деца от четенето и ученето, те не бива напълно да се заклеймяват.
Когато става въпрос за възприемане на информация и усвояване на някакво умение, младите предпочитат да изгледат видео със синтезирано поднесени данни или показани инструкции.
В ютюб може да се намери
клипче с
указания за
почти всяко едно
действие от
ежедневието
като например как да си поправиш нещо вкъщи, да си разглобиш телефона, как да рисуваш, да се целуваш. Тази тенденция се пренася и в училищата, най-вече в чужбина, но малко по малко и у нас и е причина учениците да постигат все по-добри резултати. Вече е доказано, че си има съвсем научни причини за това. Мозъкът реагира на визуалното представяне 60 хил. пъти по-бързо, отколкото на текста или всякакъв друг вид учебен материал. А
една минута от
онлайн клипче
дава информация
приблизително
колкото 1,8
милиона
написани думи Освен това картинката остава в съзнанието много по-дълго време.
В ютюб има клипчета с напътствия за всякакви действия от ежедневието ни.
Всъщност 90% от информацията, която мозъкът ни възприема по принцип, е визуална. Клипчетата в ютюб са перфектен начин за развиване на конкретно умение, защото демонстрацията дава много по-ясна представа какво трябва да се направи.
Така нещата стават по-малко абстрактни.
Когато се използват в училище, тези клипчета могат да улеснят прилагането на конкретна теория в реална обстановка и ситуация, което намалява случаите, в които нещо просто е назубрено с мисълта, че никога няма да влезе в употреба. Разбира се, чрез видеата самият учебен процес може да стане по-ефективен – с тях учителят може да покаже какво точно иска да се направи за домашно, може да се свърже с учениците дистанционно и да направи урока по-забавен.
Като цяло децата днес променят читателските си навици и ги прехвърлят на екрана - дори когато става въпрос за художествена литература. Според изследване от 2013 г.
една трета от 8-
до 16-годишните
четат романи на
устройствата си.
Но процесът на дигитализация все още не е напълно завършен - половината от децата отварят и принтирани на хартия книги.
Преди години да се сгушиш в топлото кресло с чаша чай и книга в ръка, когато навън вали и е студено, е била една от малкото опции за борба със скуката вкъщи. Но днес вариантите вече са много повече – предаване по телевизията, изтеглен на компютъра филм или просто ровене в интернет и социалните мрежи през мобилния телефон.
През 1984 г. 8% от 13-годишните и 9% от 17-годишните признават, че никога не четат за удоволствие, показва американско изследване. През 2014 г. броят им почти се е утроил до съответно 22% и 27%.
Освен това момичетата са склонни да четат повече от момчетата - 18% от младежите казват, че четат ежедневно при 30% от девойките. Половината от 17-годишните доброволно подхващат някоя книга веднъж или два пъти в годината, докато през 1985 г. 60% от тийнейджърите са сядали да почетат поне веднъж в седмицата. Авторите на американското изследване твърдят обясняват това не само с технологичния напредък, но и с родителите, които вече четат на глас на децата си по-малко. Преди 15 години малчуганите между 2 и 7-годишна възраст са се наслаждавали на 45 минути приказки, докато сега времето е спаднало до 30 минути. /24chasa.bg
CHF | 1 | 1.98461 |
GBP | 1 | 2.28258 |
RON | 10 | 3.93116 |
TRY | 100 | 5.59045 |
USD | 1 | 1.80361 |
Последни новини
- 21:59 Проблеми с матурата по БЕЛ: Зрелостници са получили тестове с липсваща диаграма
- 21:53 Сашко от Перник се изгуби отново
- 21:22 Хороскоп за неделя, 19 май 2024 г.
- 19:31 "Задържане под стража" за мъжа, обвинен за зверското убийство край Ботевград
- 19:19 Израел: Убихме командир на палестинската групировка "Ислямски джихад"
- 19:06 Премиерът Главчев посети Троянския манастир
- 18:54 Катастрофа с ТИР на „Тракия“
- 18:41 Сдружение „Ангелите на пътя“ с автошествие в София под надслов „Беззаконието ни убива на пътя“