Ето защо логото на Coca-Cola е червено
България 24.05.2018 19:44
Coca-Cola и червеният цвят вървят заедно така, както фъстъчено масло и мед, мляко с бисквити, парти и петък вечер. В края на краищата, бихме разпознали този червен етикет навсякъде. Но защо компанията го избра за своето лого?
Някои твърдят, че червеният цвят идва от една от първите реклами на компанията, в която Дядо Коледа носи своя червено-бял костюм и държи бутилка кола. Но според компанията известното й лого датира още от самото начало на самата марка.
Преди повече от 130 години Coca-Cola се продава в бъчви в американските аптеки и дрогерии. Алкохолът се предлага по същия начин. Но докато алкохолът се облага по онова време, при безалкохолните напитки не е така. Затова от Coca-Cola решават да оцветят бъчвите в червено, за да помогнат на митническите и данъчните служители да ги отличават.
Цветът остава, а останалото е история. Сега "виждате иконата на червения диск на витрината и знаете, че там ще можете да купите вкусна, леденостудена Coca-Cola", каза Тед Райън, архивист на компанията.
Няма да откриете известния оттенък в цветните картели на Pantone. Той всъщност е комбинация от три различни нюанса на червено. Типографията на логото, от друга страна, е официален шрифт, наречен "Spencerian" и се свързва с марката от 1900-те.
Някои твърдят, че червеният цвят идва от една от първите реклами на компанията, в която Дядо Коледа носи своя червено-бял костюм и държи бутилка кола. Но според компанията известното й лого датира още от самото начало на самата марка.
Преди повече от 130 години Coca-Cola се продава в бъчви в американските аптеки и дрогерии. Алкохолът се предлага по същия начин. Но докато алкохолът се облага по онова време, при безалкохолните напитки не е така. Затова от Coca-Cola решават да оцветят бъчвите в червено, за да помогнат на митническите и данъчните служители да ги отличават.
Цветът остава, а останалото е история. Сега "виждате иконата на червения диск на витрината и знаете, че там ще можете да купите вкусна, леденостудена Coca-Cola", каза Тед Райън, архивист на компанията.
Няма да откриете известния оттенък в цветните картели на Pantone. Той всъщност е комбинация от три различни нюанса на червено. Типографията на логото, от друга страна, е официален шрифт, наречен "Spencerian" и се свързва с марката от 1900-те.
CHF | 1 | 2.00003 |
GBP | 1 | 2.2837 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.61962 |
USD | 1 | 1.82549 |
Последни новини
- 07:31 С много игри, смях и забавления премина Деня на отворените врати в ОУ " Христо Ботев" във Варна
- 21:22 Хороскоп за събота, 27 април 2024 г.
- 19:42 Адвокатът на Григорова: Липсват нови 17 флашки, ЦИК казват, че вече са модифицирани за вота
- 19:34 Валентина Войкова поема оперативното ръководство на Евронюз България
- 19:27 Ема Стоун призова феновете си да се обръщат към нея вече с цялото й име
- 19:22 Цеков за новата арт инсталация на Терзиев: Надпис, тип „селски хоремаг“ за 100 000 лева
- 19:13 FT: Пристигането на руски войски в Нигер е смъртоносен удар за американските сили
- 19:05 Антъни Блинкън: Без китайска подкрепа войната в Украйна би била трудна за Русия