Ето защо логото на Coca-Cola е червено
България 24.05.2018 19:44
Coca-Cola и червеният цвят вървят заедно така, както фъстъчено масло и мед, мляко с бисквити, парти и петък вечер. В края на краищата, бихме разпознали този червен етикет навсякъде. Но защо компанията го избра за своето лого?
Някои твърдят, че червеният цвят идва от една от първите реклами на компанията, в която Дядо Коледа носи своя червено-бял костюм и държи бутилка кола. Но според компанията известното й лого датира още от самото начало на самата марка.
Преди повече от 130 години Coca-Cola се продава в бъчви в американските аптеки и дрогерии. Алкохолът се предлага по същия начин. Но докато алкохолът се облага по онова време, при безалкохолните напитки не е така. Затова от Coca-Cola решават да оцветят бъчвите в червено, за да помогнат на митническите и данъчните служители да ги отличават.
Цветът остава, а останалото е история. Сега "виждате иконата на червения диск на витрината и знаете, че там ще можете да купите вкусна, леденостудена Coca-Cola", каза Тед Райън, архивист на компанията.
Няма да откриете известния оттенък в цветните картели на Pantone. Той всъщност е комбинация от три различни нюанса на червено. Типографията на логото, от друга страна, е официален шрифт, наречен "Spencerian" и се свързва с марката от 1900-те.
Някои твърдят, че червеният цвят идва от една от първите реклами на компанията, в която Дядо Коледа носи своя червено-бял костюм и държи бутилка кола. Но според компанията известното й лого датира още от самото начало на самата марка.
Преди повече от 130 години Coca-Cola се продава в бъчви в американските аптеки и дрогерии. Алкохолът се предлага по същия начин. Но докато алкохолът се облага по онова време, при безалкохолните напитки не е така. Затова от Coca-Cola решават да оцветят бъчвите в червено, за да помогнат на митническите и данъчните служители да ги отличават.
Цветът остава, а останалото е история. Сега "виждате иконата на червения диск на витрината и знаете, че там ще можете да купите вкусна, леденостудена Coca-Cola", каза Тед Райън, архивист на компанията.
Няма да откриете известния оттенък в цветните картели на Pantone. Той всъщност е комбинация от три различни нюанса на червено. Типографията на логото, от друга страна, е официален шрифт, наречен "Spencerian" и се свързва с марката от 1900-те.
CHF
|
1 | 2.09157 |
GBP
|
1 | 2.23166 |
RON
|
10 | 3.84031 |
TRY
|
100 | 3.88827 |
USD
|
1 | 1.66086 |
Последни новини
- 19:35 Представят първите 8 български изтребителя F-16 Block 70 на официална церемония в Трета авиобаза
- 19:28 7 немски градчета, които ще ви впечатлят
- 19:20 19FortyFive: С-500 "Прометей" - руската система, заради която нервничат пилотите на F-22 и F-35
- 19:13 Какво се случва със сметки, кредити, депозити, лизинги и инвестиции с въвеждане на еврото
- 19:05 Нова забрана на Тръмп удря по още два участника на Мондиала
- 18:57 Зелено за Лъва, виолетово за Стрелците: Ето кой цвят ще ви донесе късмет в новогодишната нощ
- 18:50 Путин пред колегията на МО: Армията се подсилва, фронтът неумолимо върви напред
- 18:42 Киара обвини Краси, че искал да заложи пръстена, който й даде; той отрече, иска детектор на лъжата