Starbucks планира да засили още присъствието си на китайския пазар

България 21.05.2018 11:46

Американската компания Starbucks планира значително да увеличи своето присъствие на динамично развиващия се китайски пазар, като до 2022 г. удвои броя на своите кафенета до 6 000 обекта. Това съобщи информационния портал "Чжунго синвенван", позовавайки се на изявление на компанията.

Тя обяви, че смята да увеличи дългосрочните си инвестиции в Китай и да развива там културата на употреба на кафе. Това, което фирмата планира и очаква, е да постигне устойчив ръст с печалба за десетилетия напред, каза президентът на Starbucks Кевин Джонсън.

Американската компания стъпи на китайския пазар преди почти 20 години и контролира вече повече от 50% от обектите за продажба на кафе. Така, според данните в началото на 2018 г. в Китай вече има около 3 300 обекта в повече от 140 града. Миналата седмица китайската верига Luckin Coffee обяви, че дава Starbucks на съд за нелоялна конкуренция. В иска се изтъква, че американската компания привлича доставчици с изключително изгодните си „ексклузивни“ условия на договора, което се отразява негативно на доставките на специализирано оборудване и материали за отделните участници на пазара. /ТАСС
CHF CHF 1 2.00105
GBP GBP 1 2.27568
RON RON 10 3.93076
TRY TRY 100 5.62834
USD USD 1 1.83027