Още снимки:
test

5 здравословни храни с мазнини, необходими на вегетарианците

18.05.2018 11.46

Повечето хора, когато се опитват да отслабнат, първото нещо, което изключват от менюто си, са мазнините. При вегетарианците дефицитът на мазнини в менюто им също е сериозен, тъй като те се съдържат най-вече в месото. Но нека не забравяме, че мазнините са необходими на нашето тяло, за да е здраво и в кондиция. Простичко казано, има добри мазнини и лоши мазнини. Ние се нуждаем от добрите.

И е мит, че от мазнините ставаме по-дебели. Това се случва само, ако прекалим с приема на мазнини чрез храната, която консумираме и то с т. нар. лоши мазнини. Така, както протеините, минералите, витамините са важни за здравето ни, същото важи и за мазнините.

Защо те са толкова ценни?

Те са страхотен източник на енергия, по-съществен от въглехидратите и протеините дори. 1 грам мазнини ви снабдява с 9 калории енергия.

Мазнините задържат енергията в тялото и я съхраняват. По време на активни физически тренировки, мазнините се изгарят под формата на енергия, която всъщност ви дава сили.

Някои витамини като A, D, E, K, се разграждат чрез мазнини. Мазнините правят по-лесно абсорбирането на тези витамини.

Мазнините помагат в изграждането на здрави клетки в тялото. Те действат като защитна стена на всяка клетка. Мазнините също така помагат в правилното развитие на мозъчните клетки.

Мазнините регулират телесната температура. Мазнините допринасят за блясъка на кожата и здравия й вид. Също така помагат да имаме здрава и лъскава коса.

Мазнините защитават някои от най-важните органи в тялото като сърцето, бъбреците и червата. Те образуват слой около тези органи и действат като подложка, която ги предпазва от нараняване.

Ето и кои са 9-те здравословни храни, чрез които можем да си набавим необходимите мазнини:

1. Ядки и семена

Бадемите, фъстъците и кашуто са сред най-богатите храни с омега 3 мастни киселини, които могат да се открият в рибата и са много полезни за здравето ни.

2. Растителни масла

Слънчогледовото олио, зехтинът, всякакъв вид растителни масла са изключително богати на мазнини, които са полезни за тялото.

3. Соя

Соевите зърна са много богати на омега-6 мастни киселини.

4. Тофу

Тофуто се прави от соево мляко и е сред най-добрите източници на мазнини.

5. Авокадо и маслини

В тях се съдържат големи количества от мононенаситени мазнини. Затова е препоръчително да консумирате няколко пъти седмично авокадо и маслини, които ще ви помогнат да намалите нивото на холестерола. В 100 грама маслини се съдържат 15 грама мазнини. /az-jenata.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Любопитно
20:18
Астрологична дневна прогноза за 21 август 2018 година
19:50
Стоичков и мексиканец пускат линия за левичари
18:58
Защо пътуването в асансьор е толкова неловко
17:25
Обвинителката на Уейнстейн Азия Ардженто е уличена в сексуално насилие над тийнейджър
16:55
Съвет от учени: Сервирайте храната върху снежнобяла ленена покривка
16:42
Пловдив е домакин на международен конкурс за високоалкохолни напитки
14:23
Хуморът като оръжие срещу съветските танкове в Чехословакия през 1968
12:00
Въглехидратите все пак са полезни
10:15
11 предупредителни признака за хранително разстройство
09:43
Седмичен хороскоп за 20 – 26 август 2018
09:39
Любовен хороскоп за 20 – 26 август 2018
09:38
Пицата обединява хората повече от всичко друго, независимо от различията им
09:36
Justin Timberlake издава книга през октомври
07:53
Хороскоп за 20 август
19 август 2018 г.
20:13
Астрологична дневна прогноза за 20 август 2018 година
19:47
Защо се будим нощем
19:28
Страните, където чистата вода излиза най-скъпо на хората
14:14
Сутрешните ритуали на успелите
13:38
Да си дресираш гарван
10:07
За 40 000 долара можем да си купим собствена звезда на Алеята на славата
09:48
Официалните автомобили на световните лидери
08:55
Елизабет II пътува без паспорт навсякъде по света, шофира без книжка…и какво още?
08:32
Хороскоп за неделя
18 август 2018 г.
20:10
Астрологична дневна прогноза за 19 август 2018 година
17:56
6 начина да отслабнете, докато спите

Най-четени от Любопитно

Избор на редактора