Още снимки:
test

5 здравословни храни с мазнини, необходими на вегетарианците

18.05.2018 11.46

Повечето хора, когато се опитват да отслабнат, първото нещо, което изключват от менюто си, са мазнините. При вегетарианците дефицитът на мазнини в менюто им също е сериозен, тъй като те се съдържат най-вече в месото. Но нека не забравяме, че мазнините са необходими на нашето тяло, за да е здраво и в кондиция. Простичко казано, има добри мазнини и лоши мазнини. Ние се нуждаем от добрите.

И е мит, че от мазнините ставаме по-дебели. Това се случва само, ако прекалим с приема на мазнини чрез храната, която консумираме и то с т. нар. лоши мазнини. Така, както протеините, минералите, витамините са важни за здравето ни, същото важи и за мазнините.

Защо те са толкова ценни?

Те са страхотен източник на енергия, по-съществен от въглехидратите и протеините дори. 1 грам мазнини ви снабдява с 9 калории енергия.

Мазнините задържат енергията в тялото и я съхраняват. По време на активни физически тренировки, мазнините се изгарят под формата на енергия, която всъщност ви дава сили.

Някои витамини като A, D, E, K, се разграждат чрез мазнини. Мазнините правят по-лесно абсорбирането на тези витамини.

Мазнините помагат в изграждането на здрави клетки в тялото. Те действат като защитна стена на всяка клетка. Мазнините също така помагат в правилното развитие на мозъчните клетки.

Мазнините регулират телесната температура. Мазнините допринасят за блясъка на кожата и здравия й вид. Също така помагат да имаме здрава и лъскава коса.

Мазнините защитават някои от най-важните органи в тялото като сърцето, бъбреците и червата. Те образуват слой около тези органи и действат като подложка, която ги предпазва от нараняване.

Ето и кои са 9-те здравословни храни, чрез които можем да си набавим необходимите мазнини:

1. Ядки и семена

Бадемите, фъстъците и кашуто са сред най-богатите храни с омега 3 мастни киселини, които могат да се открият в рибата и са много полезни за здравето ни.

2. Растителни масла

Слънчогледовото олио, зехтинът, всякакъв вид растителни масла са изключително богати на мазнини, които са полезни за тялото.

3. Соя

Соевите зърна са много богати на омега-6 мастни киселини.

4. Тофу

Тофуто се прави от соево мляко и е сред най-добрите източници на мазнини.

5. Авокадо и маслини

В тях се съдържат големи количества от мононенаситени мазнини. Затова е препоръчително да консумирате няколко пъти седмично авокадо и маслини, които ще ви помогнат да намалите нивото на холестерола. В 100 грама маслини се съдържат 15 грама мазнини. /az-jenata.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Любопитно
17:57
Вим Вендерс: Филмът за папата е повече от биографичен - той е своеобразно пътешествие
17:05
Ролята на лука и чесъна в диетите
11:53
Как да спрете настинката и грипа преди да са ви стоварили
11:39
Тиквата и нейните полезни свойства
10:49
Хората, които не трябва да консумират джинджифил
10:45
Установиха кой зеленчук удължава живота
09:46
Lady Gaga се сгоди
07:54
Хороскоп за 19 октомври
18 октомври 2018 г.
20:13
Астрологична дневна прогноза за 19 октомври 2018 година
18:52
Защо е важно да глезиш мъжа си
18:42
Най-лошите навици по време на хранене
13:52
Съставка в ябълките може да забави стареенето
12:49
Дейвид Бекъм с признание за брака си с Виктория Бекъм
12:04
Факти за бременността, които вероятно не знаем
11:47
Путин се хвали с новата си кола, повози президента на Египет на писта за Формула 1
11:43
Мозъчен оргазъм или какво е ASMR?
09:25
Голямото Пиле от "Улица Сезам" се пенсионира
09:23
Меган е пълна с адреналин и се чувства много добре
08:58
Какво се случва, когато ядете по 2 яйца на ден?
08:09
Хороскоп за четвъртък
17 октомври 2018 г.
20:12
Астрологична дневна прогноза за 18 октомври 2018 година
20:01
Брашно от ленено семе – чистач на червата
17:17
10 женски навика, които мъжете никога няма да разберат
16:30
Силвестър Сталоун в България
15:39
Медът никога не се разваля

Най-четени от Любопитно

Избор на редактора