Всеки ден у нас 47 души започват да пушат
България 23.04.2018 11:38
В България всеки ден 1 на 10 души умира от причини, свързани с тютюнопушенето, а други 47 започват да пушат. Това показват данните на Световната здравна организация за България.
България е на второ място в Европа по брой на младежите на 15-годишна възраст, които пушат поне веднъж седмично, сочи доклад на СЗО от 2016 г. 30% от момичетата и 21% от момчетата у нас пушат с такава честота.
Една трета от първата употреба на тютюн при младите е свързана с рекламата. Употребата на тютюн е заплаха за хората, без значение за пол, възраст и социално положение. Смисълът на забраната на рекламата е да създаде среда, в която децата не започват да пушат, защото няма откъде да видят и придобият този навик.
Всяка година употребата на тютюн убива 7 милиона души.
Коалиция за живот без тютюнев дим настоява за ограничаване на рекламата, промоцията и спонсорството на тютюневите изделия. Д-р Гергана Гешанова, председател на Коалицията за живот без тютюнев дим, цитира данни от национално представително проучване на социологическа агенция "Екзакта", според което 75% от населението в България не желае да има реклама на тютюневи изделия. Отрицателен отговор са дали и 53% от пушачите у нас.
От Световната здравна организация (СЗО) призовават страните да забранят рекламата, за да се намали броят на пушачите. Това е доказано ефективен начин да се намали консумацията средно със 7%.
Тютюневите изделия са единственият законен потребителски продукт, който убива, когато се използва точно както е предвидено от производителя, категорична е Световната здравна организация.
В България законодателните промени отлежават вече повече от шест месеца, стана ясно на пресконференцията. Д-р Гергана Гешанова изтъкна, че не са намерили голямо разбиране по отношение на ограничаване на тютюнопушенето и именно това ги е накарало да потърсят помощ в международен мащаб.
Тя посочи, че първа международна конференция по въпросите на тютюнопушенето е събрала представители на Австралия, Америка, Западна Европа, Източна Европа. "Дълбоко впечатлени сме от това, което хората постигат по отношение ограничаване на рекламата на тютюневи изделия", обясни Гешанова.
Продажбата на цигари в амбалажна хартия, без обозначение на марката, както и мерки свързани с повишаване на акциза на цигарите или поставянето на грозните картинки имат резултат.
Предложението за промяна на чл. 35 от Закона за тютюна и тютюневите и свързаните с тях изделия предвижда забрана на рекламата на тютюн и тютюневи изделия под каквато и да е форма в пресата, радиото и услугите на информационното общество, както и чрез външна реклама, независимо от вида на рекламното съоръжение и местоположението му, уточнени в Правилника за прилагане на закон. Въвежда се и ограничение за тяхната реклама в търговските обекти за продажба. Продажбата се указва със списъци и цена. /news.bg
България е на второ място в Европа по брой на младежите на 15-годишна възраст, които пушат поне веднъж седмично, сочи доклад на СЗО от 2016 г. 30% от момичетата и 21% от момчетата у нас пушат с такава честота.
Една трета от първата употреба на тютюн при младите е свързана с рекламата. Употребата на тютюн е заплаха за хората, без значение за пол, възраст и социално положение. Смисълът на забраната на рекламата е да създаде среда, в която децата не започват да пушат, защото няма откъде да видят и придобият този навик.
Всяка година употребата на тютюн убива 7 милиона души.
Коалиция за живот без тютюнев дим настоява за ограничаване на рекламата, промоцията и спонсорството на тютюневите изделия. Д-р Гергана Гешанова, председател на Коалицията за живот без тютюнев дим, цитира данни от национално представително проучване на социологическа агенция "Екзакта", според което 75% от населението в България не желае да има реклама на тютюневи изделия. Отрицателен отговор са дали и 53% от пушачите у нас.
От Световната здравна организация (СЗО) призовават страните да забранят рекламата, за да се намали броят на пушачите. Това е доказано ефективен начин да се намали консумацията средно със 7%.
Тютюневите изделия са единственият законен потребителски продукт, който убива, когато се използва точно както е предвидено от производителя, категорична е Световната здравна организация.
В България законодателните промени отлежават вече повече от шест месеца, стана ясно на пресконференцията. Д-р Гергана Гешанова изтъкна, че не са намерили голямо разбиране по отношение на ограничаване на тютюнопушенето и именно това ги е накарало да потърсят помощ в международен мащаб.
Тя посочи, че първа международна конференция по въпросите на тютюнопушенето е събрала представители на Австралия, Америка, Западна Европа, Източна Европа. "Дълбоко впечатлени сме от това, което хората постигат по отношение ограничаване на рекламата на тютюневи изделия", обясни Гешанова.
Продажбата на цигари в амбалажна хартия, без обозначение на марката, както и мерки свързани с повишаване на акциза на цигарите или поставянето на грозните картинки имат резултат.
Предложението за промяна на чл. 35 от Закона за тютюна и тютюневите и свързаните с тях изделия предвижда забрана на рекламата на тютюн и тютюневи изделия под каквато и да е форма в пресата, радиото и услугите на информационното общество, както и чрез външна реклама, независимо от вида на рекламното съоръжение и местоположението му, уточнени в Правилника за прилагане на закон. Въвежда се и ограничение за тяхната реклама в търговските обекти за продажба. Продажбата се указва със списъци и цена. /news.bg
CHF | 1 | 2.01778 |
GBP | 1 | 2.26558 |
RON | 10 | 3.93084 |
TRY | 100 | 5.65362 |
USD | 1 | 1.83957 |
Последни новини
- 21:33 Хороскоп за сряда, 24 април 2024 г.
- 19:37 Аржентинският президент празнува постигането на "нулев дефицит" - ключова негова цел
- 19:29 Русия започна изтеглянето на мироопазващите сили от Нагорни Карабах
- 19:21 Почетоха гаснещия Ериксон и в клуба, за който извърши най-голямото си чудо (ВИДЕО)
- 19:11 Виктория още имала чувства към Алек
- 19:02 И среброто се готви за ценови рекорди
- 18:53 Доц. Кунчев ще предложи до края на седмицата да се обяви епидемия от коклюш
- 18:53 Бивш инженер на НАСА твърди, че е изобретил двигател, който не изисква гориво