Китай създава гигант в корабостроенето
България 30.03.2018 19:49
Правителството на Китай работи над план за обединяването на двете най-големи корабостроителни компании в страната. Идеята е да се създаде гигант в отрасъла, който да засенчи своите южнокорейски конкуренти, пише Bloomberg, позовавайки се на свои източници, запознати с темата.
Държавният съвет на КНР вече е дал предварително съгласие за сливането на China State Shipbuilding Corp. (CSSC) и China Shipbuilding Industry Corp. (CSIC), твърдят източниците на агенцията.
Общите приходи на тези две компании представлява 508 милиарда юана ($81 млрд.). Те произвеждат различна продукция - от самолетоносачи за военноморските сили на страната до контейнеровози, танкери за петрол и втечнен газ, до търговски и пътнически кораби.
На този етап още много детайли около обединяването трябва да бъдат съгласувани и утвърдени от министерствата и регулиращите органи. Двете компании имат дъщерни предприятия, чийто акции се търгуват на фондовите борси в Шанхай и Хонконг.
В резултат на сливането ще бъде създаден гигант в сектора, неговата годишен оборот ще надхвърли два пъти приходите на южнокорейските водещи в света компании като Hyundai Heavy Industries Co., Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. и Samsung Heavy Industries Co. Тези три компании са най-големите корабостроители в света по размер на пазарната капитализация.
Hudong Zhonghua Shipbuilding (Group) Co., от структурата CSSC, е първата корабостроителница в Китай, която построи танкер за превоз на втечнен природен газ. CSIC бе първият корабостроител направил супертанкер за петрол.
Компанията CSSC планира да проектира и построи голям круизен плавателен съд. /money.bg
Държавният съвет на КНР вече е дал предварително съгласие за сливането на China State Shipbuilding Corp. (CSSC) и China Shipbuilding Industry Corp. (CSIC), твърдят източниците на агенцията.
Общите приходи на тези две компании представлява 508 милиарда юана ($81 млрд.). Те произвеждат различна продукция - от самолетоносачи за военноморските сили на страната до контейнеровози, танкери за петрол и втечнен газ, до търговски и пътнически кораби.
На този етап още много детайли около обединяването трябва да бъдат съгласувани и утвърдени от министерствата и регулиращите органи. Двете компании имат дъщерни предприятия, чийто акции се търгуват на фондовите борси в Шанхай и Хонконг.
В резултат на сливането ще бъде създаден гигант в сектора, неговата годишен оборот ще надхвърли два пъти приходите на южнокорейските водещи в света компании като Hyundai Heavy Industries Co., Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. и Samsung Heavy Industries Co. Тези три компании са най-големите корабостроители в света по размер на пазарната капитализация.
Hudong Zhonghua Shipbuilding (Group) Co., от структурата CSSC, е първата корабостроителница в Китай, която построи танкер за превоз на втечнен природен газ. CSIC бе първият корабостроител направил супертанкер за петрол.
Компанията CSSC планира да проектира и построи голям круизен плавателен съд. /money.bg
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 16:11 Оплешивяването - драма, част от живота или... бизнес за милиарди
- 15:58 Терзиев: Достъпът до Витоша не е привилегия, а право
- 15:47 Снеговалежи блокираха над 1600 полета в САЩ
- 15:37 Редкоземните елементи – суровините на бъдещето и новата глобална игра между Китай, САЩ и ЕС
- 15:24 Почетоха паметта на загиналите преди 22 години при атентата в българската база в Кербала
- 15:12 1 загинал и 17 ранени при катастрофи през миналия ден
- 15:05 17-годишен загина, а друг тийнейджър е ранен при тежка катастрофа край Кирилово
- 15:01 Ирак криминализира участието на гражданите си в руско-украинския конфликт