Храни които подобряват паметта
Любопитно 30.03.2018 09:40
Всички знаем, че храната е изключително важна, не само за физическото ни оцеляване, но и за това как функционира тялото ни.
Има и такива, които спомагат за по-добра памет. Не ни правят гений, но когато сме изложени на стрес и информацията ни залива отвсякъде е добре да подкрепим мозъка си.
Горски плодове
Те са нещо повече от украса на десерта ни, и е хубаво да го знаем. Проучване, което изследва диетичните навици на повече от 16 000 по-възрастни жени в продължение на 15 години, установява, че тези, които консумират поне половин чаша боровинки или поне една чаша ягоди всяка седмица, са имали по-малки нива на когнитивен спад, пише CNN.
Горските плодове съдържат пигменти, известни като антоцианини, които освен че допринасят за червения, синия и виолетовия цвят на плодовете, могат да помогнат за добрата "форма" на мозъка ни.
Зелени и кръстоцветни зеленчуци
Тези зеленчуци са отличен източник на витамини и фибри, а могат и да запазят паметта ни остра. Изследване, проведено от Rush University в Чикаго, показва, че хората, които ядат поне една порция спанак, зеле или рукола излизат с 11 години по-млади, в когнитивно отношение, спрямо хората, решили да не включват тези зеленчуци в менюто си.
Листните зеленчуци имат много хранителни вещества, които предпазват мозъка и спомагат за по-добрата памет.
Риба и яйца
Комбинацията звучи като подходяща за фитнес маниаци, но е много полезна за нашата памет. Ползите идват от Омега 3 мастните киселини, които съдържа рибата и холина в яйцата. Именно холинът играе важна роля в произвеждането на ацетилхолин, който е от решаващо значение за нормалната мозъчна функция.
Има и такива, които спомагат за по-добра памет. Не ни правят гений, но когато сме изложени на стрес и информацията ни залива отвсякъде е добре да подкрепим мозъка си.
Горски плодове
Те са нещо повече от украса на десерта ни, и е хубаво да го знаем. Проучване, което изследва диетичните навици на повече от 16 000 по-възрастни жени в продължение на 15 години, установява, че тези, които консумират поне половин чаша боровинки или поне една чаша ягоди всяка седмица, са имали по-малки нива на когнитивен спад, пише CNN.
Горските плодове съдържат пигменти, известни като антоцианини, които освен че допринасят за червения, синия и виолетовия цвят на плодовете, могат да помогнат за добрата "форма" на мозъка ни.
Зелени и кръстоцветни зеленчуци
Тези зеленчуци са отличен източник на витамини и фибри, а могат и да запазят паметта ни остра. Изследване, проведено от Rush University в Чикаго, показва, че хората, които ядат поне една порция спанак, зеле или рукола излизат с 11 години по-млади, в когнитивно отношение, спрямо хората, решили да не включват тези зеленчуци в менюто си.
Листните зеленчуци имат много хранителни вещества, които предпазват мозъка и спомагат за по-добрата памет.
Риба и яйца
Комбинацията звучи като подходяща за фитнес маниаци, но е много полезна за нашата памет. Ползите идват от Омега 3 мастните киселини, които съдържа рибата и холина в яйцата. Именно холинът играе важна роля в произвеждането на ацетилхолин, който е от решаващо значение за нормалната мозъчна функция.
CHF
|
1 | 2.10463 |
GBP
|
1 | 2.24498 |
RON
|
10 | 3.83729 |
TRY
|
100 | 3.87564 |
USD
|
1 | 1.66355 |
Последни новини
- 18:51 Приключи финалния турнир по шахмат за VIII-X клас от Ученическите игри във Варна
- 18:43 Мишел Мафезоли: Вече сме в ерата на бунтовете. Модерността приключва, ще се лее кръв
- 18:35 Министър Велислава Петрова: Решенията за помощ за Украйна ще минават през парламента
- 18:28 Заплахи и натиск над пострадали при катастрофата на "Челопешко шосе“
- 18:20 Проучване: Разширяване на ЕС на изток предизвиква силна опозиция в Австрия, България и Унгария
- 18:13 КЗК се заема със сигнала на земеделските производители за натиск от търговски вериги
- 18:05 САЩ призоваха Европа да забрани пътуванията заради епидемията от ебола
- 17:58 Над 380 млн. християни са преследвани по света