Рекламодатели заплашиха да изоставят фейсбук и Зукърбърг

България 23.03.2018 18:05

Рекламодателите заплашиха да прекратят съвместната работа с Facebook, ако съоснователят на социалната мрежа Марк Зукърбърг не изясни ситуацията със събирането на личните данни на потребителите. Информацията е на британския Daily Mail.

Три хиляди големи рекламни компании възнамеряват да спрат да работят с Facebook. А финансовите организации, които досега се интересуваха от акциите на компанията, планират да обявят бойкот на социалната мрежа, предава kaldata.com.

Според тази информация, незабавен отговор от IT гиганта иска и рекламната организация ISBA, обединяваща британските работодатели, представящи потребителски стоки. Предполага се, че хиляди други фирми, включително гигантите Unilever и Procter&Gamble, ще се откажат от Facebook, ако се докаже вината на социалната мрежа в незаконното събиране на лична потребителска информация.

Mozilla, компанията производител на популярния уеб-браузър Firefox, прекрати поместването на реклами в социалната мрежа. Компанията подчерта, че потребители на Facebook са над два милиарда души, за които социалната мрежа разполага с твърде много лични данни. Това е информация за близките приятели, семейството, отношенията с хората и още много други. Именно това е превърнало най-голямата социална мрежа „една от най-удобните платформи за обхващане на аудиторията“ от страна на всички компании и разработчици, включително големите корпорации и некомерсиални проекти.

След публикуването на информацията за използването на личните потребителски данни на Facebook от страна на британската компания Cambridge Analytica, Mozilla специално е проверила настройките на конфиденциалността, давани по подразбиране.

Оказа се, че настройките по подразбиране дават достъп до много голям обем потребителски данни. Това особено успешно може да се използва от външните приложения.

Mozilla е убедена, че основателят на Facebook Марк Зукърбърг ще изпълни обещанията си и повече няма да има подобни изтичания на данни, а самите данни ще бъдат по-добре защитени. Дотогава Mozilla няма да помества свои реклами във Facebook и няма да плаща за тази услуга.

Скандалът относно изтичането на потребителските лични данни от Facebook, пряко свързан с британската компания Cambridge Analytica, избухна миналата седмица. Информацията за потребителите е била събирана с помощта на приложението за съставяне на психологически портрети thisisyourdigitallife.

Марк Зукърбърг се извини за изтичането и обеща, че компанията ще вземе мерки, това вече да не се повтори. /24chasa.bg
CHF CHF 1 2.00413
GBP GBP 1 2.2865
RON RON 10 3.93029
TRY TRY 100 5.64706
USD USD 1 1.82822