По-високи такси в Европа за колите които цапат повече
България 21.03.2018 08:51
Автомобилите с по-високи нива на вредни емисии да се таксуват по нова толсистема в градовете в Европейския съюз. Предвижда се мярката да бъде приета до края на българското европредседателство. Това съобщи еврокомисарят по транспорт Виолета Булц след участие в конференция по мултимодален транспорт в София.
Градската толсистема първоначално беше препоръчана от ЕС за Германия и Великобритания. Идеята е шофьорите да се таксуват според емисиите, които автомобилите им отделят, или според пиковите часове на деня. Тя е част от първия пакет по мобилност, разработен миналата година. Булц се надява той да бъде приет до края на председателството ни, а мерките да бъдат приложени до 2020 г.
На въпрос на “24 часа” относно последствията за международните шофьори от директивата за командировка на работници в ЕС комисар Булц отговори, че все още се водят преговори. ЕК е на едно мнение с България, че международният транспорт трябва да бъде изключен от директивата и да се обърне внимание на социалните права на шофьорите. “В момента имаме действаща правна рамка, но само 3 държави са я приели в националното си законодателство. Вместо да санкционираме останалите страни, ние решихме да разгледаме въпроса по-задълбочено и да подкрепим транспортните фирми, които легално оперират в ЕС”, заяви Булц.
До края на годината ще бъде извършен анализ относно разходите за транспорт във всички държави членки, на базата на който ще се определи цена на билетите и правилата за пътниците при мултимодалния транспорт, допълни комисарят. /24chasa.bg
Градската толсистема първоначално беше препоръчана от ЕС за Германия и Великобритания. Идеята е шофьорите да се таксуват според емисиите, които автомобилите им отделят, или според пиковите часове на деня. Тя е част от първия пакет по мобилност, разработен миналата година. Булц се надява той да бъде приет до края на председателството ни, а мерките да бъдат приложени до 2020 г.
На въпрос на “24 часа” относно последствията за международните шофьори от директивата за командировка на работници в ЕС комисар Булц отговори, че все още се водят преговори. ЕК е на едно мнение с България, че международният транспорт трябва да бъде изключен от директивата и да се обърне внимание на социалните права на шофьорите. “В момента имаме действаща правна рамка, но само 3 държави са я приели в националното си законодателство. Вместо да санкционираме останалите страни, ние решихме да разгледаме въпроса по-задълбочено и да подкрепим транспортните фирми, които легално оперират в ЕС”, заяви Булц.
До края на годината ще бъде извършен анализ относно разходите за транспорт във всички държави членки, на базата на който ще се определи цена на билетите и правилата за пътниците при мултимодалния транспорт, допълни комисарят. /24chasa.bg
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 09:21 Проф. Дамянов: Общото при хората е, че всички се нуждаят от Бог
- 09:10 Путин връчи орден "За заслуги пред Отечеството" на Мария Захарова
- 09:01 Патриарх Даниил: Христос се ражда - славете Го! Христос е на земята - извисете се!
- 00:03 Рождество Христово е! Светът ликува!
- 21:02 Хороскоп за четвъртък, 25 декември 2025 г.
- 17:55 ДНЕС+ Ви пожелава на Бъдни вечер семейна топлина и споделени мигове!
- 17:51 Патриаршеското и синодално послание: Рождеството бележи повратен момент в човешката история
- 17:46 Очакването на българите: Култура или халтура - държавата да финансира, хората да потребяват