Защо най-богатата държава в Източна Европа е пестила пари за нови магистрали
България 12.03.2018 11:13
Въпреки че е най-богатата източна държава в Европейския съюз (ЕС) Чехия изостава доста зад по-бедните страни в региона по отношение на транспорта.
Близо три десетилетия след падането на Желязната завеса страната все още не показва особено голям напредък в развитието на високоскоростната пътна мрежа, свързваща я със съседна Австрия.
Също така автобусите се оказват по-бързи от влаковете в Чехия, а линията от Берлин през Виена до Прага отнема с час повече, отколкото алтернативно пътуване, което заобикаля страната, пише Bloomberg.
Така държавата остава с по-малко километри магистрали от по-бедните и приблизително еднакви по големина страни, като Португалия и Унгария, сочат данни на Евростат.
Към момента тяхната обща дължина е 1223 километра. За сравнение в България планираните девет автомагистрали трябва да бъдат с дължина от 1370 километра, а към 2016 година са готови около 776 километра от тях.
Докато Чехия, в която живеят 10,6 милиона души, е една от най-бързо развиващите се в ЕС и има балансиран бюджет с относително малък дълг, развитието на инфраструктурата изостава основно заради това, че тя не е била приоритет за предишните управляващи в Чехия.
Новото правителство в източноевропейската държава обаче иска да промени това. Кабинетът на премиера Андрей Бабиш планира да увеличи разходите за инфраструктура през 2019 година до поне 26 милиарда крони или 1,3 милиарда долара.
В интервю транспортният министър Дан Ток признава, че за целта ще бъдат използвани и пари от европейските фондове, тъй като средствата, отпуснати от страната, няма да бъдат достатъчни. /money.bg
Близо три десетилетия след падането на Желязната завеса страната все още не показва особено голям напредък в развитието на високоскоростната пътна мрежа, свързваща я със съседна Австрия.
Също така автобусите се оказват по-бързи от влаковете в Чехия, а линията от Берлин през Виена до Прага отнема с час повече, отколкото алтернативно пътуване, което заобикаля страната, пише Bloomberg.
Така държавата остава с по-малко километри магистрали от по-бедните и приблизително еднакви по големина страни, като Португалия и Унгария, сочат данни на Евростат.
Към момента тяхната обща дължина е 1223 километра. За сравнение в България планираните девет автомагистрали трябва да бъдат с дължина от 1370 километра, а към 2016 година са готови около 776 километра от тях.
Докато Чехия, в която живеят 10,6 милиона души, е една от най-бързо развиващите се в ЕС и има балансиран бюджет с относително малък дълг, развитието на инфраструктурата изостава основно заради това, че тя не е била приоритет за предишните управляващи в Чехия.
Новото правителство в източноевропейската държава обаче иска да промени това. Кабинетът на премиера Андрей Бабиш планира да увеличи разходите за инфраструктура през 2019 година до поне 26 милиарда крони или 1,3 милиарда долара.
В интервю транспортният министър Дан Ток признава, че за целта ще бъдат използвани и пари от европейските фондове, тъй като средствата, отпуснати от страната, няма да бъдат достатъчни. /money.bg
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 12:03 Акад. Иван Гранитски: Шабашът* на юродивите безродници
- 11:53 Евелина Славкова: За Радев е рисков ход да не излезе на тези избори
- 11:42 Ройтерс: Защо Тръмп иска САЩ да контролират Гренландия?
- 11:30 Зеленски: Няколко проекта на документи са готови след разговорите в Маями
- 11:21 Защо Асен Василев не може да е Костов, а Ивайло Мирчев не е Бакърджиев
- 11:12 Нанков приветства решението на държавните ВиК в системата на МРРБ да не вдигат цената на водата
- 11:02 Бележка на Епстийн: Нашият президент също споделя любовта ни към млади, сочни момичета
- 10:53 Германия възобнови депортациите към Сирия след почти 15 години прекъсване