Защо най-богатата държава в Източна Европа е пестила пари за нови магистрали
България 12.03.2018 11:13
Въпреки че е най-богатата източна държава в Европейския съюз (ЕС) Чехия изостава доста зад по-бедните страни в региона по отношение на транспорта.
Близо три десетилетия след падането на Желязната завеса страната все още не показва особено голям напредък в развитието на високоскоростната пътна мрежа, свързваща я със съседна Австрия.
Също така автобусите се оказват по-бързи от влаковете в Чехия, а линията от Берлин през Виена до Прага отнема с час повече, отколкото алтернативно пътуване, което заобикаля страната, пише Bloomberg.
Така държавата остава с по-малко километри магистрали от по-бедните и приблизително еднакви по големина страни, като Португалия и Унгария, сочат данни на Евростат.
Към момента тяхната обща дължина е 1223 километра. За сравнение в България планираните девет автомагистрали трябва да бъдат с дължина от 1370 километра, а към 2016 година са готови около 776 километра от тях.
Докато Чехия, в която живеят 10,6 милиона души, е една от най-бързо развиващите се в ЕС и има балансиран бюджет с относително малък дълг, развитието на инфраструктурата изостава основно заради това, че тя не е била приоритет за предишните управляващи в Чехия.
Новото правителство в източноевропейската държава обаче иска да промени това. Кабинетът на премиера Андрей Бабиш планира да увеличи разходите за инфраструктура през 2019 година до поне 26 милиарда крони или 1,3 милиарда долара.
В интервю транспортният министър Дан Ток признава, че за целта ще бъдат използвани и пари от европейските фондове, тъй като средствата, отпуснати от страната, няма да бъдат достатъчни. /money.bg
Близо три десетилетия след падането на Желязната завеса страната все още не показва особено голям напредък в развитието на високоскоростната пътна мрежа, свързваща я със съседна Австрия.
Също така автобусите се оказват по-бързи от влаковете в Чехия, а линията от Берлин през Виена до Прага отнема с час повече, отколкото алтернативно пътуване, което заобикаля страната, пише Bloomberg.
Така държавата остава с по-малко километри магистрали от по-бедните и приблизително еднакви по големина страни, като Португалия и Унгария, сочат данни на Евростат.
Към момента тяхната обща дължина е 1223 километра. За сравнение в България планираните девет автомагистрали трябва да бъдат с дължина от 1370 километра, а към 2016 година са готови около 776 километра от тях.
Докато Чехия, в която живеят 10,6 милиона души, е една от най-бързо развиващите се в ЕС и има балансиран бюджет с относително малък дълг, развитието на инфраструктурата изостава основно заради това, че тя не е била приоритет за предишните управляващи в Чехия.
Новото правителство в източноевропейската държава обаче иска да промени това. Кабинетът на премиера Андрей Бабиш планира да увеличи разходите за инфраструктура през 2019 година до поне 26 милиарда крони или 1,3 милиарда долара.
В интервю транспортният министър Дан Ток признава, че за целта ще бъдат използвани и пари от европейските фондове, тъй като средствата, отпуснати от страната, няма да бъдат достатъчни. /money.bg
CHF | 1 | 2.00413 |
GBP | 1 | 2.2865 |
RON | 10 | 3.93029 |
TRY | 100 | 5.64706 |
USD | 1 | 1.82822 |
Последни новини
- 17:48 Германия отзова посланика си в Русия, след като Берлин обвини Москва в кибератаки
- 17:33 Експлозии отекнаха в Рафах
- 17:17 Делян Пеевски повежда листата на ДПС за парламентарните избори в два района
- 17:03 Филипините няма да отговорят на водните оръдия на Китай в Южнокитайско море
- 16:43 Ивайло Вълчев оглави евролистата на ИТН
- 16:21 Под носа на разединена Европа: Автократи от всички страни, съединявайте се!
- 16:00 Русия планира учение с ядрено оръжие
- 15:44 ГЕРБ-СДС регистрираха листата си за народни представители от 3-ти МИР -Варна (СПИСЪК)