Рибено масло през бременността намалява риска от алергии
Любопитно 05.03.2018 08:16
Една капсула рибено масло на ден през бременността и по време на първите месеци от кърменето може да намали риска за бебето от хранителни алергии, предполагат учени, цитирани от БГНЕС.
Според голям анализ на минали проучвания от Империал Колидж в Лондон това е довело до 30% намаляване на риска от алергии от яйца до 1-годишна възраст, предава BBC. Рибеното масло съдържа специален вид мазнина, наречена Омега-3, която има позитивен противовъзпалителен ефект.
Експертите посочват, че са нужни по-големи проучвания, за да се проследи за по-дълго ефектът при децата. Но те твърдят, че проучването е потвърдило, че диетата по време на бременност може да засегне развитието на алергии в ранен етап от живота.
Алергиите към ядки, яйца, мляко или пшеница са заради неправилното функциониране на имунната система и от прекалено реагиране на тези безвредни храни, което води до симптоми като обриви, подуване, повръщане и хрипове.
Д-р Робърт Бойл, водещ автор на проучването от Департамента по медицина в Империал Колидж в Лондон заяви: „Нашето изследване предполага, че пробиотиците и рибеното масло могат да намалят риска от развитие на хранителна алергия при децата и би трябвало тези открития да се вземат предвид, когато се обновяват напътствията за бременни“.
Добавките съдържат омега-3 мастни киселини, които присъстват и в мазната риба. Съветът на специалистите е бременната жена да консумира не повече от две порции мазна риба седмично поради нивата на живака в някои риби и да избягва месо от акула и риба меч.
Учените наблюдавали 19 проучвания от рибено масло, вземано по време на бременност, включващо 15 000 души и установили, че намаляването на риска от алергия от яйца се равнява на 31 по-малко случаи на алергия към 1000 деца.
Изследователите също са наблюдавали и ефектите от прием на пробиотик, взиман по време на бременност и открили, че рискът от развитие на екзема при деца от 1 до 3 години намалява с 22%.
„По-категорични отговори за възможната роля на пробиотиците и рибеното масло в превенцията на детски алергии може да има само от по-големи проучвания, които да проследят децата и в училищна възраст“, каза той.
Според голям анализ на минали проучвания от Империал Колидж в Лондон това е довело до 30% намаляване на риска от алергии от яйца до 1-годишна възраст, предава BBC. Рибеното масло съдържа специален вид мазнина, наречена Омега-3, която има позитивен противовъзпалителен ефект.
Експертите посочват, че са нужни по-големи проучвания, за да се проследи за по-дълго ефектът при децата. Но те твърдят, че проучването е потвърдило, че диетата по време на бременност може да засегне развитието на алергии в ранен етап от живота.
Алергиите към ядки, яйца, мляко или пшеница са заради неправилното функциониране на имунната система и от прекалено реагиране на тези безвредни храни, което води до симптоми като обриви, подуване, повръщане и хрипове.
Д-р Робърт Бойл, водещ автор на проучването от Департамента по медицина в Империал Колидж в Лондон заяви: „Нашето изследване предполага, че пробиотиците и рибеното масло могат да намалят риска от развитие на хранителна алергия при децата и би трябвало тези открития да се вземат предвид, когато се обновяват напътствията за бременни“.
Добавките съдържат омега-3 мастни киселини, които присъстват и в мазната риба. Съветът на специалистите е бременната жена да консумира не повече от две порции мазна риба седмично поради нивата на живака в някои риби и да избягва месо от акула и риба меч.
Учените наблюдавали 19 проучвания от рибено масло, вземано по време на бременност, включващо 15 000 души и установили, че намаляването на риска от алергия от яйца се равнява на 31 по-малко случаи на алергия към 1000 деца.
Изследователите също са наблюдавали и ефектите от прием на пробиотик, взиман по време на бременност и открили, че рискът от развитие на екзема при деца от 1 до 3 години намалява с 22%.
„По-категорични отговори за възможната роля на пробиотиците и рибеното масло в превенцията на детски алергии може да има само от по-големи проучвания, които да проследят децата и в училищна възраст“, каза той.
CHF
|
1 | 2.10463 |
GBP
|
1 | 2.24498 |
RON
|
10 | 3.83729 |
TRY
|
100 | 3.87564 |
USD
|
1 | 1.66355 |
Последни новини
- 00:04 Хороскоп за понеделник, 15 юни 2026 г.
- 19:32 Тойота спечели автомобилното състезание "24 часа на Льо Ман" и записа първа победа от четири години
- 19:20 Великобритания задържа руски петролен танкер в Ламанша
- 19:08 Централният плаж в Кранево получи за първи път тази година международното отличие „Син флаг“
- 18:54 Броят на загиналите палестинци в Газа е надхвърлил 73 хил. души, съобщиха здравните служби в анклава
- 18:42 Петима сърби са арестувани, обвинени са във военни престъпления в Косово заради "клането в Речак"
- 18:30 Хиляди се събраха в Женева на протест срещу Г7 часове преди срещата на върха във Франция
- 18:18 Най-малко шестима загинали при сблъсък на два хеликоптера в небето над Рио де Жанейро