С обща реклама на фолклора и храната си България и Турция ще привличат туристи от далечни дестинаци
България 12.02.2018 18:28
Турция е четвърти входящ пазар за българския туризъм, съобщи министър Ангелкова на среща в София с министър Куртумлуш.
Турските туристи пътували у нас през миналата година са нараснали с 12,5%, достигайки повече от 636 хил.
Така пазар Турция се нарежда на 4-то място сред водещите страни за входящ туризъм у нас. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова пред Нюман Куртулмуш, министър на културата и туризма на Турция.
Министърът допълни още, че южната ни съседка е сред основните предпочитани дестинации за пътувания на българи зад граница, които през миналата година нарастват със 7,6 на сто.
Министър Ангелкова представи пред госта разработваните в момента винено-кулинарни и СПА маршрути и проектите в дигиталната сфера, като сътрудничеството с Вайбър и създаването на Chat Extension, който дава възможност за директно споделяне на туристически обекти.
Туризмът е ключов сектор и за засилване на регионалното сътрудничество, заяви министър Ангелкова.
И допълни, че България работи със своите партньори от Югоизточна Европа и Западните Балкани за създаване на общи продукти в областта на културния, историческия, морски, уелнес, селски, екологичен и религиозен туризъм. Важно място сред тях е именно Турция, с която работим заедно и в работната група на ОЧИС по въпросите на туризма, каза още министърът. Тя поясни, че престои да се проведе среща на министрите с ресор туризъм на страните членки на ОЧИС и покани своя колега на планираното събитие.
Пример за доброто партньорство между България и Турция е и създадената работната група между страните.
Символичен старт на дейността й се дава именно с днешната среща между министрите Ангелкова и Куртулмуш. Целта й е да подготви общи проекти за реклама на турския и българския фолклор, обичаи, кухня и други. С тях страните ще привличат повече туристи, като основен фокус ще са далечни пазари, като Китай, Индия и САЩ.
Планират се и организиране на Дни на България в Турция, както и Дни на Турция в България. Подготвяме маркетингова промоционална кампания за турския пазар, заяви министър Ангелкова. Тя обясни, че специални целеви групи ще бъдат не само туроператори и агенции, но и крайни потребители, например семейства с деца. От изключително значение за нас е в България да бъдат провлечени повече турски туристи през зимата, коментира още министър Ангелкова.
Министър Куртулмуш поздрави министър Ангелкова за последователната работа и усилията за напредъка на туризма в България. И заяви готовност за сътрудничество при бъдещите общи проекти, които ще допринесат за развитието на сектора както в двете държави, така и в региона.
Турските туристи пътували у нас през миналата година са нараснали с 12,5%, достигайки повече от 636 хил.
Така пазар Турция се нарежда на 4-то място сред водещите страни за входящ туризъм у нас. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова пред Нюман Куртулмуш, министър на културата и туризма на Турция.
Министърът допълни още, че южната ни съседка е сред основните предпочитани дестинации за пътувания на българи зад граница, които през миналата година нарастват със 7,6 на сто.
Министър Ангелкова представи пред госта разработваните в момента винено-кулинарни и СПА маршрути и проектите в дигиталната сфера, като сътрудничеството с Вайбър и създаването на Chat Extension, който дава възможност за директно споделяне на туристически обекти.
Туризмът е ключов сектор и за засилване на регионалното сътрудничество, заяви министър Ангелкова.
И допълни, че България работи със своите партньори от Югоизточна Европа и Западните Балкани за създаване на общи продукти в областта на културния, историческия, морски, уелнес, селски, екологичен и религиозен туризъм. Важно място сред тях е именно Турция, с която работим заедно и в работната група на ОЧИС по въпросите на туризма, каза още министърът. Тя поясни, че престои да се проведе среща на министрите с ресор туризъм на страните членки на ОЧИС и покани своя колега на планираното събитие.
Пример за доброто партньорство между България и Турция е и създадената работната група между страните.
Символичен старт на дейността й се дава именно с днешната среща между министрите Ангелкова и Куртулмуш. Целта й е да подготви общи проекти за реклама на турския и българския фолклор, обичаи, кухня и други. С тях страните ще привличат повече туристи, като основен фокус ще са далечни пазари, като Китай, Индия и САЩ.
Планират се и организиране на Дни на България в Турция, както и Дни на Турция в България. Подготвяме маркетингова промоционална кампания за турския пазар, заяви министър Ангелкова. Тя обясни, че специални целеви групи ще бъдат не само туроператори и агенции, но и крайни потребители, например семейства с деца. От изключително значение за нас е в България да бъдат провлечени повече турски туристи през зимата, коментира още министър Ангелкова.
Министър Куртулмуш поздрави министър Ангелкова за последователната работа и усилията за напредъка на туризма в България. И заяви готовност за сътрудничество при бъдещите общи проекти, които ще допринесат за развитието на сектора както в двете държави, така и в региона.
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 18:21 Чанинг Тейтъм в ролята на зъл милиардер
- 18:09 Сделките с недвижими имоти в Европа се сринаха до най-ниските нива от 13 години
- 17:57 „Европа може да умре“: Макрон със знакова реч и призив за укрепване на отбраната
- 17:46 ЕК: Украйна, Бразилия и Великобритания заемат водещите места във вноса на храни в ЕС
- 17:34 Лоренцо на Софка се отърва - прекратиха разследването за каналджийство
- 17:27 Плажовете вече ще бъдат достъпна среда за хората с увреждания, коментира доц. Медиха Хамза
- 17:25 Близо 1 млн. българи ще пътуват за Великден
- 17:15 Маникюр в оранжево - 5 идеи за дъждовните дни (СНИМКИ)