Прогноза: 138 милиона коли по-малко в Европа и САЩ до 2030-а
България 21.01.2018 16:42
Пет тенденции се превръщат във водещи за автомобилната индустрия, според световно известната одиторска и консултантската компания PwC (PricewaterhouseCoopers). Това са: електрификация, автономност, споделяне, свързаност и комбинация от тях, която експертите наричат "eascy".
Според проучването на PwC, автомобилният сектор се намира на прага на сериозна промяна. Има индикации, че до 2030 г. той ще се нуждае от по-малко автомобили отколкото в момента, като всеки един на три километра ще бъде изпълняван в т.н. споделен режим, а 55% от автомобилите през 2030 година ще бъдат електрифицирани.
Благодарение на иновативните концепции за споделено пътуване, наличните автомобили в експлоатация могат да намалеят от 280 до 200 милиона в Европа и от 270 до 212 милиона в САЩ. В същото време обаче, в Китай се очаква автомобилният парк да се увеличи от сегашните 180 на 280 милиона единици през 2030 година.
Разнородните тенденции ще се укрепват взаимно, коментират от PwC. Например, електрическите автомобили са по-малко предразположени на повреди, благодарение на опростеното си задвижване, което е сериозно предимство при споделянето и по-сериозната им употреба. Автономните автомобили пък могат ефективно да се превърнат в роботаксита, ако бъдат комбинирани с концепциите за споделено пътуване, смятат анализаторите.
Според изследването, въпреки очакваното намаляване на автомобилния парк и собствеността на превозно средство, предвижданията са за сериозно увеличение в персоналния транспорт. Прогнозите сочат увеличение в пробега при потребителите в Европа да бъде до 23% до 2030 година и да е 5,88 млрд. километра. За САЩ, очакваният ръст е 24%, а за Китай е 183%.
Като основна причина за това противоречиво на пръв поглед очакване, от PwC посочват факта, че в резултат на навлизането в употреба на автомобили с автономно управление от техните услуги ще започнат да се възползват и потребители, които нямат право да управляват превозно средство. Също така ще има множество "празни" пътувания, най-вече от страна на т.н. роботаксита, които ще пътуват от точка А до точка Б, за да вземат следващия си клиент.
"Пътищата определено ще станат по-пълни", коментират от PwC, но твърдят, че не очакват това да доведе до хаос, а напротив, до подобрение по отношение на организацията на движението. /money.bg
Според проучването на PwC, автомобилният сектор се намира на прага на сериозна промяна. Има индикации, че до 2030 г. той ще се нуждае от по-малко автомобили отколкото в момента, като всеки един на три километра ще бъде изпълняван в т.н. споделен режим, а 55% от автомобилите през 2030 година ще бъдат електрифицирани.
Благодарение на иновативните концепции за споделено пътуване, наличните автомобили в експлоатация могат да намалеят от 280 до 200 милиона в Европа и от 270 до 212 милиона в САЩ. В същото време обаче, в Китай се очаква автомобилният парк да се увеличи от сегашните 180 на 280 милиона единици през 2030 година.
Разнородните тенденции ще се укрепват взаимно, коментират от PwC. Например, електрическите автомобили са по-малко предразположени на повреди, благодарение на опростеното си задвижване, което е сериозно предимство при споделянето и по-сериозната им употреба. Автономните автомобили пък могат ефективно да се превърнат в роботаксита, ако бъдат комбинирани с концепциите за споделено пътуване, смятат анализаторите.
Според изследването, въпреки очакваното намаляване на автомобилния парк и собствеността на превозно средство, предвижданията са за сериозно увеличение в персоналния транспорт. Прогнозите сочат увеличение в пробега при потребителите в Европа да бъде до 23% до 2030 година и да е 5,88 млрд. километра. За САЩ, очакваният ръст е 24%, а за Китай е 183%.
Като основна причина за това противоречиво на пръв поглед очакване, от PwC посочват факта, че в резултат на навлизането в употреба на автомобили с автономно управление от техните услуги ще започнат да се възползват и потребители, които нямат право да управляват превозно средство. Също така ще има множество "празни" пътувания, най-вече от страна на т.н. роботаксита, които ще пътуват от точка А до точка Б, за да вземат следващия си клиент.
"Пътищата определено ще станат по-пълни", коментират от PwC, но твърдят, че не очакват това да доведе до хаос, а напротив, до подобрение по отношение на организацията на движението. /money.bg
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 12:05 Мбапе прави компромис с позицията си в атаката на Реал
- 11:57 Перките на емблематичната вятърна мелница на Мулен Руж в Париж се срутиха
- 11:48 Арестуваха 16-годишен във Франция, пожелал да умре като мъченик на олимпиадата
- 11:47 Нинова: За оставката на Желязков дадохме подписи и на “Възраждане”, и на ПП-ДБ
- 11:40 100 г. национален отбор на България: Началото е във влака за Виена с 5 килограма цигари
- 11:32 Студентите от Харвард се присъединиха към протестите срещу израелските действия в Газа
- 11:26 Александров: След изборите всички ще искат да са в прекрасни отношения с Борисов, непоклатим е
- 11:23 Новата коалиция ПП-ДБ, БСП, Възраждане и ИТН гласуваха оставката на Росен Желязков