АПИ: Фокусът на тол таксуването е изцяло върху тежкотоварния транспорт
България 16.01.2018 09:31
Фокусът на тол таксуването е изцяло върху тежкотоварния транспорт. Това каза инж. Веселин Давидов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ в ефира на „Здравей, България“ по Нова тв.
„Целта е да се промени настоящият модел за финансиране на пътищата. Както е известно, в настоящия момент над две трети от приходите се формират от масовия потребител - леките автомобили. Това е известна несправедливост и до голяма степен неправилен модел“, коментира инж. Давидов.
По думите му практически републиканската пътна мрежа се намира в почти перманентен недостиг на средства за качествено и пълноценно поддържане на пътната инфраструктура. Той обясни, че самата система ще бъде разработена на над 16 хил. км от републиканската пътна мрежа, а самото тол таксуване ще започне с по-малък обхват, който постепенно ще се разширява.
Според него хубавото при тол таксите, за разлика от винетните е, че ще могат да се използват и за ново строителство, а не само за поддържане на пътищата. „С приходите от тол таксите можем да развиваме пътната мрежа с нови отсечки“, коментира инж. Давидов. Той обясни, че трябва да се вземе политическо решение дали автобусите от градския транспорт ще плащат винетни или тол такси.
„Целта е да се промени настоящият модел за финансиране на пътищата. Както е известно, в настоящия момент над две трети от приходите се формират от масовия потребител - леките автомобили. Това е известна несправедливост и до голяма степен неправилен модел“, коментира инж. Давидов.
По думите му практически републиканската пътна мрежа се намира в почти перманентен недостиг на средства за качествено и пълноценно поддържане на пътната инфраструктура. Той обясни, че самата система ще бъде разработена на над 16 хил. км от републиканската пътна мрежа, а самото тол таксуване ще започне с по-малък обхват, който постепенно ще се разширява.
Според него хубавото при тол таксите, за разлика от винетните е, че ще могат да се използват и за ново строителство, а не само за поддържане на пътищата. „С приходите от тол таксите можем да развиваме пътната мрежа с нови отсечки“, коментира инж. Давидов. Той обясни, че трябва да се вземе политическо решение дали автобусите от градския транспорт ще плащат винетни или тол такси.
CHF | 1 | 1.98461 |
GBP | 1 | 2.28258 |
RON | 10 | 3.93116 |
TRY | 100 | 5.59045 |
USD | 1 | 1.80361 |
Последни новини
- 21:11 Хороскоп за вторник, 21 май 2024 г.
- 19:35 Руски съд осъди трансджендър, боядисал косата си подобно на украинското знаме
- 19:21 Дългът на САЩ, който се превръща в заплаха за пазарите
- 19:06 ГДБОП разследва измама на клиенти на мобилен оператор с фалшиви договори
- 18:52 Започва придвижване на военна техника за учение край Хасково
- 18:40 Главчев възложи на ДАНС да провери казуса със Симеоновския лифт
- 18:25 Главният прокурор на Международния наказателен съд поиска ареста на Нетаняху
- 18:07 Излязоха верните отговори от матурите по избираем предмет