Google и Facebook държат 84% от световната дигитална реклама

България 04.12.2017 15:37

ИТ гигантите Google и Facebook ще получат 84% от средствата, похарчени за дигитална реклама в света (без Китай) през 2017 година. Това се посочва в анализа на агенцията GroupM, която принадлежи на рекламния концерн WPP.

Според прогнозата на агенцията през 2018 годишно обемът на глобалните разходи за реклама ще нараснат с 4,3%, достигайки $23 милиарда. При това растежа ще се осигури главно от сегмента на дигиталната реклама.

Очаква се, разходите за телевизионна реклама да се повишат следващата година с 2,2%, а на дигиталната - с 11,3%. Освен това обемът на разходите за реклама в онлайн медиите през 2017 година вече ще превиши тези за телевизионните рекламни клипове в 17 страни по света, включително Великобритания и Германия.

Но между другото, в последно време все повече големи компании изразяват недоволство от недостатъчния контрол върху съдържането на онлайн сайтовете, в които се показват техните реклами.

Така например компании като Diageo, Mars, HP, Deutsche Bank и Mondelez отказаха да сътрудничат даже с популярния YouTube, принадлежащ на Google. Причината е, че техни реклами се появяват задно с видеоклипове с непристойно съдържание, пише Interfax. /money.bg

CHF CHF 1 2.09898
GBP GBP 1 2.23268
RON RON 10 3.8428
TRY TRY 100 3.90089
USD USD 1 1.66994